Zamknij

Szykują się zmiany na ul. Puławskiej. Będzie mniejszy korek?

Natalia ZbroińskaNatalia Zbroińska 06:24, 15.04.2024 Natalia Zbroińska Aktualizacja: 12:58, 16.04.2024
Skomentuj SK SK

Sprytni kierowcy rozjeżdżają boczną ulicę przy Puławskiej. Dzięki temu omijają zakorkowane skrzyżowanie i szybciej dostają się do trasy ekspresowej S7. - Regularnie dochodzi tutaj do sytuacji groźnych z udziałem pieszych i rowerów - alarmuje radna. Czy drogowcy coś zmienią?

Korki i zatory na skrzyżowaniach to codzienność kierowców jadących ul. Puławską. Sytuacja pogorszyła się, odkąd powstał tam kontrowersyjny buspas oraz gdy otwarto Puławską-bis, a więc trasę ekspresową S7. Na skrzyżowaniu Puławskiej i Karczunkowskiej do lewoskrętu w Karczunkowską nieustannie tworzą się korki. Stoją tu nie tylko auta osobowe, ale też tiry. Co sprytniejsi kierowcy znaleźli na to sposób. Skręcają w prawo w ul. Karmazynową, gdzie wykonują szybką zawrotkę, aby następnie pojechać prosto w ul. Karczunkowską.

Powyższa praktyka powoduje, ze Karmazynowa nie dość, że przejęła ruch, do którego nie jest dostosowana jako ulica nieprzejezdna, to jeszcze regularnie dewastowane są krawężniki, trawniki, kołki/płotki zabezpieczające zieleń.

Natężenie ruchu jest tak duże, że regularnie dochodzi tutaj do sytuacji groźnych z udziałem pieszych i rowerów

- alarmuje ursynowska radna Olga Górna z Koalicji Obywatelskiej. Radna dostawała mnóstwo zgłoszeń od mieszkańców w sprawie tej niepokojącej sytuacji.

Będą zmiany na Puławskiej?

Radna zaapelowała do dzielnicy o wystąpienie do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym o wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na skrzyżowaniu, które pomogłyby w zabezpieczeniu ul. Karmazynowej.

- Te zmiany są konieczne, bo rozjadą tę uliczkę. Poza tym przydałoby się, aby wreszcie zrobili ulicę Karczunkowską, na której - od czasu powstania trasy S7 dzieją się dantejskie sceny - mówi nam mieszkanka ulicy Karczunkowskiej.

Na razie należy spodziewać się zmian związanych z Karmazynową. Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym zapowiedziało nową organizację ruchu.

Organ zarządzający ruchem obecnie proceduje projekt aktualizacji buspasa na ul. Puławskiej, w którym uwzględniono dwa pasy do skrętu w lewo od strony Piaseczna w ul. Karczunkowską. W naszej opinii rozwiąże to problem samochodów zawracających na ul. Karmazynowej

- poinformowali urzędnicy z BZRD w Warszawie.

Co z tą Karczunkowską?

A co z Karczunkowską, o której modernizację wciąż wołają mieszkańcy? Projektowanie przebudowy trwa od sierpnia ubiegłego roku. Projekt powstanie do grudnia 2025 roku. A przypomnijmy, wg dawnych planów ulica miała być gotowa właśnie w 2025 roku. Nic z tego nie wyszło ze względu na zawirowania z przetargiem. Kontrakt z projektantami obejmuje też uzyskanie przez nich tzw. ZRiD, czyli zezwolenia na budowę wraz z przejęciem gruntów pod rozbudowę ulicy. 

Modernizacja obejmie 1,6 km od Puławskiej do granicy miasta oraz skrzyżowanie z Puławską. Nadal będzie to jednojezdniowa droga, po jednym pasie w każdą stronę. Znacząco poprawi się natomiast bezpieczeństwo pieszych. Wreszcie zyskają chodnik i to po obu stronach ulicy. Zadowoleni będą także rowerzyści. Wzdłuż Karczunkowskiej powstanie ścieżka i - co ważne - będzie wytyczona poza jezdnią. Ma się ona też łączyć ze szlakiem rowerowym w rejonie nowej trasy S7. Do tego ulicę mają zdobić szpalery drzew. Przy projektowaniu wykonawca ma także uwzględnić rozwiązania z powstałej w 2019 roku koncepcji przebudowy ulicy.

W budżecie miasta są zarezerwowane pieniądze na przebudowę Karczunkowskiej. Budowa ma się rozpocząć w 2026 roku.

W środę 17 kwietnia o godz. 16:30 na Karczunkowskiej przy przystanku Karczunkowska 04 rozpocznie się wyjazdowe posiedzenie komisji Zielonego Ursynowa w radzie dzielnicy. Później dyskusja w szkole przy Sarabandy. Na spotkanie zaproszeni są przedstawiciele Stołecznego Zarządu ROzbudowy Miasta, Biura Zarządzania Ruchem Drogowym i policji. Spotkanie jest otwarte dla mieszkańców.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(37)

to już niedługoto już niedługo

5 8

to już niedługo, ten 2026, brawo zarządzający miastem, dobra decyzja aby środki w budżecie potrzymać jeszcze te 2 lata na rachunku i zarobić na odsetkach, mieszkańcy się cieszą z gospodarności włodarzy 09:32, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

prosteproste

6 14

Wystarczy zakaz wjazdu w Karmazynową, z dopuszczeniem jedynie tych którzy faktycznie musza tam wjechać. 11:23, 15.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

geniuszgeniusz

20 3

To wspaniałe rozwiązanie problemu! Zróbmy też zakaz skrętu w lewo z puławskiej w karczunkowską, wtedy i tam zrobi się pusto! Dziwię się, że jeszcze nikt na to nie wpadł. 15:18, 15.04.2024


kcbkcb

8 1

Ja faktycznie codziennie muszę wjechać w Karmazynową, bo inaczej nie dowiozę dziecka do szkoły na czas, a to wszystko zasługa Radnej Górnej i jej podobnych, którzy w poprzedniej kadencji rady wygenerowali problem w postaci buspasa, a teraz jak na socjalistkę przystało, bohatersko zwalcza problemy, które sama stworzyła. 11:35, 17.04.2024


BoomBoom

24 11

A za chwilę ruszy największy park handlowy na Mazowszu zlokalizowany przy Puławskiej. A tam musi dojechać i towar, i klienci, i obsługa. Tak, wiem, można metrem i na rowerach 🤣🤣🤣 11:44, 15.04.2024

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

BikeBike

9 15

Towar może dojechać w godzinach nocnych, a rowerów cargo przybywa. 13:14, 15.04.2024


BoomBoom

12 5

Przybywa, ale na chodnikach. Do czasu jak ludzi szlag trafi po zderzeniach z nimi. 13:57, 15.04.2024


hemiv8hemiv8

0 4

Te takie czarne blaszane budy przy Auchan?
Co tam mają być za wielkie atrakcje? 16:13, 15.04.2024


BoomBoom

3 1

Nie, zupełnie nie to miejsce. Na kierunku do Piaseczna, po lewej stronie. 16:17, 15.04.2024


IwoIwo

0 0

Zapomniałeś o rikszach, niedługo nawiedzą nas inżynierowie i lekarze ...😭 15:30, 22.04.2024


WKWWKW

19 4

Karczunkowska po przebudowie nadal po jednym pasie w obie strony? A lewoskręt na dwa pasy, ktoś w ogóle myśli jak to projektuje. 13:22, 15.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MsjMsj

4 0

Tak, autorem jest domorosły proktolog 22:06, 16.04.2024


kcbkcb

4 1

Co ma zrobić to Biura Zarządzania Ruchem Drogowym według tej radnej? Mają zakazać skrętu w prawo w karmazynową z puławskiej? Przecież tam mieszkają ludzie, którzy muszą dojechać do domów. Czy może postawią znak zakaz zawracania i ludzie będą jechać dalej do najbliższego skrzyżowania i wjeżdżać w uliczki osiedlowe, żeby zgodnie z przepisami zawrócić? Radna Górna nie jest zbyt mądrą osobą. Nie przewidziała, że głosując za buspasem wygeneruje tego typu problemy. Niby zajmuje się zawodowo IT, a inteligentna jak typowa absolwentka psychologii. 11:44, 17.04.2024


MieszkankaMieszkanka

20 2

A jak mają jeździć mieszkańcy włączający się do ruchu w ulicę Puławską i chcący skręcić w Karczunkowską w lewo m.in. z ulicy Bażancia? Spróbujcie rano włączyć się do ruchu i jeszcze zmienić od razu 3 pasy. Życzę powodzenia. To dopiero będzie "dzwon na dzwonie". Kto tu nie jeździ codziennie nie ma bladego pojęcia, jak jest. Często jest korek na lewym pasie Puławskiej już od stacji paliw Amic, dla tych, co chcą skręcić w lewo w Karczunkowską. Z pewnością wszyscy ci kierowcy nas łaskawie wpuszczą. Nie ma szans. A wyjazd z ulicy Jaskółczej i dowóz dzieci do szkoły przy Sarabandy? Dokąd trzeba jechać, żeby zawrócić do Karczunkowskiej? Zablokujcie nas całkowicie. 19:49, 15.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoomBoom

3 5

Skręt w Puławską to nie jest włączenie się do ruchu. Czego was uczą na tych kursach 20:22, 15.04.2024


kcbkcb

2 0

Normalnie, stanie Pani na środkowym pasie puławskiej z kierunkowskazem w lewo i będzie pani czekała 10 minut aż ktoś przepuści tworząc korek po same Piaseczno. Wtedy Pani Górna znowu ruszy swoją głową i wygeneruje kolejny *%#)!& pomysł jak jeszcze bardziej mieszkańcom Ursynowa popsuć życie. 11:47, 17.04.2024


NiezadowolonyNiezadowolony

14 3

Puławska-bis została wybudowana znacznie po terminie. Dlaczego Karczunkowska nie została do tego czasu dostosowana? Czy to nie tak, że pis robił ekspresówkę, więc trzeba było to bojkotować nie robiąc dojazdów? 20:55, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dr2dr2

10 2

Główną przyczyną korków są nieudolni kierowcy, którzy nie potrafili bezpiecznie skręcić w lewo. No więc znakomici inaczej polscy inżynierowie wymyślili najgorsze możliwe rozwiązanie: cztero-pięciocyklowe światła na skrzyżowaniach. No i oczywiste skutkiem tego są korki w każdą stronę, a nawet długie oczekiwanie jak w korku nawet wtedy kiedy nic nie jedzie, bo trzeba odczekać 4 cykle czyli średnio 2 minuty. 23:31, 15.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To jaTo ja

13 0

Rano nie ma opcji włączyć się i przebić od razu na lewy pas do skrętu bez wymuszania. Dlatego ja musze robic taka zawrotke. I wcale nie jezdze po trawnikach... a co dadzą dwa pasy do skretu skoro tam zaraz dalej jest wąsko? Korek powstanie w poprzek i zablokuje pulawska 15:39, 16.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobertRobert

7 0

Cała "ekologia": Start/Stop, Euro 6,7,8, silniki elektryczne, to jest bez znaczenia w porównaniu z organizacją ruchu w mieście. Myślę, że wszyscy, którzy zajmujący się organizacją ruchu w naszym kraju nigdy nie mieli samochodu.
Tak z naszego podwórka to:
światła na których można się zestarzeć, gdzie wszyscy z czterech stron patrzą się na siebie i nic się nie zmienia. Zupełny brak synchronizacji świateł z następnym skrzyżowaniem (i z przejściamii dla pieszych) jadąc Rosoła np. muszę zatrzymać się na każdym skrzyżowaniu przez cały Ursynów i Natolin i Kabaty.... w obie strony.
Ekologia polega najłatwiej na tym, żeby samochód dojechał tam gdzie musi jak najszybciej.
Nikt nie jeździ bez sensu po mieście. (Oprócz samochodów z reklamami na przyczepkach)
Jest 2024.
Naprawdę można podpatrzeć jak jest" w Amsterdamie, Barcelonie, Niemczech, czy USA.
No i jest jeszcze policja, która w innych krajach rozładowuje ruch w krytycznych miejscach i porach.
Ale to fantastyka naukowa.
...
Udajemy, ze nie samochodów i nie będzie.
20:54, 16.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LokalsLokals

6 5

Wystarczy przeznaczenie Karczunkowskiej i okolic dla ruchu lokalnego. Zakaz wjazdu pojazdom z rejestracjami WPI l. Niech jadą Puławską albo S7, ale zostawią nas tu na Karczunkowskiej w spokoju. Ludzie, tu się nie da żyć, nawet tranzyt 16 ton + jest kierowany z Puławskiej w Karczunkowską, gdzie jest coraz więcej rowerzystów i brak chodnika przez większą część ulicy. Oczywiście ZDM jest głuchy na apele mieszkańców o ograniczenie prędkości do 40kmh, bo jak zwykle… ,,nie da się,, 20:58, 16.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kcbkcb

1 0

Przyjdź na spotkanie i podziękuj radnej Górnej. 12:28, 17.04.2024


GZKSGZKS

13 0

Czyli pojazdy z dwóch pasów będą wjeżdżać w Karczunkowską, gdzie jest już jeden pas i notorycznie wymuszać sobie pierwszeństwo? Problemem jest to, że Karczunkowska w ogóle nie powinna służyć do obsługi ruchu Puławska - S7 i tu trzeba szukać rozwiązań, jak to ograniczyć? Może zachęcić kierowców do poruszania się Puławską poprzez likwidację buspasa? 21:04, 16.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

14 0

Po co to wszystko? Szkoda pieniędzy, wystarczy zlikwidować buspas, od razu się rozluźni i uspokoi. 22:11, 16.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

19 0

Tylko dzięki sprawności kierowców zawracających na Karmazynowej, korek na lewo skręcie jest relatywnie mały. Jesli zablokujecie możliwość zawrotki na Karmazynowej, to zakorkowana będzie Puławska od salonu Toyoty w stronę centrum. Właśnie przez ten lewoskręt, z którego kierowcy będą się wylewać, torując lewy pas w stronę centrum.
I niech radni nie przesadzają, na początku Karmazynowej jest szeroki asfalt, nikt nic nie rozjeżdza, Karmazynowa to ślepa uliczka ze znikomym ruchem lokalnym. Komu to przeszkadza, że część kierowców w bezpieczny sposób przyczynia się do mniejszych korków? 22:13, 16.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

realistarealista

9 1

Trzeba było zacząć myśleć wcześniej. Najpierw dostosować infrastrukturę drogową a później malować sobie Buspasy.
Niestety z tym myśleniem u naszych radnych jest ciężko.
Po zrobieniu Buspasa nawet nie zwiększono częstotliwości kursowania autobusów - 709 w szczycie co 10 minut. To jest jawna kpina. 23:18, 16.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kcbkcb

3 1

Ty wiesz, ja to wiem, ale według radnej Górnej ci ludzie to "sprytni kierowcy". Taki gorszy sort, który nie chce stać w korku, bo radna Górna głosowała za buspasem, a teraz drapiąc się po swojej blond czuprynie nie wie co z tym problemem zrobić. 11:50, 17.04.2024


lewaklewak

2 1

Dlaczego pas dla autobusów jest kontrowersyjny ? 08:58, 17.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kcbkcb

4 1

Dlatego, że więcej z nim szkody niż pożytku. Dlatego, że wygenerował problemy, które teraz radna Górna próbuje naprawić w sposób, który wygeneruje kolejne problemy, które znowu radna Górna będzie naprawiać. 12:29, 17.04.2024


rzurzu

3 1

Dlatego, że jest obowiązujący przez całą dobę. I tak np. żeby zgodnie z prawem zjechać z Puławskiej w Karczunkowską trzeba czekać przez kilka zmian świateł i "produkować" smog i hałas. 14:30, 17.04.2024


BoomBoom

6 7

Tylko rozwój transportu publicznego ma sens. Buspasy, autobusy, rowery - to są rozwiązania przyszłościowe i ekologiczne, dlatego warto minimalizować ruch samochodów osobowych. 10:35, 17.04.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

0 7

Dzieciak się nudzi, bo wybory się skończyły i nikt już nie płaci za pisanie postów wyborczych. 11:05, 17.04.2024


BoomBoom

3 0

To ja jestem Boom! 15:16, 18.04.2024


BoomBoom

5 1

Ja jestem Boom i odczepcie się od mojej w pytkę ksywki. Jak coś powiem to po prostu jest boom i pozamiatane. Hejterzy! Zazdrościcie po prostu, że jestem niezależny, bogaty, piękny i w dodatku nie wstydzę się tego! A ty śmieszku to jak masz jaja (co chętnie sprawdzę) to zapraszam do lasu, to się zmierzymy 1 na 1 bez ubrań. I pamiętajcie frajerzy, Robert Kempa górą! 15:41, 18.04.2024


prosimy o litość na prosimy o litość na

4 0

Bardzo dobrze, kierowcy z dwóch pasów będą wjeżdżać w jednopasmową Karczunkowską i sobie zajeżdżać drogę z wiadomym skutkiem... Wreszcie ujrzymy tutaj jakieś interwencje drogówki, która do tej pory celowo omijała Karczunkowską i nie przeprowadzała kontroli prędkości, żeby pozwalać kierowcom na ,,wolną amerynkę,,... Bo w końcu im więcej aut pojedzie w Karczunkowską, tym mniej pojedzie Puławską, a dzięki temu ZDM może twierdzić, że buspas nie pogorszył czasu przejazdu Puławską. 15:27, 17.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

4 9

Mi to nie przeszkadza. Zmiany niech będą, ale takie na korzyść transportu publicznego. Jako osoba, która nienawidzi samochodów, uważam, że są one jednym z największych źródeł zanieczyszczenia środowiska i hałasu. Ich nadmierna obecność na drogach przyczynia się do wzrostu emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co negatywnie wpływa na nasze zdrowie i środowisko naturalne. Ponadto, samochody powodują korki drogowe i zatłoczenie ulic, co utrudnia życie pieszym i rowerzystom. W mojej opinii, powinniśmy bardziej promować zrównoważone formy transportu, takie jak rowery, transport publiczny czy chodzenie pieszo, aby zmniejszyć negatywny wpływ samochodów na nasze życie i planetę. Jazda rowerem to moje ulubione sposoby poruszania się po mieście! Dzięki nim mogę uniknąć korków, oszczędzić czas i pieniądze, a przy okazji dbać o środowisko. Poza tym, jazda rowerem to dla mnie nie tylko sposób na dotarcie do celu, ale także świetna forma aktywności fizycznej. Polecam wszystkim spróbowanie - to naprawdę rewelacyjne doświadczenie :))) 15:26, 18.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

werawera

2 0

Boom, jak nienawidzisz samochodów to idź do specjalisty na leczenie. Może nie jest za późno. Ewentualnie zapisz się do lewaków oszołomów z ostatniego pokolenia i przyklej się do drogi rękami, to nie będziesz głupot pisał. 19:38, 20.04.2024


0%