Zamknij

21 sekund na przejście przez aleję. Mieszkańcy: Wydłużyć zielone!

Natalia ZbroińskaNatalia Zbroińska 13:48, 06.05.2024 Aktualizacja: 17:48, 06.05.2024
Skomentuj NZ NZ

21 sekund - tyle mają piesi na pokonanie dwóch zebr w al. KEN. Przechodnie skarżą się i narzekają na zbyt krótkie zielone światło w tym miejscu. - Nie każdy, zwłaszcza chory człowiek zdąży przejść - mówi mieszkanka. Radni interweniują, zwracając uwagę na okoliczną szkołę i przedszkole oraz osoby starsze.

Przejście dla pieszych przy al. KEN przy ul. Pala Telekiego, które składa się z dwóch zebr rozdzielonych wąską wysepką, to problem dla wielu przechodniów. Ursynowianie skarżą się na bardzo krótki czas, gdy mają zielone światło i mogą bezpiecznie przedostać się na drugą stronę ulicy.

Mieszkańcy domagają się wydłużenia zielonego sygnału, zwracając uwagę na osoby starsze czy schorowane. Obecnie na pokonanie pięciu pasów ruchu, na których znajdują się zebry, piesi mają jedynie około 21 sekund. 

- Uważam, że powinni je wydłużyć, bo nie każdy, zwłaszcza chory człowiek, zdąży przejść - mówi Jadwiga. 

- Według mnie jest potrzeba wydłużenia. Wchodzi się, jak się zapala zielone i gdzieś w połowie drugiego przejścia już migają - dodaje inna mieszkanka.

"Jest to droga do kilku placówek edukacyjnych"

Do sprawy dołączył radny kończącej się kadencji Robert Wojciechowski. Mieszkańcy wielokrotnie zgłaszali mu ten problem, ale doświadczył go również na własnej skórze, wracając z córką z przedszkola. Skierował do dzielnicy prośbę o wydłużenie czasu zielonego światła. Zwrócił uwagę na placówki edukacyjne, które znajdują się w okolicy. 

Obecnie światło jest optymalne dla dorosłego człowieka, w pełni sprawnego. Bez problemu taka osoba pokona przejście. Jednak jest to droga do kilku placówek edukacyjnych co powoduje, że poruszają się nią rodzice z dziećmi i w żaden sposób nie są w stanie dotrzeć do przeciwległej krawędzi jezdni w czasie kiedy jest światło zielone

- zwraca uwagę Wojciechowski.

We wrześniu ubiegłego roku w sprawie interweniował inny radny Piotr Skubiszewski. Jego wniosek dotyczył skrócenia czasu oczekiwania na sygnał zielony dla pieszych. Według mieszkańców trwa to około 46 sekund. Piesi zauważali, że w niektórych częściach dnia w tym czasie przez skrzyżowanie przejeżdżały jedynie 1-2 samochody. 

Dłuższe zielone kosztem opóźnień autobusów?

W połowie października 2023 roku Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym przyznało, że nowy projekt dotyczący skrzyżowania al. KEN i ul. Pala Telekiego jest na etapie zatwierdzania, a urzędnicy zapewniają, że "przy weryfikacji zwrócona zostanie uwaga na minimalne czasy trwania sygnałów zielonych."

Sprawa jednak nie należy do najprostszych. Wydłużenie sygnalizacji dla pieszych mogłoby spowodować różne utrudnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej. 

Zwracam uwagę, że skrzyżowania zlokalizowane w ciągu ul. KEN funkcjonują w koordynacji. Ulicą KEN porusza się wiele linii autobusowych, wprowadzenie zmian w koordynacji może wpłynąć na ich opóźnienia. Niemniej jednak działanie sygnalizacji świetlnej zostanie zweryfikowane na etapie uzgadniania nowego projektu i w przypadku stwierdzenia możliwości usprawnienia ruchu zostaną wprowadzone odpowiednie korekty

- informuje dyrektor BZRD Tamas Dombi.

- Na tym odcinku alei KEN nie kursują żadne autobusy, chyba że w zastępstwie metra - odpowiadają mieszkańcy. Czekają na wprowadzenie dłuższego zielonego. Czy drogowcy przychylą się do prośby? Czekamy na odpowiedź stołecznego ratusza.          

[FOTORELACJANOWA]5652[/FOTORELACJANOWA]                         

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(42)

Tłusty urzędasTłusty urzędas

13 13

Absolutnie nie przedłużać zielonego dla pieszych. Najlepiej skrócić, niech przechodzą sobie na raty. My tłuste urzędasy w dwudziestoletnich Golfach i Passatach musimy mieć szansę rozpędzić się w Alei KEN by spokojnie dojechać do naszych małych domków w łanowych osiedlach daleko za granicami miasta. 14:32, 06.05.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JelołJeloł

8 5

Jako rowerzysta potwierdzam, dla mnie w ogóle nie ma znaczenia czy zielone czy czerwone. Jeszcze tylko piesi, żeby mi się nie pętali pod kołami, nie da się trenować do wyścigu:(. Poza tym ja mam buty rowerowe sklejone z pedałem, nie mogę więc nigdy stawac, bo się przewrócę. 08:04, 07.05.2024


popieram popieram

3 1

Ha! Ha! Ha! Oni tak mają ! Np. dziś urzędas z komisji śledczej wizowej - dał 2 minuty świadkowi - pani dyrektor na tzw przerwę techniczną na załatwienie potrzeby fizjologicznej. Więc inwalidzi niech idą wzdłuż KEN-u i przejdą na drugą stronę na Kabatach, tam może zdążą na wysepkę, na skrzyżowaniu z Wąwozową. 22:31, 07.05.2024


PIŁA..PIŁA..

0 0

Lepiej sobie odciąć sobie nogi zwykłą piłą!
Po co przechodzić przez te pasy, lepiej odciąć nogi. Nie będzie problemu z kładką czy zasypać przejście podziemne. 21:05, 14.05.2024


reo

MisiekMisiek

21 6

trzeba koniecznie wydłużyć

Wszyscy się starzejmy i wcześniej czy później każdy z nas nie będzie zdążał na światłach...

To samo jest na Rodowicza Anody przy SGGW - tam nawet młody człowiek nie zdąża przejść obu nitek na światłach 15:38, 06.05.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wiedzącywiedzący

1 0

Da radę. Ja tamtędy chodzę prawie codziennie i jako prawie 50-latek zdążam przejść na zielonym. 08:31, 13.05.2024


MikeMike

19 3

Ten sam problem jest z przejściem przez al. KEN przy alei Kasztanowej (na wysokości Jeżewskiego). Trzeba urządzać tu wyścigi, żeby przejść na jednym zielonym przez dwie nitki jezdni. Poza tym co za bzdura, że na rzeczonym odcinku al. KEN poruszają się linie autobusowe?! Jedyny rozkładowy autobus, jaki tym odcinkiem się porusza, to nocny N86, kiedy praktycznie nie ma pieszych, a więc nie załączają się dla nich zielone światła i sporadycznie zastępcza komunikacja autobusowa, kiedy nie działa metro. 15:39, 06.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

6 38

Każdy zdrowy człowiek zdąży przejść przez pasy w 21 sekund. A jeśli nie, to znaczy, że czas się odchudzić albo wyjąć nos ze smartfona! Najlepiej ciągle tylko uprzykrzać życie kierowcom zamiast zacząć od siebie. 16:39, 06.05.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PauloPaulo

16 4

Albo np. odrzucić kule, bo ktoś jest niepełnosprawny. Człowieku pełny agresji i nienawiści, czy ty w ogóle widzisz, co piszesz? Uspokuj się trochę i przestań kopać innych. Bo w końcu ktoś ciebie skopie. 21:43, 06.05.2024


asteraster

1 0

i @Boom ma racje, dlaczego dla bardzo bardzo wąskiej grupy społecznej należy zmieniać "ustawienia" dla wszystkich? Niepełnosprawni stanowią znikomy odsetek społeczeństwa, a grubasów przybywa. 09:48, 10.05.2024


KKKK

9 19

Ustawa Prawo o ruchu drogowym: Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. (...). Nie ma obowiązku przechodzenia całości jezdni na jednych światłach. 18:14, 06.05.2024

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

kkkk

11 5

Nie ma obowiązku przejeżdzania całego ken-u bez zatrzymania 19:08, 06.05.2024


R.R.

2 8

Ale jakie to byłoby piękne, tak jechać bez zatrzymywania się.
...
To tak, jak się wlec gadając przez telefon w poprzek wszystkich ruchliwych ulic...
nie odrywając wzroku od wyświetlacza, w słuchawkach, żeby nie słyszeć czy coś jedzie , bo to niedopuszczalne żeby jechało ulicą jak przechodzę.
Jak zginę, to nie moja wina. Nic nie widziałem, nic nie słyszałem.
R. 23:59, 06.05.2024


kokkok

1 1

Nie ma. Taka osoba starsza albo dorosły z małym dzieckiem, który nie zdążył może stanąć na tej metrowej wysepce na środku by spokojnie czekać na kolejne zielone rozkoszując się autami pędzącymi przed nosem i za plecami. 09:27, 13.05.2024


RR

2 0

Po to jest ta wysepka, wcześniej o nią piesi walczyli!
Auta pędzą a piesi się wleką.
Mają, wysepkę.
Może trzeba ją otoczyć ekranami dźwiękochłonnymi
i oczyszczaczemi powietrza?
Może trzeb posadzić drzewa?
Nie było nas, był las, nie będzie nas, będzie las...
R. 23:02, 13.05.2024


SKANDALSKANDAL

8 16

Uwaga: Trzaskowski oznajmił, ze chce zlikwidować obecny, znakomity system kupowania biletów ZTM oraz... zlikwidować karty miejskie. Płatności za przejazdy maja byc apkami oraz kartami bankowymi. Wszystkie biletomaty, bramki, kasowniki w calym miescie i aglomeracji - do likwidacji. Kupia.... nowe. Za podatki. Marnotrawstwo! Zmiana ma trwac pare lat (oczywiscie, bo jak inaczej na taka skale). Skandaliczne marnotrawienie pieniedzy. 19:55, 06.05.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

werawera

8 10

Drugiej kładki nie wybuduje. Jajo z gipsu, plac z palet i lapidarium też już nie przejdą. A przecież zaprzyjaźnione spółki i działaczy partyjnych trzeba nakarmić. Najlepiej, żeby to był bardzo drogi projekt, jak zmiana systemu biletowego. Przypomnę, że na żarówki do sygnalizatorów świetlnych nie ma Warszawa pieniędzy. Dziękujemy wam durnie głosujący na Trzaskowskiego. Nie różnicie się od tych durni, którzy wybrali PIS. 20:27, 06.05.2024


werawera

12 21

Kiedyś pod szerokimi alejami komuniści budowali przejścia podziemne i kładki ponad. Pieszy był bezpieczny, miał czas na przejście, nie narażał się na wypadek. Odkąd w Warszawie rządzi ekipa Trzaskowskiego przejścia podziemnie i kładki są likwidowane, o budowie nowych nie ma mowy. I co teraz ekoświry wymyślicie? Kto ma mieć priorytet, autobus na buspasie czy staruszka na pasach? Jak to bęcwały pogodzicie? 20:24, 06.05.2024

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

jac.jac.

8 1

Tak, przejścia podziemne i kładki, są zdecydowanie najlepsze. Niech miejscowy plebs nie przeszkadza w sprawnym dojeździe do centrum arystokracie z Piaseczna. 12:26, 07.05.2024


werawera

0 5

A jak Jaśniepan jeździ KENem do tego Piaseczna? 16:28, 07.05.2024


jac.jac.

6 0

Codziennie do Piaseczna do pracy? Nijak. Natomiast po własnym mieście, po którym się poruszam regularnie, chciałbym chodzić jak człowiek. 17:11, 07.05.2024


werawera

0 2

Pewnie za krótko żyjesz w tym mieście i jeszcze masz problemy z poruszaniem. To nie to samo co u ojca na wsi. 15:17, 08.05.2024


P.P.

0 0

W tym miejscu jest przejście podziemne! :) 21:32, 08.05.2024


BUS PASBUS PAS

5 10

Wymalowanie BUSPASA na jednym pasie Al. KEN mogłoby być ewentualnym rozwiązaniem dla możliwych opóźnień. 22:41, 06.05.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

R.R.

5 4

Dwa BusPasy na dwóch pasach!
I w przeciwnym kierunku też.
I ścieżka rowerowa pośrodku! 22:52, 06.05.2024


RobertRobert

7 14

Można przejść "na dwa razy".
Można tamtędy nie chodzić.
....
Proponuję wizytę w Amsterdamie.
Tam jak nie biegniesz po pasach na zielonym to nie zdążysz.
Ulice są dla samochodów, i jak stoi ich 15 i czeka na jednego lenia, który się wlecze i gada przez telefon, to te 15 samochodów zatruwa naszą planetę, przez niego.
Dłużej niż 21 sekund razy ilość samochodów...
R.
22:43, 06.05.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jac.jac.

3 2

"Ulice są dla samochodów". A miasta? 12:27, 07.05.2024


R.R.

2 0

A miasta są dla wszystkich.
Dlaczego rowerzyści i piesi są ważniejsi od jadących samochodami?
To sprawia wrażenie, że każdy pieszy i rowerzysta nie jechał samochodem.
Czy to prawda?
R. 22:57, 08.05.2024


RobertRobert

3 5

Można przejść "na dwa razy".
Można tamtędy nie chodzić.
....
Proponuję wizytę w Amsterdamie.
Tam jak nie biegniesz po pasach na zielonym to nie zdążysz.
Ulice są dla samochodów, i jak stoi ich 15 i czeka na jednego lenia, który się wlecze i gada przez telefon, to te 15 samochodów zatruwa naszą planetę, przez niego.
Dłużej niż 21 sekund razy ilość samochodów...
R.
22:43, 06.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A jaA ja

8 2

polecam skrzyżowanie Płaskowickiej, Rosoła i Branickiego. Kierując się z buta na wschód od salonu Mazdy i zakładając, że na pasie do skrętu w lewo z Płaskowickiej w Rosoła stoi pojazd trzeba mieć sprint Usaina Bolta żeby nie utknąć na tej małej wyspie po drugiej stronie. 00:01, 07.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XyzXyz

4 4

Wydłużenie w tym miejscu spowoduje dłuższe czerwone na przejściu poprzecznym. I za chwilę tu się zacznie lament, że za długo trzeba czekać na zielone albo zacznie się przebieganie na czerwonym (zresztą już tak jest, zwłaszcza rowerzyści mają swiatła w pompie). 07:59, 07.05.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenekZenek

0 1

Zlecić napisanie oprogramowania dla świateł specjaliście , a nie amatorowi kopiującemu ten jeden podręcznikowy przykład programu optymalizacyjnego i nie potrafiącemu profesjonalnego oprogramowania dla zadanych parametrów napisać . Przy okazji można zaprogramować rozkłady jazdy autobusów tak ,aby każda linia dojeżdżała do przystanku w pewnym odstępie od poprzedniej , żeby nie przyjeżdżały 4 przegubowce równocześnie na jeden przystanek. 22:48, 07.05.2024


jhgfdjhgfd

8 2

Niestety, szeroki ściek komunikacyjny przechodzi przez środek dzielnicy mieszkaniowej. Przelotowe jezdnie powinny biegnąć bokami, jak Rosoła. KEN dzieli Ursynow, dziala destrukcyjnie na handel i uslugi, bo trzeba kawal isc przez przejscie do sklepu ktory jest.... vis-a-vis. Przejść dla pieszych przez KEN jest o wiele za mało, zwłaszcza na południu Ursynowa. Ta opinia oczywiście nie spodoba sie kierowcom; którzy ja zminusuja. 09:53, 07.05.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

werawera

2 1

KEN to Aleja dla samochodów czy KEN to alejka pieszo-rowerowa? 15:11, 08.05.2024


R.R.

1 0

Kup samochód, zmieni się Twoje życie i punkt widzenia.
Nie musisz nim jeździć wszędzie, może raz w tygodniu?
R. 23:58, 09.05.2024


R.R.

1 0

Ściek komunikacyjny.....
Ściek pieszych wygląda gorzej.
Pety, psie gówna, gumy do żucia i papierki po wszystkim ekologicznym i zdrowym....
R.
00:09, 10.05.2024


KorbolKorbol

3 5

Ten banalny problem rozwiązałem wiele lat temu. Wszędzie jeżdżę autem! 10:30, 07.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

P.P.

5 0

Podobny problem jest na przejściu dla pieszych i przejeździe rowerowym na ul. Relaksowej, na wysokości ul. Rosnowskiego. Piesi i rowerzyści muszą czekać na zielone światło bardzo długo, przy prawie nieistniejącym ruchu samochodowym. Efekt jest taki, że większość pieszych oraz rowerzystów, nie mogąc doczekać się zielonego światła, przechodzi/przejeżdża na czerwonym. W tym miejscu ruch pieszych i rowerzystów jest bardzo duży (osoby uprawiające rekreacyjnie sport, rodziny z dziećmi), bo to jedyne przejście w tej okolicy łączące osiedle z terenami poniżej skarpy i Wilanowem oraz ścieżką rowerową wzdłuż ul. Rosnowskiego a samochodowy jest niewielki i to tylko w określonych godzinach a przez resztę dnia ruch samochodowy w tym miejscu praktycznie nie istnieje. 12:09, 07.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

4 10

Nie ma znaczenia ile się będzie świeciło zielone, bo zawsze się znajdzie osoba która wejdzie na pady gdy zielone miga, nie zatrzyma się na środkowej wyspie (po to jest przecież wybudowana) i wejdzie na czerwonym pod koła ruszających pojazdów. A prym w tym wiodą emeryci. 12:56, 07.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TubylecTubylec

0 0

Sowieci wiedzieli po co po wojnie instalują *%#)!& w Polsce... 18:25, 07.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

2BORNOT2B2BORNOT2B

0 0

Czy przy okazji projektowania skrzyżowania miasto mogłoby zaprojektować szerszą ulicę Pala Telekiego? Bardzo przydałyby się tam pasy do parkowania. Teraz często nie da się tamtędy przejechać, bo na obu istniejących pasach stoją zaparkowane samochody. 12:46, 08.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nikiniki

2 1

To nie jedyne przejście z zbyt krótkim zielonym. Np przy Pięciolinii zielone jest tylko przez 6 sekund (zmierzone!). Chociaż droga krótsza, to nie da się jej zrobić "na raty" bo nie da się tam ulokować wysepki 16:57, 08.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%