Zamknij

ZTM tłumaczy się z autobusowej rewolucji

11:39, 12.11.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 16:17, 12.11.2018
Skomentuj SK SK

Rewolucja w kursowaniu autobusów na Ursynowie zdezorientowała pasażerów. Z Lanciego zniknęły wszystkie autobusy, z Belgradzkiej aż dwie linie pospieszne, a z Rosoła wycofano linię 136. Zarząd Transportu Miejskiego twierdzi, że chciał zorganizować "najlepszy i najbardziej niezawodny przewóz osób".

Z powodu sobotniego zamknięcia ulicy Lanciego ZTM wprowadził zmiany w trasach aż 7 linii autobusowych. Zmieniły się też lokalizacje wielu przystanków. O szczegółach poinformowano bardzo późno - dopiero w czwartek po południu.

Pierwszy test nowa siatka połączeń na Imielinie, Natolinie i Kabatach przejdzie już we wtorek, gdy pasażerowie o poranku będą wyjeżdżać do pracy. Czy zmiany zachęcą kierowców do zmiany środka transportu na komunikację miejską? Mieszkańcy Ursynowa w to wątpią.

Z ul. Belgradzkiej w rejonie stacji metra Natolin zniknęły dwa popularne autobusy. - To były szalenie przydatne autobusy. Zostawiono nam linię 195, która jeździ co pół godziny i z dużym opóźnieniem - mówi pani Barbara. 

ZTM tłumaczy jednak, że to powrót do trasy sprzed likwidacji pętli na Natolinie Płn. i zamknięcia ul. Lanciego.

- Przejazd ul. Belgradzką był najlepszym w tych warunkach sposobem na zmianę kierunku jazdy autobusu linii 503. Niestety przejazd taki powodował dodatkowe opóźnienia w kursowaniu linii z uwagi na istotne utrudnienia generowane przez ograniczenia w ruchu związane z budową POW - mówi Tomasz Kunert z Zarządu.

ZTM podkreśla, że mała rewolucja autobusowa to nic innego jak wdrożenie prezentowanego latem tego roku „docelowego" układu tras objazdowych – dla linii 192, 503, 504 i N37.

"Nie zdążymy do pracy"

Niezadowolenie części pasażerów budzi też nowy rozkład jazdy linii 504, szczególnie kursów wariantowych, które z ul. Płaskowickiej w 20 minut dowożą do Mordoru.

Od wtorku pierwsza "wtyczka" odjeżdżać będzie z przystanku Natolin Płn. dopiero o 6:55. - Nie zdążymy do pracy na 7:00 lub na 7:30 - skarżą się mieszkańcy. Z ZTM nie płyną dobre wieści. Wcześniej autobusu uruchomić "się nie da".

- Kursy wariantowe linii 504 powstają z wariantowych kursów linii 401, które kończą trasę na Ursynowie i nie ma możliwości uruchomienia ich wcześniej. Nie ma też takiej potrzeby uwzględniając występujące potoki pasażerskie. Tym samym osoby, które we wcześniejszych godzinach potrzebują skorzystać z linii 504, mogą przesiąść się do niej na ciągu ul. Dereniowej (np. z linii 503). Problem dotyczy dwóch przystanków - tłumaczy Tomasz Kunert.

Na razie ZTM nie widzi szans na uruchomienie autobusu na ul. Lanciego poprzez ul. Migdałową.

- Migdałowa obecnie nie nadaje się do prowadzenia ruchu autobusów. Tym samym nie można też obsłużyć ul. Lanciego. Niemniej osiedla tamże znajdują się w strefie dojścia do ulic: Rosoła, Belgradzkiej czy al. KEN, w tym północnego wyjścia ze stacji metra Natolin. Nie wykluczamy zmian w tym zakresie po przystosowaniu ul. Migdałowej do ruchu autobusów - mówi w rozmowie z Haloursynow.pl rzecznik ZTM.

Trwają rozmowy na temat wydzierżawienia przez miasto tej osiedlowej uliczki, która jest własnością Spółdzielni Mieszkaniowej "Przy Metrze". O tej sprawie napiszemy w osobnym artykule.

- W danych warunkach chcieliśmy zapewnić możliwie najlepszy i najbardziej niezawodny przewóz osób. Zdajemy sobie sprawę, że część mieszkańców będzie musiała zmienić swoją marszrutę. Niestety przy tej skali utrudnień jest to konieczne - podsumowuje autobusową rewolucję Tomasz Kunert.

[ZT]10860[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

pasażerkapasażerka

9 12

Rewolucja się nie udała dlaczego autobusy 710 i 724 nie dojeżdżają do Konstancina z Dw. Południowego tylko przeniesiono je na Kabaty teraz trzeba się przesiadać w połowie drogi a było tak dobrze! 12:16, 12.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dislikedislike

7 16

To są jakieś linie widmo, a nie autobusy. W ramach zachęcania do korzystania ze zbiorkomu postanowiłam się tym przejechać. Rano spóźniają się po 25-30 minut i ciągną prawie godzinę do Piaseczna. Alternatywnie można jechać przez dworzec południowy i dalej 709, co też trwa godzinę. Dziękuję, wybieram własny samochód, gdyż nie mam tyle czasu na dojazdy do pracy. 13:44, 12.11.2018


StasioJasioStasioJasio

40 11

@dislike: poczekaj az wprowadza 20-30zl oplaty za godzine parkowania w centrum - szybko przesiadziesz sie do komunikacji miejskiej - i oby to zrobili szybko, - za duzo samochodow wozi tylko kierowce i powietrze .. 14:27, 12.11.2018


reo

pasażerkapasażerka

9 14

Rewolucja się nie udała dlaczego autobusy 710 i 724 nie dojeżdżają do Konstancina z Dw. Południowego tylko przeniesiono je na Kabaty teraz trzeba się przesiadać w połowie drogi a było tak dobrze! 12:16, 12.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pppppp

39 10

Wszyscy decydenci, którzy pozwolili na taki skandaliczny paraliż komunikacyjny Ursynowa w związku z budową POW powinni ponieść daleko idące konsekwencje. Zrobiono wszystko, aby ułatwić pracę Wykonawcy i aby utrudnić życie mieszkańcom naszej dzielnicy!
Powinna być zachowana ciągła przejezdność WSZYSTKICH poprzecznych ulic przez cały czas budowy, a Wykonawca powinien być zmuszony do wykonywania przekładek ulic - zwłaszcza że miejsca jest dużo i spokojnie dało by radę to zrobić. 13:10, 12.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

alisterkabatalisterkabat

28 10

Taki też postulat zgłaszam od miesięcy na forum przy każdej okazji związanej z POW/Rosnowskiego. Popieram. Tylko jak ich rozliczyć, za to co zrobili (czego nie zrobili) ? Jakieś pomysły? 14:05, 12.11.2018


pasażerpasażer

24 8

Przypomina mi to sytuację z PKP, gdy likwidowano połączenia małych miejscowości z miastami - w efekcie "zostawiano" pociągi które docierały na miejsce o 10-13, a wracały 12-14 tak więc nikt nie miał nimi szans dojechać do pracy czy szkoły, jak i wrócić... za to PKP miały wytłumaczenie, że przecież jest mało pasażerów - co miało udowodnić tezę o likwidacji trasy. Tu podobnie, ustawiają kursy autobusów w sposób uniemożliwiający dojazd do pracy na czas - twierdząc, że takie poranne kursy nie są potrzebne z uwagi na małą ilość pasażerów. Paragraf 22 w czystej postaci. 13:38, 12.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pasażerpasażer

6 8

Powyżej była podana teza, poniżej wyjaśnienie - DLACZEGO tak się dzieje. Odpowiedź jest prosta - NIE MA KIEROWCÓW "na autobusy", na tramwaje, czy w metrze jest podobnie. Pozornie nic nie widać, lecz ilość nadgodzin jaka jest wyrabiana przez te grupy zawodowe jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu. I nie ratuje tu sytuacji zatrudnianie Pań czy osób zza wschodniej granicy ... 14:06, 12.11.2018


NatoliniacyNatoliniacy

30 10

Dlaczego 192 wyparowało z Natolina, a nie puszczono tego autobusu następną przecznicą tzn ul.Rosoła i następnie ul. Płaskowickiej??? 15:42, 12.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Placuszek44Placuszek44

4 15

Na Rosoła jest nadpodaż. 17:42, 13.11.2018


Tom TomTom Tom

2 8

@Natoliniacy ponieważ wzdłuż Płaskowickiej ciągnie się płot POW, zlikwidowane zostały przystanki, a mieszkańcy osiedli na południe od budowy POW nie mogąc pokonać wykopu, byliby pozbawieni możliwości skorzystania z komunikacji miejskiej poruszającej się po Płaskowickiej. Która dodatkowo, finalnie zostanie również (na czas budowy POW) zwężona do 1+1. 07:29, 14.11.2018


AnulaAnula

30 11

Szkoda ze ostatecznie nikt nie myśli o pasażerach. O zamknieciu Lanciego wiemy od dawna, dlaczego ZTM nie przygotowało lepszych tras? Dlaczego ZTM nie zadbalo o przygotowanie Migdałowej?
A co ze starszymi osobami czy matkami z wózkami ktore zostaly po prostu odcięte?
Oh, jutro połowa Ursynowa spózni sie do pracy :-( 16:47, 12.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wredotekwredotek

11 24

oj biedni ludzie, wystarczy wyjść wcześniej żeby przejść 200 m do metra 20:40, 12.11.2018


prezesprezes

11 14

Od lat w ztm siedzi jakiś słoik i ciągle zmienia trasy likwiduje linie prawdopodobnie za dostaje premie na przykład kilka lat temu zlikwidowali linie 21 i teraz na Grochów trzeba się przesiadać. Czy nie można zatrudnić tam warszawiaka z dziada pradziada? 17:21, 12.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwrqwr

15 28

Haloursynow powoli zaczyna równać poziom z tabloidami. Jaka rewolucja? Drobne, można by rzec kosmetyczne zmiany tras, o których wiadomo było od wielu miesięcy. Ale nie ma jak chwytliwy tytuł, byle zwiększyć liczbę odsłon reklam... 17:23, 12.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SkandaliczneSkandaliczne

22 8

Kosmetyczne???
5 linii autobusowych znika z Lanciego!!! Ludzie zostają bez żadnego autobusu!!!
Precz z A2 !!! 09:08, 13.11.2018


Placuszek44Placuszek44

6 15

Nie A2 a S2. A na Lanciego do autobusów nikt nie wsiada. Wypchajcie się. Ciężko dojść 300m do Rosoła lub metra? 17:40, 13.11.2018


nemonemo

3 8

To PO-wcy 13:52, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

były kierowcabyły kierowca

7 3

Ztm spisuje kierowców autobusów za brak umundurowania służbowego co jest nie prawdą a potem się dziwią,że brakuje kierowców 18:26, 13.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NatolinNatolin

4 4

Żałuję że ZTM zapomniał o istnieniu ulicy Rosoła, wszystkie autobusy skierował na ul. Stryjeńskich... Od Rosoła jest tam kawał drogi i nie ma nawet jak podjechać, gdyż ponieważ bo pierwszy (poranny) 179 jest później niż odjazd autobusu 504... moja część Ursynowa w godzinach porannych to getto ! Proszę ZTM aby wzięło pod uwagę fakt że są jeszcze inne ulice niż Stryjeńskich ! 17:38, 18.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%