Historia parkingu społecznego, na którym mieszkańcy osiedla przy Benedykta Polaka i Kulczyńskiego przez lata parkowali, dobiegła końca w ubiegłym roku. Umowa się skończyła, dzierżawca zmarł, a Zarząd Dróg Miejskich postanowił rozgrodzić teren, uporządkować go i zamienić w zieleniec.
Chodzi o dawny parking między ul. Benedykta Polaka a Multikinem w pasie drogowym alei Komisji Edukacji Narodowej. Radni Otwartego Ursynowa apelowali w przeszłości o rozgrodzenie go oraz udostępnienie części miejsc do swobodnego wykorzystania. Czyli chcieli dobrze.
Satysfakcjonującym rozwiązaniem byłoby utrzymanie jednego rzędu miejsc, a pozostałą część obszaru zagospodarować na zieleń. W okolicy niestety lokalne miejsca parkingowe często zajmowane są przez osoby traktujące Ursynów, jako dzielnicę transferową - parkuje się samochód na lokalnym miejscu i korzysta się z metra.
- apelował do drogowców radny kończącej się kadencji Piotr Skubiszewski, przewodniczący Otwartego Ursynowa.
Drogowcy nie posłuchali radnego. Parking w listopadzie został przejęty, oczyszczony z naniesień i śmieci. Czekał do wiosny z nawiezieniem ziemi i humusu. Ogólnodostępnych miejsc postojowych, których tak brakuje w tej okolicy, w tym miejscu jednak już nie będzie. Wyjaśnienie było proste - to pas drogowy, a nie parking. Dawny obiekt powstał bez pozwolenia na budowę i po latach - niezależnie od tego, że ZDM przyjmował pieniądze za dzierżawienie tego terenu - należało go rozebrać.
W połowie listopada zatwierdzony został przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym docelowy projekt stałej organizacji ruchu dla tej lokalizacji, który zakłada likwidację parkingu wraz z usunięciem wjazdu. W związku z tym ZDM nie ma możliwości udostępnienia likwidowanego parkingu jako ogólnodostępnego dla mieszkańców. W tym celu należałoby wybudować ów parking zgodnie ze sztuką budowlaną, z odpowiedniej nawierzchni, z odwodnieniem i oświetleniem odpowiednimi parametrami miejsc postojowych i drogi manewrowej
- poinformował Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.
Na zmianę przeznaczenia terenu jest już więc za późno. Ponadto - wg drogowców - parkingi w pasie drogowym to nie jest dobry pomysł, na ulokowanie go w tej lokalizacji mają nie pozwalać zapisy planu miejscowego. I tak - po apelach o rozgrodzenie starego parkingu i udostępnienie jego części mieszkańcom - parking zniknął w ogóle.
W czwartek wykonawca zieleni zwoził ostatnią nawierzchnię gleby, na której przywrócony zostanie trawnik. Przez kilkanaście minut ciężarówka blokowała przejazd aleją KEN. Sytuacja może się w najbliższych dniach powtarzać. Trawnik ma zostać zasiany jeszcze w kwietniu.
[ZT]25183[/ZT]
[ZT]21724[/ZT]
Wujek Wladek15:32, 11.04.2024
Czy mieszkancy Ursynowa powiaza znikanie miejsc parkingowych ze swoimi wyborami politycznymi? Doswiadczenie uczy, ze jednak nie. A wiec: dobrze, swietnie, doskonale! Wiecej takich inicjatyw, poniewaz chcacemu nie dzieje sie krzywda. 15:32, 11.04.2024
Kasia16:01, 11.04.2024
A może to nie jest zła wiadomość? Jesteśmy jednym wielkim betonowym parkingiem. Potrzebujemy zieleni, najzwyklejszych trawników, które trochę tę betonozę odciążą i przełamią. 16:01, 11.04.2024
meme17:38, 11.04.2024
a może wystarczyło zmienić nawierzchnie na eko-kratkę? 17:38, 11.04.2024
Boom18:34, 11.04.2024
Normalnie betonowa pustynia, szczególnie w tym miejscu 🤣🤣 18:34, 11.04.2024
goostav23520:10, 11.04.2024
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Boom16:17, 11.04.2024
Gdy w ubiegłym roku bez-radny zapewniał, że część parkingu zostanie to nikt mu nie wierzył. A przejazd został szybko zlikwidowany. Tyle jego co sobie tutaj popisał. 16:17, 11.04.2024
Ja17:05, 11.04.2024
Tytuł artykułu też wyszedł nie najlepiej. Jak na razie "nie" z przysłówkami w stopniu wyższym i najwyższym piszemy oddzielnie. 17:05, 11.04.2024
Analoral20:13, 11.04.2024
Ależ ten kempa nas kochał... Szkoda tylko, że od tyłu. 20:13, 11.04.2024
Kon23:37, 11.04.2024
Parking, a po co ? Przeciez tylko przyjezdni z okolicznych miescowosci parkuja pod blokami bidulkow ursynowskich. Zrobmy kolejny park w srodku dzielnicy.. bo wszystkie nowe bloki sa pato, stare wielkoplytowce sa przemyslane i supcio :-). 23:37, 11.04.2024
Salomon09:27, 12.04.2024
Święta prawda. Mieszkańcy przecież mają metro i autobusy. Pomysły ur,ędników coraz gorsze, ale one chyba są narzucane z góry. 09:27, 12.04.2024
Kierowca06:10, 12.04.2024
Z jednej strony rozumiem, Warszawa ma być ładnym miastem, z drugiej zaś strony samochodów przybywa i to się nie zmieni tymczasem na Ursynowie zamiast przybywać miejsc to ich ubywa. Powstają nowe bloki bez miejsc parkingowych, albo w miejscu parkingów mają powstać kolejne bloki. Rozwiązaniem mogłoby być np. wymuszenie na deweloperach budowanie określonej liczby ogólnodostępnych miejsc parkingowych. 06:10, 12.04.2024
Karabo08:19, 12.04.2024
Tu powinna być zieleń, ale ktoś mówił, że powinny powstać nowe P+R. Może to jest pomysł!? 08:19, 12.04.2024
Salomon09:23, 12.04.2024
Te trawniki z ławkami przy ulicach, gdzie kurz, spaliny i hałas są bez sensu, ale oczywiście urzędnicy-politycy wszystko wiedzą najlepiej! Brawo dla następnej głupoty. 09:23, 12.04.2024
może inaczej?10:30, 12.04.2024
Pod Al. KEN jest metro, wzdłuż ulicy jest DDR. Są alternatywne możliwości. Zamiast auta można wybrać metro lub rower i już mniej hałasu i spalin. Ponadto Strefa Czystego Transportu zapewne szybko będzie się rozszerzała na całe miasto. 10:30, 12.04.2024
JPRDLE11:39, 12.04.2024
SCT to czysta utopia. Tak samo jak wynoszenie przejść na powierzchnię w Centrum. Wystarczy popatrzeć jak wyglądają okolice Centralnego po tej zmianie: permanentny korek i generowanie syfu... A będzie jeszcze lepiej jak wprowadzą kolejne poronione pomysły jakiegoś niepełnosprytnego urzędnika z warszawskiego Ratusza. 11:39, 12.04.2024
dr200:34, 13.04.2024
Salomon masz rację z tymi spalinami, dlatego potrzebujemy strefy czystego transportu także na Ursynowie i to jak najszybciej. 00:34, 13.04.2024
2BORNOT2B14:35, 12.04.2024
Budowa skweru koło Multikina oraz likwidacja tego parkingu, to była doskonała okazja do wybudowania drogi dla rowerów po tej stronie al. KEN. Co najmniej od Płaskowickiej do Gandhi, a zapewne za jednym zamachem można było do Ciszewskiego, albo nawet do Jastrzębowskiego. 14:35, 12.04.2024
kenaj15:07, 12.04.2024
Przecież, zarówno ten teren, jak i powstały nie tak dawno park kieszonkowy przy Multikinie (którego zaraz nie będzie) są dla uatrakcyjnienia przyszłej inwestycji zaplanowanej w tym miejscu. Co jak co, ale nasz urząd potrafi robić dobrze developerom... 15:07, 12.04.2024
Bzdurny tytuł 21:36, 12.04.2024
Bardzo fajnie, że powstaje kolejna zieleń w miejsce obrzydliwych pozostałości po parkingu! 21:36, 12.04.2024
emeryt00:54, 13.04.2024
Ciekawi mnie kiedy poukładają (są wybrzuszenia) prawidłowo płytki chodnikowe wyjście z metra od osiedla Polinezyjska do metra i KEN 00:54, 13.04.2024
Misiek15:40, 11.04.2024
12 4
Powinni tez powiązać z ustawą o zniesieniu obowiązku budowy garaży podziemnych przez dewloperów... 15:40, 11.04.2024
Boom10:37, 12.04.2024
1 3
Podaj nazwę tej ustawy oraz jej numer, chętnie ją przeczytam. 10:37, 12.04.2024