Test predyspozycji językowych jest formą egzaminu w gimnazjach z klasami dwujęzycznymi i to, czy dziecko dostanie się do wymarzonej szkoły czy nie w dużej mierze uzależnione jest od wyniku na tym egzaminie. Test jest bowiem dla dzieci jest sporym wyzwaniem - szóstoklasista nawet obdarzony talentem do języków, z dużą dozą prawdopodobieństwa nie uzyska tak dobrego wyniku, jak uczeń, który poznał już strategie rozwiązywania typowych zadań egzaminacyjnych.
Z myślą o uczniach klas 6, planujących naukę w gimnazjach dwujęzycznych, ursynowskie Towarzystwo Edukacyjne Sokrates rozpoczyna kolejną edycję kursów przygotowujących do testu predyspozycji. O kursach rozmawiamy z Magdaleną Rowecką, dyrektorem T.E. Sokrates.
Jakie są główne założenia kursów przygotowujących do testu predyspozycji językowych? Czy predyspozycje językowe nie są cechą wrodzoną i po prostu mamy talent do języków albo go nie mamy?
Mianem predyspozycji lingwistycznych lub językowych określa się zespół czynników, które decydują o szybszym przyswajaniu wiedzy w obrębie obcego języka. Do głównych takich cech należy między innymi: bardzo dobra pamięć słuchowa i wzrokowa, dobry słuch muzyczny, umiejętność szybkiego dostrzegania podobieństw i różnic, zdolność dokonywania analizy i syntezy, umiejętność wyciągania logicznych wniosków, dobre wyczucie leksykalne i stylistyczne oraz łatwość formułowania myśli w mowie i na piśmie.
Poziom wymienionych umiejętności można podnieść poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia – a tym samym uzyskać lepszy wynik na egzaminie, który może zadecydować o realizacji dalszych planów edukacyjnych ucznia.
Uczniowie uczestniczący w naszych kursach przygotowujących do testów predyspozycji językowych poznają formułę testu, typowe zadania oraz strategie ich rozwiązywania. Celem naszych kursów jest budowanie u dzieci zwiększonego poczucia pewności siebie w sferze umiejętności poddawanych ocenie podczas egzaminu oraz większej sprawności w radzeniu sobie z zadaniami egzaminacyjnymi – co umożliwia im osiąganie lepszych wyników.
Jak wyglądają zajęcia?
Zajęcia odbywają się w małych grupach, dzięki czemu możliwa jest precyzyjna ocena postępów każdego uczestnika, szybka diagnoza indywidualnych trudności i dostosowanie zadań do rzeczywistych potrzeb. Kurs obejmuje 24 godziny lekcyjne, i jest to czas, który umożliwia nam zaprezentowanie, utrwalenie i sprawdzenie stopnia opanowania materiału. Wykonywane na zajęciach ćwiczenia odzwierciedlają typy zadań, które uczeń może napotkać na egzaminie. Kurs realizowany jest w oparciu o materiały dostępne na rynku wydawniczym oraz ćwiczenia przygotowane przez naszych trenerów.
Na początku kursu diagnozujemy stopień wrodzonej intuicji językowej – ważne jest, by uczniowie i ich rodzice mieli świadomość, jaki jest rzeczywisty stopień uzdolnień językowych dziecka. Zwykle jednak kandydaci do klas dwujęzycznych są uczniami, którzy posiadają tego rodzaju zdolności i nasze zadanie polega na wyposażeniu ich w umiejętności umożliwiające w miarę bezstresowe poradzenie sobie z czekającym ich egzaminem. Aby osiągnąć ten cel oswajamy uczniów ze strukturą typowych testów, a następnie prezentujemy skuteczne strategie ich rozwiązywania ze szczególnym uwzględnieniem zadań związanych z językami martwymi i fikcyjnymi. Rozwijamy także u dzieci umiejętność obserwacji, wyciągania wniosków i identyfikowania reguł językowych oraz dostrzegania analogii w języku jako systemie znaków. Dodatkowo doskonalimy umiejętności językowe dzieci na poziomie słowa, zdania i tekstu oraz w obszarze leksyki, fleksji, składni i słowotwórstwa. Pracy jest sporo, ale absolwenci naszych kursów dostają się do najlepszych warszawskich gimnazjów.
Więcej informacji na temat kursów można znaleźć na stronie szkoły: www.tesokrates.com.pl. Kursy rozpoczynają się na przełomie października i listopada.
(materiał promocyjny)
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz