Wielkie zmiany w organizacji ruchu w środkowej części Ursynowa. Ulica Płaskowickiej przez najbliższe dwa lata będzie zwężona. Znikną ronda wzdłuż tej ulicy, zmienią się trasy autobusów. Poznajcie szczegóły.
Ursynów przez najbliższe lata czeka komunikacyjny armagedon. Drogowcy zaczynają budowę 2,3 km tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Od kilku tygodni włoskie "Astaldi" przygotowuje teren budowy, przecinając Ursynów swoimi płotami na dwie części.
Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wykonawcy trasy S-2 przedstawili zmiany w organizacji ruchu jakie czekają kierowców i pieszych już od ostatnim tygodniu miesiąca - pomiędzy 23 a 26 lutego.
Płaskowickiej - pozwężana, ale całkowicie przejezdna
Pierwsza ważna informacja to liczne zwężenia na ul. Płaskowickiej oraz likwidacja ronda przy Pileckiego/Płaskowickiej. Drogowcy zabierają jeden pas południowej nitki ulicy, likwidują również wszystkie przystanki po tej stronie arterii - od ul. Polskie Drogi do Rosoła. A ścieżka rowerowa naprzeciwko jednostki Straży Pożarnej zostanie przeniesiona na stronę straży. Jadąc w stronę Puławskiej na skrzyżowaniu z Pileckiego obowiązywać będzie zakaz skrętu w lewo. Przystanek dla autobusów jadących z Pileckiego w stronę Dereniowej zostaje przeniesiony na Pileckiego.
Rondo przy Derniowej i Stryjeńskich na razie zostaje, ale tylko do przyszłego roku. Południowa nitka Płaskowickiej - od Pileckiego do Dereniowej zostaje zamknięta i zajęta przez Astaldi. Ruch w obu kierunkach będzie się odbywał po północnej jezdni. Kierowcy będą mieli prawoskręt w Stryjeńskich. Poranny wyjazd ze Stryjeńskich w kierunku centrum będzie jednak utrudniony - ulica tuż przed rondem będzie miała tylko jeden pas ruchu. Zmienia się układ przystanków.
Braci Wagów i Lanciego - zamknięte od strony Płaskowickiej
Jak już informowaliśmy, duże zmiany czekają mieszkańców rejonu Braci Wagów. Ulica zostanie odcięta od Płaskowickiej, a więc kierowcy będą musieli wybierać albo Stryjeńskich, albo aleję KEN. Znika przystanek autobusowy bezpośrednio przy bazarku (autobusy 192, 503).
Na skrzyżowaniu alei Komisji Edukacji Narodowej z Płaskowickiej wciąż obowiązują zasady ruchu wprowadzone w kwietniu ubiegłego roku. A więc zakaz lewoskrętów. Po wyprowadzce bazarku, drogowcy zajmą jeden południowy pas ruchu - pozostanie jeden pas do skrętu w prawo i jazdy na wprost.
Na odcinku pomiędzy aleją KEN i Rosoła - ciąg dalszy zmian. Będzie zwężenie ulicy Płaskowickiej oraz likwidacja przystanków autobusowych po jej południowej stronie. I najważniejsze - odcięta od Płaskowickiej będzie ul. Lanciego. Uruchomiony zostanie nowy przystanek autobusowy Cynamonowa 02 - dla autobusów jadących w kierunku alei KEN. Przystanek przy dawnej pętli pozostaje.
Tuż przy Rosoła, znika jeden z pasów do skrętu w tę ulicę - będzie węziej (2 zamiast trzech pasów skrętu), ale wszystkie relacje zostają zachowane. Czyli będzie można skręcać zarówno w prawo, jak i w lewo - również z Rosoła. ZNowu skasowany zostaje przystanek przy salonie Bołtowicz - Płaskowickiej 04 (dla autobusów skręcających z Rosoła).
Zmienią się także trasy autobusów linii 136, 192, 195, 504, 503 oraz autobusów nocnych: N37 i N34. Jak zaznacza Zarząd Transportu Miejskiego, nie są to zmiany ostateczne. Choćby dlatego, że ZTM nie został poinformowany przez Astaldi z wyprzedzeniem o tym, że w tym roku nie będzie zmian po wschodniej stronie ul. Rosoła, a lewoskręt z Rosoła w Płaskowickiej będzie możliwy (poniższa mapka tego nie ujmuje). Wprowadzenie nowych tras autobusów poprzedzone będzie informacją na stronach ZTM na kilka dni przed planowaną zmianą.
[ZT]9201[/ZT]
Korbol23:40, 13.02.2018
Zapowiada się niezły meksyk, ale przynajmniej rondo Ireny Kwiatkowskiej (Płaskowickiej/Strtjeńskich) będzie miało skręt w prawo (szkoda że nie wydzielony zaporami betonowymi tak jak przy wyścigach albo Witosa).
Skręt w lewo z Pileckiego to będzie masakra.
Gandhi i Dereniowa mimo zwężenia będzie ponownie oblegana w godzinach powrotów.
Stryjeńskich rano będzie tłok, ale jakoś damy radę, w końcu większy ruch będzie w stronę Puławskiej niż odwrotny. 23:40, 13.02.2018
Manolo06:27, 14.02.2018
Szkoda, że ta firma nie budowała tunelu z Francji do Anglii, bo chętnie bym zobaczył jak się zwęża kanał La Manche na czas budowy. 06:27, 14.02.2018
PIESZY08:51, 14.02.2018
gdzie będą zlokalizowane przejścia dla pieszych na ul. Płaskowickiej w kierunku płd - płn? 08:51, 14.02.2018
Wkurzony10:02, 15.02.2018
Jak zwykle ktoś dolną część ciała na której siedzi pozamieniał z głową.
Najpierw zamykają tereny na przeszło 6 miesięcy a dopiero jak juz wszystko pozamykaja biorą się do pracy . Nie można było zrobić tego etapami ?
Pomiedzy Stryjeńskich a Braci Wagów juz dano mozna było wykonywac prace... 10:02, 15.02.2018
Areck13:15, 21.02.2018
Niestety, ale ZRID (zgoda na realizację inwestycji drogowej) została wydana pod koniec grudnia 2017. Skąd pomysł że Astaldi mogło zacząć wcześniej? 13:15, 21.02.2018
facepalm14:54, 15.02.2018
skrzyżowanie Pileckiego z Płaskowicką zamiast ronda?!? Z jednym pasem do skrętu w lewo?!? Będzie się działo :) Przy obecnej organizacji świateł Pleckiego/Gandhi i Pileckiego/Ciszewskiego to korki od 17 do 19 bedą do Puławskiej i na Pileckiego i na Płaskowickiej. Rondo przy Auchan chyba wybuchnie. 14:54, 15.02.2018
a17:36, 15.02.2018
Nie Płaskowicką, tylko Płaskowickiej... 17:36, 15.02.2018
Filip14:39, 16.02.2018
Czy ktoś z Państwa orientuje się :
- jak będzie wyglądał odcinek od straży pożarnej w stronę Auchan?
- co z chodnikami?
- jak się mają powyższe informacje do prac prowadzonych na ul. Gandhi w stronę Płaskowickiej? (będzie przedłużona? rondo? skrzyżowanie?) 14:39, 16.02.2018
Okoliczniak18:07, 17.02.2018
"ZTM nie został poinformowany przez Astaldi z wyprzedzeniem" - no to już jest po prostu śmieszne. 18:07, 17.02.2018
Nick07:25, 19.02.2018
A jak bedzie wyglądał wjazd na osiedle Olimia (Pileckiego)? Do tej pory mieszkańcy mieli zawracać na liwkidowanym właśnie rondzie Płaskowickiej/Pileckiego jadąć od strony ulicy Puławskiej. 07:25, 19.02.2018
takikraj17:14, 20.02.2018
yyy eeee czekaj.
Zakaz wyjazdu z osiedla, to rozwiązuje problem!
A tak serio to nic się nie zmieni. 17:14, 20.02.2018
J2308:00, 19.02.2018
Konieczna jest zatrzymanie budowy POW. Trzeba zrobić wszystko, by zmniejszyć ilość samochodów na Ursynowie. Potrzebna jest walka ze smogiem! 08:00, 19.02.2018
spec10:59, 23.02.2018
weź koło i jeb..j się w czoło 10:59, 23.02.2018
AZX20:22, 20.02.2018
Oj tam oj tam mówił Wam Wałkuski żeby zwęzić Stryjeńskich. Dziś byłby tylko pas rowerowy zamiast jezdni dla aut i problemu by nie było! A tak zastanawiamy się jaki to armagedon będzie:) pffff a na poważnie - tak czy inaczej muszą to zbudować i tylko naiwni myśleli że żadnych ograniczeń nie będzie:( 20:22, 20.02.2018
kibol07:51, 21.02.2018
Precz z POW! 07:51, 21.02.2018
john rambo10:57, 23.02.2018
precz z BAZAREM! 10:57, 23.02.2018
tom16:50, 21.02.2018
Dlaczego nie robia tej budowy etapami, tj. najpierw do metra, potem pod metrem, a na koncu za metrem (lub w innej kolejnosci, ale etapami)??? Kazdy odcinek bylby zamkniety przez ok. 8 miesiecy. Co to za (dez)organizacja, zeby zamknac i rozkopac na raz cala dlugosc na LATA?! 16:50, 21.02.2018
Korbol09:37, 23.02.2018
Dziś pojawił się nius na tvnwarszawa, ale poziom przekazywanych tam informacji nie odbiega od normy :-).
Oto wpis jaki dodałem tam w komentarzu:
Rzetelne informowanie to historia.
Panie Arturze mija się pan tekstem pisanym z załączonym obrazkiem i to całkiem grubo.
Napisał Pan "Natomiast rondo na skrzyżowaniu z Dereniową i Stryjeńskich pozostanie bez zmian", wystarczy rzut oka na obrazek i widać zmiany.
Rondo będzie miało tylko jeden pas ruchu
na 3/4 części, tylko skręt w prawo z Płaskowickiej w Stryjeńskich będzie miał oddzielny pas ruchu i w tym miejscu teoretycznie rondo będzie dwupasmowe.
Gdyby budowlańcy oddzielili to miejsce typowymi zaporami betonowymi to zmieniło by to poziom bezpieczeństwa, a rondo było by w całości z jednym pasem ruchu.
Bardzo proszę o poprawienie i wyjaśnienie zmian jakie zostaną wprowadzone na rodzie, tak by Kierownicy nie byli zaskoczeni tym że z prawego pasa to prosto na rondzie dalej jadąc Płaskowieckiej nie można bez łamania przepisów pojechać.
Dziękuję 09:37, 23.02.2018
URSL01:34, 24.02.2018
Podziękujmy teraz naszemu kochanemu lobby rowerowemu za zwężenie Dereniowej... Także uwielbiam jazdę na rowerze i w sezonie (!) wiosenno-letnim bardzo dużo jeżdżę, ale na Dereniowej nigdy nie korzystałem z pasa rowerowego i wolę chodnik- jak zresztą większość. Teraz ta przebudowa się odbywa czkawką, gdy ta ulica mogła być realną alternatywą wydostania się z tej części Ursynowa. 01:34, 24.02.2018
zwykły obserwator19:48, 19.01.2020
Patologizacja ruchu rozwija się. Kamanda dywersantów Burmistrza i GDDKiA sabotuje komunikację jak tylko może, każda przebudowa musi kończyć się pogorszeniem przepływności. Najpierw przeciągają roboty (z maksymalizacją utrudnień - vide POW), nuerobiałki przyzwyczajają się, roboty kończą się, utrudnienia maleją ale jest gorzej niż przed, neurobiałki przeszczęśliwe. A Burmistrz, przy okazji, likwiduje setki miejsc parkingowych, zatoczki, zwęża, aplikuje krawężniki/pułapki 25-30cm, tysiące słupków, płotków, betonków, pogarsza ruch pieszy. Kamanda zna się na dywersyjnej robocie. Neurobiałki wybrały, he, he. Ojkofobiczne, narcystyczne, masochistyczne zachwycone, he, he. 19:48, 19.01.2020
Anna Szcześniak10:47, 14.02.2018
8 0
Tylko przy ulicach: Pileckiego, Stryjeńskich, KEN i Rosoła. 10:47, 14.02.2018
spec11:00, 23.02.2018
0 0
po co przejścia dla pieszych ... piesi na rowery! :) 11:00, 23.02.2018