Antyspam
REKLAMAA1-DaGrasso-od-01-10-2017-do-31-12-2017
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Tu powstanie żłobek

    Tu powstanie żłobek (SK)

    REKLAMA

    W 2019 roku w środku osiedla Kazury stanie kolejny na Ursynowie żłobek. Budowa jeszcze nie ruszyła, a już wzbudza emocje. Mieszkańcy osiedla nie chcą dopuścić, by dojazd do placówki odbywał się wąską uliczką osiedlową. Spółdzielnia na razie umywa ręce, a burmistrz mówi: jest jeszcze za wcześnie, by o tym rozmawiać.

    Osiedle przy ul. Kazury od lat jest niepokojone tranzytem. Kierowcy przejeżdżając pomiędzy blokami skracają sobie drogę - najczęściej z ul. Stryjeńskich do Płaskowickiej czy Pileckiego i w przeciwnym kierunku. Teraz mieszkańcy protestują przeciwko wpuszczeniu na osiedle dodatkowego ruchu - przez ciasny przesmyk pomiędzy blokami Kazury 6 i 8. Dzielnica chce poprowadzić tędy dojazd do nowego żłobka, który stanie na miejskiej działce w środku osiedla już za dwa lata.

    - Będziemy mieli autostradę, następny parking, wszystko będzie zablokowane od strony Płaskowickiej i Stryjeńskich. Nie chcemy, by ktoś nam tu jeździł - mówią mieszkańcy.

    - Jesteśmy przeciwni prowadzeniu polityki door-to-door. Rodzice z dziećmi mogą zaparkować na parkingu przy Stryjeńskich i dojść 100 metrów do żłobka - dodają ludzie, którzy w niedzielę spotkali się z przedstawicielem Spółdzielni Mieszkaniowej "Wyżyny".

    Nie tak miało być...

    Lokatorzy zwracają uwagę, że projektant osiedla prof. Marek Budzyński nie przewidywał wjazdu na osiedle pomiędzy blokami Kazury 6 i 8, dlatego te bloki dzieli zaledwie zaledwie kilkanaście metrów. 

    - Doskonale widać to na planie osiedla sprzed 30 lat. Żłobek miał być obsługiwany przez dojazd w rejonie dzisiejszego bloku przy Kazury 2e, czyli kilkaset metrów na południe od miejsca, które dziś zaplanowała dzielnica - dodają lokatorzy bloków przy Kazury.

    Andrzej Grad, społeczny prezes SM "Wyżyny" przekonywał mieszkańców, że czym innym jest projekt budowlany żłobka, w którym rzeczywiście ujęto dojazd przez wąską uliczkę, a czym innym docelowy projekt organizacji ruchu, który powstanie po wybudowaniu placówki.

    - Będziemy rozmawiać z dzielnicą na ten temat. Burmistrz już nam powiedział, że wyobraża sobie zablokowanie swobodnego przejazdu przez ten dojazd, ale droga być musi, bo zgodnie z przepisami do żłobka muszą dojechać służby czy dostawy - mówił Grad.

    Tymczasem w ratuszu mieszkańcom powiedziano, że projekt budowlany jest już ostateczny i żadnych zmian nie będzie. Ponadto plany były już konsultowane z częścią mieszkańców, którzy zgodzili się na przejazd pomiędzy Kazury 6 i 8, pod warunkiem wybudowania tam chodników i postawienia słupków odgradzających.

    powyżej: planowany dojazd do żłobka od strony Stryjeńskich (czerwona linia), możliwość rozlewania się ruchu na osiedlu (niebieskie linie)

    - Nie jesteśmy przeciwnikami żłobka, chcemy aby tu był. Domagamy się jednak ograniczenia ruchu do minimum. Rodzice będą mogli parkować na parkingach od strony ul. Stryjeńskich - mówi Krzysztof Schnitzer, mieszkaniec Kazury i działacz "Otwartego Ursynowa". 

    Burmistrz: projekt budowlany to nie projekt organizacji ruchu

    Gorącej debacie nad organizacją ruchu wokół przyszłego żłobka dziwi się burmistrz Ursynowa - Robert Kempa.

    - Jest jeszcze za wcześnie na rozmowy na ten temat, żłobek powstanie dopiero w 2019 roku - mówi burmistrz. I zapewnia, że bliżej zakończenia inwestycji będzie czas na rozmowy o nowej organizacji ruchu. Kempa dopuszcza zablokowanie przejazdu przez uliczkę przy Kazury 6 i 8. Jak mówi w rozmowie z Haloursynow.pl, nie ma nic przeciwko, by rodzice przechodzili pieszo do żłobka. 

    - W tym roku ustanawiamy użytkowanie wieczyste dla całej tej enklawy. Czekamy na ustalenia spółdzielni mieszkaniowej w sprawie ograniczenia tranzytu przez osiedle. Od tych dwóch spraw zależy, jak będzie mogła być rozwiązana ostateczna organizacja ruchu wokół żłobka - dodaje.

    Spółdzielnia zastanawia się nad przeprowadzeniem referendum w sprawie zablokowania tranzytu na osiedlu. Pomysłów jest wiele - od postawienia znaków drogowych po szlabany. Społeczny prezes Andrzej Grad obiecał, że do końca tygodnia na stronie internetowej spółdzielni pojawią się wszystkie propozycje zgłoszone przez mieszkańców oraz te zaproponowane przez "Wyżyny".

    Jednak w sprawie organizacji ruchu wokół przyszłego żłobka, mieszkańcy domagają się konkretów już teraz. 

    - Jest przerzucanie piłeczki. Burmistrz patrzy na spółdzielnię, spółdzielnia czeka i nie podejmuje kroków. My mieszkańcy chcemy rozmawiać z Wami, i z burmistrzem. Ale rozmawiać! Chcemy ten problem wspólnie rozwiązać! - powtarzali mieszkańcy.

    Aktualizacja, 21.11 godz. 10:00: SM Wyżyny ogłosiła, że spotkanie w sprawie dojazdu do żłobka odbędzie się w środę o godz. 18:00 w Natolińskim Ośrodku Kultury.

    Uwagi przygotowane przez mieszkańców:

    VIDEO: Spór o dojazd do planowanego żłobka przy Kazury

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 6

    • 4
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 1
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    77Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • Anna Szcześniak 77 16 dni temuocena: 100% 

      Szanowni Sąsiedzi, Pan Tomasz Sieradz, Przewodniczący KIKiT przesłał w korespondencji e-mail informację o terminie Posiedzenia KIKiT poświęconego obsłudze komunikacyjnej żłobka na Kazury. Ursynowski Ratusz I piętro sala 136 07.12.2017 godz.18. Bardzo dziękujemy za umożliwienie przedstawienia uwag mieszkańców.

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ela 76 13 dni temuocena: 100% 

      Drodzy Sąsiedzi ktoś sabotuje nasze działania! Na Kazury 14 zerwano informacje o terminie spotkania w Ratuszu ze wszystkich klatek, wczoraj jeszcze były a dzisiaj nie ma nawet śladu. Pytanie tylko dlaczego? Komu tak bardzo zależy na braku informacji wśród mieszkańców?

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 75 12 dni temuocena: 100% 

      @Ela Dziękuję za wiadomość. Informację przekazałam do SM Wyżyny.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kinga 74 11 dni temuocena: 100% 

      u mnie na klatce też kartka z terminem spotkania zerwana. Ktoś położył ją na skrzynkach na listy :(

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 73 17 dni temuocena: 94% 

      Szanowny Panie Burmistrzu, o jakiej organizacji ruchu chce Pan rozmawiać "potem"? Po wyznaczeniu, przed wejściem do żłobka 18-stu prostopadłych miejsc postojowych (zarezerwowanych dla "opiekunów dzieci"), poszerzeniu ciągów komunikacyjnych, wybudowaniu odcinkowych chodników otoczonych słupkami oraz wyspie spowalniającej? Do Galerii zdjęć dodałam fragment z Ogłoszenia o zamówieniu, strona 6 pkt 2.5 Komunikacja i miejsca parkingowe http://ursynow.pl/wp-content/u...

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Majka 72 14 dni temuocena: 100% 

      A ja polecam zapoznać się ze stanowiskiem Ursynowskiego Ratusza na temat ewentualnego wprowadzania dodatkowego ruchu na osiedle przy Koncertowej http://www.haloursynow.pl/arty... Fragment artykułu:"Rozważana jest również rozbudowa przedszkola (...) w ostateczności - przy ul. Koncertowej, choć władze dzielnicy zdają sobie sprawę z tego, że wprowadzenie dodatkowego ruchu samochodów i pieszych w ciasne przestrzenie na tej ostatniej, oznaczałoby komunikacyjną katastrofę." ALE NA PODOBNYM OSIEDLU KAZURY WŁAŚNIE NAM FUNDUJĄ TAKĄ PIĘKNĄ KATASTROFĘ TYM SWOIM PROJEKTEM ŻŁOBKA Z TAKĄ BEZSENSOWNĄ ORGANIZACJĄ RUCHU. Podgląd na punkt widzenia władz bezcenny....

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 19 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kinga 71 17 dni temuocena: 93% 

      dla zainteresowanych szczegóły z otwarcia ofert na budowę żłobka pod linkiem: http://ursynow.pl/wp-content/u...

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Roman 70 18 dni temuocena: 100% 

      Dzisiaj miało miejsce otwarcie ofert na budowę żłobka. Oferty były droższe od pieniędzy jakie ma inwestor (dzielnica). Być może zyskacie Państwo więcej czasu na walkę. Jestem z Was dumny!

      Edytowany: 18 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kinga 69 17 dni temuocena: 100% 

      bardzo dziękujemy. Zachęcamy do popierania naszych starań o nie otwieranie przejazdu by zachować dotychczasowy charakter osiedla.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 68 18 dni temuocena: 100% 

      Szanowni Sąsiedzi! SM Wyżyny działa! Zachęcam do odwiedzenia strony internetowej https://www.wyzyny.pl/... Są dwie nowe, niezwykle ważne informacje! Nasze "Uwagi mieszkańców..." - dokument przygotowany na Posiedzenie KIKiT, został umieszczony na stronie SMW! Dziękujemy! ORAZ SMW nareszcie ogłosiła obiecywane konsultacje społeczne, dotyczące Organizacji Ruchu na Osiedlu Kazury!

      Edytowany: 18 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~janka 67 17 dni temuocena: 100% 

      Jak mieszkam 30 lat na Kazury to nie pamiętam takiego pozytywnego zaangażowania. Uwagi mieszkańców do zmiany projektu dot.otoczenia żłobka są trafne i przemyślane. Nam mieszkańcom też należą się pozytywne rozwiązania.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kinga 66 18 dni temuocena: 100% 

      Dziś odbyło się otwarcie ofert na budowę żłobka - złożone oferty wykonawców przekraczają budżet, którym dysponuje Urząd Dzielnicy.

      Edytowany: 18 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 65 18 dni temuocena: 100% 

      Kinga czy to oznacza, że nadal nie ma wykonawcy na żłobek? Jeśli tak, to z punktu widzenia nas mieszkańców Osiedla Kazury, jest to dodatkowy atut, aby wnioskować o zmianę zatwierdzonej organizacji ruchu. Szanowny Panie Burmistrzu! Proponujemy oszczędności! Poprawę bezpieczeństwa pieszych, zachowanie charakteru Osiedla Kazury oraz komfortu życia mieszkańców Enklawy Kazury!

      Edytowany: 18 dni temu

      oceń komentarz 10 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kinga 64 17 dni temuocena: 100% 

      Anna Szcześniak - tak, nie ma wykonawcy. Co będzie dalej? Wszystko w rękach Burmistrza.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazurek 63 17 dni temuocena: 100% 

      A my mieszkańcy wychodzimy z oszczędnościami! Czyli wcale nie za wcześnie na nasze spotkanie w Ratuszu!

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sąsiad 62 18 dni temuocena: 100% 

      Zapraszam wszystkich na nowo powstałą stronę mieszkańców Kazury https://kazury.jimdo.com/,... która powstała z inicjatywy nas mieszkańców.

      Edytowany: 18 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nka 61 18 dni temuocena: 100% 

      S u p e r !

      Edytowany: 18 dni temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nka 60 18 dni temuocena: 100% 

      S u p e r !

      Edytowany: 18 dni temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~janka 59 19 dni temuocena: 100% 

      Też byłam i mam wrażenie że to zazdrość o udane spotkanie oraz chęć promowan ia własnej osoby.Ale nic to. Trzeba zebrać jak najwięcej podpisów , godnie i licznie wystąpić w ratuszu. Jest o co walczyć.

      Edytowany: 19 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Majka 58 18 dni temuocena: 100% 

      Dokładnie. Ja wczoraj zrobiłam marsz po klatce z kartką otrzymaną na spotkaniu i kilkanaście podpisów mamy na plus. Więc kto jest zorientowany w temacie i ma taką możliwość, niech poinformuje nieobecnych w NOKu sąsiadów w swojej klatce i zbierze podpisy. Większość z nas się zna i w ten sposób łatwiej jest dotrzeć do dodatkowych kilku czy kilkunastu osób (bo tyle liczą mieszkań w większości klatki naszych budynków). Sami musimy zawalczyć o przestrzeń wokół nas. WSPÓLNIE :)

      Edytowany: 18 dni temu

      oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazurek 57 16 dni temuocena: 100% 

      Redaktor Kińczyk naświetlił bardzo ważny temat dla naszego osiedla.Wielu mieszkańców zorientowało się że jest szansa na obronę naszego bezpieczeństwa i spokoju. Dobrze by było żeby w godzinę spotkania w Ratuszu było nas jak najwięcej.Wiem że jesteśmy zapracowani,obowiązki,dzieci....itp Ale proszę działajcie!

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~fanka W2030 56 19 dni temu

      @volta2 Witek?

      Edytowany: 19 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 55 19 dni temuocena: 96% 

      Spotkanie, spotkanie i po spotkaniu. Najwyraźniej mieszkańcom Kazury spodobały się nasze uwagi dla KIKiT. Dokument podpisali wszyscy obecni -2osoby. Dla jasności, zebraliśmy kilkadziesiąt podpisów. Zgodnie z deklaracją Pana Andrzeja Grada, pozostałych mieszkańców Enklawy Kazury zainteresowanych podpisaniem, zapraszamy do Sekretariatu SM Wyżyny, gdzie dokument zostanie wyłożony. Do zobaczenia w Ratuszu na Posiedzeniu KIKiT.

      Edytowany: 19 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~BOGUSIA 54 19 dni temuocena: 91% 

      SZABOWNI PANSTWO, BYŁAM NA WCZORAJSZYM SPOTKANIU. O ILW CIESZĘ SIĘ, ŻE ZOSTAŁO ZORGANIZOWANE, ZA CO DZIĘKUJĘ W IMIENIU MIESZKAŃCÓW I POPIERAM BARDZO TĘ INICJATYWĘ, O TYLE JESTEM ZBULWERSOWANA POSTAWĄ PANI HANNY NIE MAM FB, ALE CZYTA MI SYN CO ZAMIESZCZA PANI HANNA. WCZORAJ MIAŁAM OKAZJĘ ZOBACZYĆ PANIĄ HANNE OSOBIŚCIE. TU APELUJĘ DO PAŃSTWA O DZIAŁANIA. PANI HANIA NIE DZIAŁA W NASZYM INTERESIE. I TAKICH REPREZENTANTOW NIE CHCEMY. DZIALAJCIE KOCHANI. JA WCZORAJ PO ROZMOWIE Z JEDNA Z PAŃ Z RADOŚCIĄ PODPISALAM PETYCJĘ. TRZYMAM KCIUKI!!!

      Edytowany: 19 dni temu

      oceń komentarz 30 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~janka 53 19 dni temuocena: 100% 

      Były Panie świetne,trafiłyście w sedno problemu. Popieram proponowane rozwązania i oczywiście podpisałam.

      Edytowany: 19 dni temu

      oceń komentarz 14 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kinga 52 19 dni temuocena: 100% 

      ~BOGUSIA - dziękujemy za poparcie. Wszystkie głosy mieszkańców chcemy zebrać w jedną całość, uzgodnić WSPÓLNIE, wypracować jedno stanowisko i przekazać do KIKiT. Proszę się włączyć z nami w działanie

      Edytowany: 19 dni temu

      oceń komentarz 13 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Majka 51 19 dni temuocena: 100% 

      Dobra robota Drogie Panie i wszyscy dotychczas zaangażowani Mieszkańcy :) Ja już złożyłam podpis wczoraj ale jeszcze dzisiaj na klatce powieszę info z wypracowanymi przez Państwa uwagami oraz dopisaną adnotacją o możliwości złożenia podpisu w sekretariacie SM i obecności na komisji w Urzędzie Dzielnicy. Mam nadzieję, że nieobecni na spotkaniu też do nas dołączą.

      Edytowany: 19 dni temu

      oceń komentarz 15 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Iza 50 17 dni temuocena: 100% 

      Czy ktoś z Państwa dociekał dlaczego ten żłobek ma powstać właśnie w tym miejscu ??? To, że był na planach 30 parę lat temu to żaden argument. Dziś się nie buduje żłobków w środku osiedla. To dość dziwne. Ktoś dociekał o co tu chodzi ? Na żłobek jest miejsce za strażą, za kościołem - gdzie budują skrzyżowanie "do lasu" ale między blokami. Dziwne jest też to, że jest żłobek na Wasilkowskiego przy Cynamonowej a to rzut beretem od Kazury. I raptem są 3 żłobki jeden obok drugiego a na Kabatach brak - to śmierdzi. Polecam uwadze.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 20 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Max 49 14 dni temuocena: 100% 

      Odpowiadając Izie na pytanie dlaczego nie buduje się żłobka na Kabatach np. blisko planowanego kompleksu szkolnego cytuję wpis burmistrza Pomianowskiego pod artykułem o tranzycie przez wasze osiedle: "Ponieważ żłobek by się tam po prostu nie zmieścił"...

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Natolin 48 20 dni temuocena: 92% 

      kochani, nie dajcie się wmanewrować w dojazd małą uliczką. Tak zrobiono, mimo protestów, z mieszkańcami ul. Raabego. Nie mieliśmy głosu, a były burmistrz Guział, bagatelizował sprawę. Teraz mamy horror, ani wyjechać, ani wjechać w godzinach kiedy rodzice dowożą dzieci z Kabat i je odbierają. W czasie zebrań w szkole ich samochody parkują wszędzie, na trawnikach też. Nie wierzycie, to przyjdźcie ok. 7.40-8.00, albo ok. 16.00. Zobaczycie co was czeka.

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ubocze 47 20 dni temuocena: 85% 

      Guziala nie ma. A Kępa to taki sam typ!!!! Myśli tylko o własnej du..... Zwróćcie uwagę na Pomianowskiego. To samo. Odkąd siedzi w Gminie też ma gdzieś ludzi. Potrzeba zmiany władz. To nie są stołki na zawsze.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 23 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kinga 46 20 dni temuocena: 96% 

      Drodzy Państwo, zapraszamy jutro tj. 21.11.2017 g. 18 do NOKu. To spotkanie będzie poświęcone na omówienie poszczególnych punktów uwag do obsługi komunikacyjnej żłobka. (jak w artykule) Spotkanie ma służyć wypracowaniu wspólnych dla mieszkańców stanowisk w tym temacie, które będą poruszone w Ratuszu na Komisji Inwestycji Komunalnych i Transportu.

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kinga 45 20 dni temuocena: 95% 

      EDIT: data 22.11.2017 g. 18 NOK

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 19 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Majka 44 21 dni temuocena: 93% 

      @Anna Szcześniak. Czy mogłaby Pani dołączyć zdjęcie dokumentu "projekt uwag mieszkańców osiedla Kazury do obsługi komunikacyjnej żłobka"? To jest naprawdę merytorycznie dobrze przygotowany pakiet i fajnie byłoby, gdyby wszyscy mogli się z nim zapoznać przed jutrzejszym spotkaniem. Im więcej osób będzie miało jasność o co ten "bój" tym szansa na mniej emocjonalne i rzeczowe rozmowy na spotkaniu.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 43 20 dni temuocena: 92% 

      Bardzo dziękuję Redaktorowi Kińczykowi za dodanie do artykułu, projektu uwag. Mieszkańców Kazury zachęcam do komentowania. Adres e-mail: kazury.komunikacja@gmail.com. Zależy nam (dotychczasowym twórcom projektu uwag), na jak najszerszym skonsultowaniu tego dokumentu. Planujemy przedstawić nasze wnioski na listopadowym Posiedzeniu Komisji Inwestycji Komunalnych i Transportu, poświęconemu w całości Enklawie Kazury.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 33 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursyniak Stryjeński 42 21 dni temuocena: 93% 

      Kłócicie się o dojazd do żłobka , a to , że tysiące samochodów będzie truć nas spalinami z POW niewielu obchodziło ! DLACZEGO TAK MAŁO LUDZI PROTESTOWAŁO . DLACZEGO NIE BĘDZIE FILTRÓW NA WYRZUTNIACH ? Już pogodziliście się , że nas zagazują ?

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Waldek 41 20 dni temuocena: 67% 

      Chłopie - TO NIE TEN TEMAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~szpieg 40 20 dni temuocena: 89% 

      Mieszkańcy na barykady, a co robią władze dzielnicy w tej sprawie? Kogo my tam mamy... naczelnego burmistrza Kempę, kilku wiceburmistrzów, Radę Dzielnicy... czyli, bodajże ponad 20-stu radnych... kilka pięter urzędu dzielnicy pełnych urzędników oraz cały podobny zestaw w ratuszu miejskim! Całkiem sporo! Radni byli na proteście? Zarząd? Urzędnicy z listy plac urzędu, tworzyliby całkiem pokaźną gromadkę. Byli? Protestowali?

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 25 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Janka 39 20 dni temuocena: 91% 

      Ursyniak Stryjeński nikt nie broni nadal walczyć o filtry! Dziś możemy a nawet musimy zająć się sprawą drogi dojazdowej pomiędzy blokami Kazury 6 i 8.To będzie przyzwolenie do wjazdu w głąb naszego osiedla.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 21 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 38 21 dni temuocena: 17% 

      hmm, ale jak mieszkańcy Kazury jadą swoimi autami pod blokami innych to już jest ok, i tamci nie mają prawa do spokoju. Nieźle...

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 44 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Waldek 37 21 dni temuocena: 74% 

      Czytaj ze zrozumieniem!!!!!!!! Bo wypowiadasz się nie na temat.

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 17 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 36 21 dni temuocena: 86% 

      Mieszkańcy Kazury, jak wszyscy kierowcy, jeżdżą tam gdzie są ulice. Parkują, jak wszyscy kierowcy, tam gdzie mają potrzebę zaparkować. Najprawdopodobniej mieszkańcy Osiedla Kazury, prowadzący pojazdy, wpisują się w średnią statystyczną przestrzegania kodeksu drogowego. Dlaczego (nie)mieszkańcy Kazury (nie)jeżdżący tranzytem przez nasze osiedle, tak się denerwują myślą, że zakończymy tranzyt, którego przecież NIE MA?

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 31 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 35 21 dni temuocena: 89% 

      Mieszkańcy Osiedla Kazury, Spotkanie w NOK, najbliższa środa godz. 18. Na stronie internetowej SM Wyżyny, jest oficjalna informacja https://www.wyzyny.pl/... W strefie "zdjęć autorskich" pod artykułem i video, dodałam komunikat SMW.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 40 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Waldek 34 21 dni temuocena: 83% 

      Czytałem artykuł Pana Sznitzera z Otwartego Ursynowa. Zgadzam się w 100%. Nie dla dodatkowych samochodów na Kazury.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Majka 33 21 dni temuocena: 94% 

      Problemy z takim dojazdem w wąskich osiedlowych uliczkach widać codziennie chociażby przed przedszkolem nr 351 przy ul. Warchałowskiego. Codziennie korki w uliczce dojazdowej od Dereniowej, parkujące na krawężnikach i wszędzie gdzie się da samochody uniemożliwiające przejście, problem z wyjazdem po odebraniu dziecka, bo w kolejce na podjazd pod samo ogrodzenie czekają kolejni rodzice w swoich samochodach. Pieszym pozostaje lawirowanie między autami. Horror każdego dnia rano i po południu!

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 81 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 32 21 dni temuocena: 89% 

      Do strefy "zdjęcia autorskie." dodałam mapkę obrazującą odległość w metrach żłobek - parking przy Stryjeńskich.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kinga 31 21 dni temuocena: 88% 

      rewelacja - mapka wiele mówi.

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 28 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~BiBi 30 21 dni temuocena: 88% 

      Rozumiem, niezadowolenie mieszkańców, szczególnie z powodu tranzytu przez ich osiedle. Dlatego postuluję aby zrealizować stary projekt przedłużenia Pileckiego do Belgradzkiej.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 36 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ola Ole 29 21 dni temuocena: 88% 

      Zgoda, ale przedłużenie Pileckiego do Belgradzkiej, nie rozwiąże problemu wjazdu do żłobka.

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 35 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 28 21 dni temuocena: 22% 

      Super pomysł........ Odciąć ludność od Lasu Kabackiego budując na jego skraju autostradę. Nic ,tylko oddychać i żyć w zamkniętym kręgu zrobinym z ulic. Jak w gettcie. Już wolę postać 5 minut na ul Płaskowickiej

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 8 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 27 21 dni temuocena: 88% 

      @pol Najprostszym sposobem na pogodzenie mieszkańców Kabat &co, który potrzebują dojechać do swoich domów, oraz potrzeby zachowania estetyki terenów Górki Kazurki, jest budowa płytkiego, krótkiego tunelu, nazywanego czasami "wanną." Brakuje 500m drogi, czy budowa zakrytego, płytkiego tunelu, tak krótkiej długości, przerasta możliwości finansowe Warszawy? Nie sądzę, Poza ekonomią, nie widzę innych przeciwwskazań..

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 29 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tadeusz 26 21 dni temuocena: 91% 

      Do Pana Garda - halo proszę Pana, droga dojazdowa jest. I wszelkie służby czy samochody zaopatrzenia do osiedlowych sklepów, czy kurierzy, czy też największe auta smiecarek bez problemu obsługują wymienione punkty. Od 30 lat!!! Tak samo dojdą do żłobka!!! Proszę nie opowiadać bzdur!!!!

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 72 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynka 25 21 dni temuocena: 83% 

      Prawda, punkt dla Pana Tadeusza!

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 30 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Janka 24 21 dni temuocena: 96% 

      Chyba najtrudniej jest zauważyć to co oczywiste, popieram Pana panie Tadeuszu. Proszę koniecznie przyjść do NOK w środę. Potrzebny jrst zdrowy rozsądek.

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 27 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marian 23 21 dni temuocena: 98% 

      Niestety Spółdzielnia do tej pory w żaden sposób nie informowała mieszkańców o konkretach dotyczących planowanej budowy żłobka, jego projekcie oraz zmianach w zieleni i infrastrukturze. Nie było żadnych konsultacji ze wszystkimi mieszańcami. Oddano teren z przyległościami i teraz łatwo mówić " my nic nie możemy". Był czas na działanie i informowanie (strona internetowa, ogłoszenia na klatkach budynków, na tablicach informacyjnych Spółdzielni) ale nie zrobiono NIC! Dlatego 22.11 w NOKu niezbędna jest obecność i poparcie uwag mieszkańców do obsługi komunikacyjnej żłobka!

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 61 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynka 22 21 dni temuocena: 8% 

      Hej! BRK powiedział, że jest jeszcze duuuuuuuuuuuużo czasu! Czyli luzik! Nie ma się co niepokoić! ;-)

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Roman 21 22 dni temuocena: 95% 

      Teren pod budowę żłobka i planowanej drogi dojazdowej pomiędzy Kazury 6 i 8 został niedawno wydzielony spod jurysdykcji SM Wyżyny. Spółdzielnia nie rozmawiała z mieszkańcami o planowanej inwestycji, a teraz umywa ręce twierdząc, że "to nie jest nasz teren, nic nie możemy zrobić". Burmistrz Kempa wskazuje SM Wyżyny jako stronę do rozmowy. A mieszkańcy jak zwykle są zostawieni sobie i władze mają ich w nosie.

      Edytowany: 22 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 74 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Janka 20 20 dni temuocena: 100% 

      Romanie mieszkańcy nie są bezwolnymi manekinami.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 19 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mada 19 22 dni temuocena: 94% 

      Na planach Natolina z 1986 r. znajduje się mała kubatura żłobka (o połowę mniejsza od obecnie planowanego (!), zaś między budynkami Kazury 6 a 8 NIE MA żadnej drogi(!). Natomiast wjazd na osiedle Kazury od strony Stryjeńskich znajduje się właśnie na światłach przy budynku Kazury 2E, którego 30 lat temu nikt nie planował i nie ma na mapie. Wszystkie budynki Kazury 2A-E powstały później z inicjatywy Sm Wyżyny (!). Otwarcie kolejnego wjazdu od strony ul. Stryjeńskich wygeneruje dodatkowy gigantyczny ruch wewnątrz osiedla, pod samymi oknami a dodatkowo będzie stanowić idealny skrót w kierunku Kabat od strony Płaskowickiej z tyłu budynku Kazury 14 i dalej przed wyjściem z klatki I Kazury 12, obok placu zabaw oraz klatek Kazury 8 do Stryjeńskich.. Dlatego, tak jak wielu mieszkańców naszego osiedla, mówię zdecydowane NIE dla otwierania wjazdu między Kazury 6 a 8!

      Edytowany: 22 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 107 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Łukasz 18 21 dni temuocena: 10% 

      Przecież i tak lada moment wszystkie wjazdy od strony ulicy Płaskowickiej zostaną zamknięte (oprócz tego przy straży). Dodatkowo w okolicach Kazury 15 ma być droga jedno kierunkowa. Nawet nie patrząc na żłobek musi być jaki dojazd do bloków (przykładowo żeby podwieźć jakieś większe paczki).

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 8 70 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 17 21 dni temuocena: 89% 

      @Łukasz Ma Pan bardzo ciekawe informacje... Pisząc o "wjeździe przy straży" ma Pan na myśli ul. Pileckiego, tak? Skąd info o jednokierunkowej "drodze" w "okolicach Kazury 15?"

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 33 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Majka 16 21 dni temuocena: 96% 

      @Łukasz. Po zakończeniu budowy POW w 2020r. wjazd od ul. Płaskowickiej będzie ponownie otwarty. Przy bardzo dobrych wiatrach żłobek wraz z zaprojektowanym dziś otwarciem wjazdu między Kazury 6 a 8 - dopiero w 2019r. A patrząc na procedury przetargowe nie wykluczone, że te inwestycje zakończą się w zbliżonym terminie. Poza tym myśli Pan, że w trakcie samej budowy i po otwarciu żłobka będzie mógł swobodnie podjechać pod blok? Wątpię. Przykład przedszkole przy Warchałowskiego. Chodzi raczej o to by od początku wypracować coś w rodzaju dobrych praktyk: parkujesz przy Stryjeńskich, bierzesz dziecko i idziesz pieszo do żłobka (przykład: przedszkole przy Hawajskiej). To jest dobre rozwiązanie niezależnie czy jest się mieszkańcem Kazury 2D,2E,4,5,6,7,8,11,12,20 czy 21. Także my sami mieszkańcy tego osiedla, w opcji nadciągającego armagedonu budowlanego wokół, chyba też musimy zmienić swoje przyzwyczajenia i sposób myślenia. My też jesteśmy uczestnikami ruchu na tym osiedlu.

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 71 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kazury 12 15 20 dni temuocena: 96% 

      Dokładnie tak. NIE, NIE i jeszcze raz NIE dla tego wjazdu. Jest on zagrożeniem dla całego osiedla. NIE autom na osiedlu i NIE wjazdom na osiedle. Chodzi o dobrą normę od początku. Dziecko bierzemy za rękę i te CALE 100 metrów z buta a auto czeka na parkingu. JUŻ jest jeden parking pod blokiem 21 DRAMAT - na życzenie JEDNEJ wojującej osoby. Która dobrego dla tego osiedla nie robi NIC - tylko pomawia i oskarża innych. WYSTARCZY

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 55 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Łukasz 14 22 dni temuocena: 20% 

      Mieszkańcy są wybitnie dobrzy. Samochodów wpuszczać nie chcą, ale swój najlepiej żeby stał pod klatką, a już najlepiej żeby wjeżdżał do niej...

      Edytowany: 22 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 70 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 13 21 dni temuocena: 14% 

      napisałeś prawdę i zobacz ile minusów, ja dołożę tylko to, że jak Ci sami mieszkańcy wiozą swoje dzieci do szkoły na innym osiedlu to MUSZĄ podwieźć pod samą szkołę. Na zwrócenie uwagi lecą bluzgi, a tu proszę sami nie chcą. Czyżby wszystkich oceniali wg, siebie ?

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 7 42 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~goostav234 12 21 dni temuocena: 91% 

      a jakajest różnica miedzy ruchem tranzytowym a osiedlowym? a gdzie stawiasz swój samochód? z cała pewnościa gdzieś 2 km od swojej chałupy.

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 29 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 11 21 dni temuocena: 1% 

      to chyba ta sama grupa co jej trzeba parkingi dać, bo autostrada zabiera? a ten straszny tranzyt przez osiedle to na pewno im robią mieszkańcy kabat, no na 100% uwelbiają się ci kabaciarze przeciskać między blokami z prędkością odrzutowca... luuuudzie, myślcie trochę, na tym olbrzymim osiedlu nikt wam poza wami samymi tranzytu nie urządza. nie opłaca się ani czasowo ani w wygodzie przejadu(wąsko, ciasno, ludzie chodzą)

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 1 68 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 10 21 dni temuocena: 93% 

      Przestań pisać bzdury. Jakieś brednie ala macierewicz Ja z przyjemnością przejdę te 100 metrów

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 38 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 9 21 dni temuocena: 91% 

      @volta2 Tak, ta sama grupa!:-) Projekt Osiedla Kazury, parking wzdłuż Płaskowickiej oraz większość budynków, powstały zanim ustanowiono w miejscu parkingu osiedlowego (projekt architektoniczny), rezerwę pod budowę (nie)autostrady przez Warszawę. Parking wybudowano ze środków spółdzielni, czyli spółdzielców, czyli nas mieszkańców Kazury. Jeszcze jakieś uwagi? Życzę volcie2 oraz jemu podobnym myślicielom, żeby wasze osiedle/wspólnotę/blok pozbawiono 1/2 zaprojektowanych i wybudowanych (za wasze pieniążki) parkingów. I jestem bardzo ciekawa, jak głośno byście protestowali?!

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 32 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Adam 8 21 dni temuocena: 93% 

      Dokładnie TAK! NIE chcemy ŻADNYCH aut. To jest osiedle. Tu mieszkają ludzie. Są parkingi od Stryjenskich - duże, rozgrodzone, po obu stronach ulicy! I tam parkować, tam zostawiać auta! A rodzice tych przyszłych dzieci zlobkowych sami się skanibaluzuja! Bo to żenada jest budować żłobek w środku osiedla. Układ polityczny! Na szczęście jest jeszcze dużo czasu. Przetarg padł. Władze się zmieniają. I won z autami tam gdzie ich miejsce!!!

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 50 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 7 21 dni temuocena: 90% 

      @Adam, o prawdziwości słów burmistrza Kempy, będziemy się mogli przekonać podczas obiecanego Posiedzenia KIKiT, jeszcze w listopadzie. Jeśli zaś chodzi o przetarg na budowę żłobka, to został ogłoszony nowy. Termin składania ofert upływa 24.11. Oto link do zamówienia publicznego: http://ursynow.pl/zamowienia-p...

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 26 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lubię Kazury 6 21 dni temuocena: 91% 

      @ Łukasz Człowieku! Byłeś tu kiedy??? Jakie samochody pod klatkami? Na całym osiedlu jest (i to od bardzo niedawna) 1 budynek, który ma parking pod klatkami! Słownie JEDEN. Co ty bredzisz? Parking pod klatkami, jest tylko przy Kazury 21. Tylko i wyłącznie z inicjatywy pewnej nadaktywnej mieszkanki! Całe osiedle jest wściekłe z powodu tego "parkingu pod klatkami." Dla pewności dodam, że nie jesteśmy wściekli z zazdrości, tylko dlatego, że jest PASKUDNY! Nikt wprowadzając się na Kazury, nie oczekiwał parkingów pod klatkami. Osiedle jest zielone, wszędzie można przejechać rowerem, tylko samochodów wewnątrz osiedla JEST JUŻ ZA DUŻO!

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 41 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~genowefa 5 21 dni temuocena: 91% 

      Chyba raczej o nieprawdziwości słów burkmistrza.

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 21 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Janka 4 21 dni temuocena: 69% 

      A nie wpadł pan na pomysł instalowania wind które by dowoziły autka na na balkoniki wławścicieli?

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 27 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lubię Kazury 3 21 dni temuocena: 92% 

      @volta2 A jednak! Osoba volta2 była na naszym osiedlu! Przypadkiem może tranzytem? Wie, że jest wąsko, ciasno i ludzie chodzą! A teraz nadszedł czas, żeby było również BEZPIECZNIE dla pieszych. Kazury zaprasza rowerzystów!

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 33 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 2 20 dni temuocena: 3% 

      lubię kazury oczywiście, że tam byłam niezywkłam się wypowiadać w kwestiach mi nieznanych - koleżanka przeprowadziła sie z kabat więc wybraliśmy się w odwiedziny. autem, a i owszem. po jednorazowej wizycie już nigdy tam nie zajrzałam, sorki, ale mam klaustrofobię na starych osiedlach ursynowskich ( koleżankę odpuściłam(dzieci się kumplowały więc łatwiej). stąd bardzo mnie śmieszy wizja urządzania sobie tamtędy tranzytu na kabaty:) paradne:)

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 1 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna Szcześniak 1 20 dni temuocena: 95% 

      @volta2 Zobaczymy co uda się zrobić... Jest taki fajny kanał na YT, DroneVideo24. Prezentuje świetne filmiki z Ursynowa. Może nagra, specjalnie dla sceptyka/ów, usiłujących nie widzieć problemu tranzytu przez nasze osiedle, dedykowane video. Pomysł właśnie padł. Kto wie, może się doczeka realizacji... Pozdrawiam

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 19 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1461 sekundy
    REKLAMAA2-Auchan(x2)-od13-12do15-12-2017