Kolejne zmiany na skrzyżowaniu alei KEN i Płaskowickiej. Drogowcy wybudują przejście dla pieszych po zachodniej stronie alei. Już w sobotę znika przystanek autobusowy dla linii 503 przed rondem, pojawi się nowy - za rondem na razie tylko dla linii nocnej N86.
W środę wykonawca POW po czterech latach oddał kierowcom rondo Krystny Krahelskiej u zbiegu alei KEN i Płaskowickiej. Zniknęły zakazy lewoskrętów oraz tymczasowa sygnalizacja świetlna. Znikać zaczął również bajpas, którym kierowcy, piesi i rowerzyści objeżdżali zajęty przez budowę tunelu teren. Wygięta aleja KEN pozwoliła utrzymać ruch w relacji północ-południe.
Dzisiaj drogowcy rozpoczęli kolejny etap prac. Po zachodniej stronie alei Komisji Edukacji Narodowej, przy budynku nr 51 ruszyła budowa prawoskrętu w ul. Płaskowickiej oraz budowa chodników, ścieżki rowerowej oraz przejścia dla pieszych, które ułatwi życie pieszym i rowerzystom. Zamiast przechodzić przez trzy zebry, tak jak do tej pory, przejdą wzdłuż alei KEN tylko przez jedną, na wprost.
Ale to nie koniec prac w rejonie odtworzonego ronda. Jeszcze będzie sporo zamieszania dla pieszych i dla kierowców.
W najbliższych dniach drogowcy wezmą się za likwidację tymczasowego przystanku autobusowego Natolin Płn. 61 dla linii 503, przed skrzyżowaniem z Płaskowickiej, który powstał cztery lata temu. Już w sobotę natomiast ruszy zatoka autobusowa nieco dalej, za rondem Krahelskiej, na wysokości tunelu. Na razie będzie się zatrzymywała linia N86 w kierunku Osiedle Kabaty. Przystanek będzie na żądanie.
W kolejnym etapie prac (prawdopodobnie nastąpi on w początku maja - wykonawca informuje o nich na ostatnią chwilę) drogowcy przystąpią do rozbiórki zatoki autobusowej Natolin Płn. 64 (na Płaskowickiej przy bloku KEN 51) czyli przystanku końcowego i początkowego dla linii 503. To konieczne do tego, by przebudować fragment Płaskowickiej i dostosować ją do nowej geometrii ronda Krahelskiej. Roboty będą trwały tylko w sobotę i niedzielę - będzie zwężenie dla kierowców i ręczne kierowanie ruchem. Zatoka autobusowa zostanie odtworzona. W tym czasie piesi i rowerzyści znów się nachodzą naokoło, przywrócone zostaną tymczasowe przejścia przez Płaskowickiej i aleję KEN.
Po pierwszym weekendzie majowym zaplanowano ostateczne oddanie ronda Krahelskiej do użytku, w formie ronda turbinowego. W weekend poprzedzający otwarcie ma zostać wylana ostatnia warstwa asfaltu oraz wymalowane wszystkie znaki poziome.
[ZT]17095[/ZT]
zwykły obserwator21:41, 08.04.2021
Zastanawiające, wydaje się, z nikt nie widzi tego kabaretu rekordu szybkości zasypywania tunelu łyżeczkami, tego nic nie robienia przy rondzie, i pozostawieniu patologii braku skrętu w lewo i objeżdżania/obchodzenia ronda by przejść na drugą stronę. Jedyne wyjaśnienie to, że właśnie za to neurobiałki kochają kamandę. Matrix, kiedyś Bonanza i widok za oknem a teraz TV z USA/Japonii i to, hi, hi. 21:41, 08.04.2021
Mieszkanka KEN06:30, 09.04.2021
Liczyłam, że po przebudowie powróci zlikwidowany pas zieleni z drzewami wzdłuż Płaskowickiej a budunkiem KEN51 w miejscu aktualnego (tymczasowego) postoju autobusów. Wg. zapewnień stan po budowie miał wrócić do stanu przed budową, a na tym fragmencie nie odtworzą pasa zieleni z drzewami??? 06:30, 09.04.2021
Jprdle08:39, 09.04.2021
Bazar, ten slums na pętli autobusowej ma priorytet w ursynowskim Ratuszu. Je...ć autobusy i zieleń! 08:39, 09.04.2021
Translate_please23:09, 08.04.2021
18 1
A mógłbyś proszę napisać jeszcze raz to samo po polsku? Może i coś mądrego napisałeś, ale najpierw trzeba to zrozumieć :/ 23:09, 08.04.2021