Zamknij

ZDM: Tak zmieni się ulica Puławska

15:45, 23.09.2015 Redakcja haloursynow.pl Aktualizacja: 15:49, 23.09.2015
Skomentuj ZDM ZDM

Buspas w obu kierunkach, „zielona fala”, drogi dla rowerów, nowe chodniki i zieleń – tak zmieni się ul. Puławska. Zarząd Dróg Miejskich przedstawił swoje pomysły na poprawę płynności ruchu na tej wylotówce. 

O inwestycjach na ul. Puławskiej (na odcinku od ul. Domaniewskiej do granicy miasta) zdecydowała 17 września Rada Warszawy. Radni przyznali Zarządowi Dróg Miejskich środki na realizację dwóch dużych zadań inwestycyjnych: drogi dla rowerów oraz buspasa. Łączna kwota zarezerwowana na ten cel w latach 2015-2017 wynosi ok. 40 mln zł.

- Decyzja o przyznaniu finansowania pozwala nam rozpocząć przygotowania do realizacji inwestycji. Jeszcze w tym roku chcemy ogłosić przetarg na dokumentację projektową dla obu zadań - mówi Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich.

Droga dla rowerów będzie realizowana zgodnie z założeniami koncepcji opracowanej w 2014 r. Zakłada ona budowę dróg rowerowych po obu stronach ul. Puławskiej, od ul. Domaniewskiej do granicy miasta. Przebudowa obejmie węzeł Wyścigi – wybudowana zostanie rampa i pochylnia przy istniejącej kładce i przejściu podziemnym. Na całym odcinku ul. Puławskiej remont przejdą chodniki, zostaną także dosadzone drzewa i zieleń niska.

- Na ponad 8-kilometrowym odcinku pomiędzy al. Wilanowską a granicą Warszawy na obu jezdniach wyznaczymy pasy dla autobusów - zapowiada rzeczniczka ZDM. W związku z planowaną równolegle budową Puławskiej-bis przeanalizowana zostanie zasadność budowy czwartego pasa ruchu na ul. Puławskiej.

W przypadku wyznaczenia buspasa w ramach istniejącego przekroju i odstąpienia od jej poszerzania o dodatkowy pas, środki zostaną przeznaczone na modernizację sygnalizacji świetlnej i dostosowanie jej do wprowadzenia koordynacji na całym ciągu ul. Puławskiej, a także Doliny Służewieckiej i al. Sikorskiego. Dzięki temu możliwe będzie zdalne sterowanie sygnalizacją na całym ciągu i dostosowywanie jej do natężenia ruchu, co pozwoli uzyskać efekt „zielonej fali”, zaś obie arterie mogłyby być włączone do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem.

(na podst. informacji prasowej ZDM)

[ZT]7426[/ZT]

(Redakcja haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(15)

KenezKenez

9 9

Tyle lat temu ZDM wprowadził ograniczenie do 50 km/h na Puławskiej. I przez tyle lat galas nie był w stanie zaprogramować "zielonej fali'? Świadczy to o wyjątkowym profesjonalizmie tego człowieka. Poza tym ograniczenie do 50 km gdy wszystkie (oprócz jednego) przejścia dla pieszych są z sygnalizacją świetlną to kolejny dowód na fachowość ekipy galasa.. 17:07, 23.09.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

marekmarek

0 0

Ograniczeni prędkości ma ten pozytywny aspekt, że ogranicza hałas.

Pan Galas nie odpowiada za programowanie sygnalizacji. On jako inżynier ruchu ma tą wygodna posadę, że mówi czy coś zrobić można czy nie, ale propozycje i przygotowanie to zadanie ZDM i ZTM. 10:35, 26.09.2015


reo

zielonyzielony

2 11

A już prawie uwierzyłem że na Puławskiej będzie lepiej.
18:54, 23.09.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MirekMirek

4 14

Kiedy będzie Puławska Bis ? chyba nie przed 2017.
To co będzie jak zabiorą jeden pas ruchu ? Brak mi po prostu słów.
Tylko jakiś "debil" mógł wymyslić buspas na Puławskiej i 2 pasy dla reszty.
21:00, 23.09.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nasz UrsynówNasz Ursynów

18 18

Super, warto przypomnieć, że o drogę rowerową wzdłuż ul. Puławskiej zabiegała w zeszłej kadencji radna z Naszego Ursynowa - Magdalena Sokołowska. Podejmowała wiele inicjatyw. Wydawało się, że jej działania to były naiwne marzenia, a doprowadziły do tego, że droga rowerowa się materializuje:) 21:42, 23.09.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MartaMarta

1 0

To prawda. Sprawa wydawała się przegrana.

http://naszepiaseczno.pl/news/102505/pulawska-na-rowerze 10:28, 24.09.2015


kredenskredens

3 6

To prawda. Szkoda, że ją wycięliście (5-te miejsce dla urzędującej radnej???). Podpadła Machajowi co nie? 14:27, 25.09.2015


2222

1 2

ja bym wogóle zakaz ruchu samochodowego na Puławskiej, zaorać i posadzić kwiatki, najlepiej z podobizną "fachowców" z zdm
04:20, 24.09.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YogiYogi

2 7

Może niech poczekają najpierw na Puławską Bis zanim zabiorą jeden pas na buspas 07:17, 24.09.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RealistaRealista

3 1

Z tego co pamiętam z zaszłości, to koncepcja buspasa na Puławskiej miała polegać na wykorzystaniu obecnego pobocza. Z niego miano zrobić niejako dodatkowy pas dla autobusów.
Ni jestem tylko pewien, czy obecny pomysł opiera się na tym samym założeniu. 13:35, 24.09.2015


Gumowy Słoń na kółkaGumowy Słoń na kółka

2 6

Głęboko wierzę, że przy okazji inwestycji pojawią się także ekrany dźwiękochłonne na wysokości ulicy Surowieckiego, Zaorskiego, Paszkiewicza i Zawadowskiego. Hałas szczególnie wiosną latem jest nie do wytrzymania. 21:33, 24.09.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

marekmarek

0 0

Hałas najbardziej spada, gdy samochody jadą wolniej. Do tego jednak najlepiej zachęcają węższe pasy ruchu i zielona fala sygnalizacji świetlnej. 10:31, 26.09.2015


smsm

0 1

chyba nie zwężą Puławskiej przed wybudowanie Puławskiej -bis. Bo na takie rozwiązanie to nawet nasi drogowi "geniusze" by nie wpadli. A jak zrobią Puławską-bis to przecież się okaże że ruch na Puławskiej nie zmniejszy się o więcej niż 10%, bo i tak całe Piaseczno będzie tędy jeździć 12:44, 28.09.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChristohorosChristohoros

1 1

Jeden pas przeznaczyć na ścieżkę rowerową,
drugi na buspas,
a ewentualnie trzeci zostawić dla samochodów.

Będzie zdecydowanie taniej, szybciej .... 14:42, 28.09.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HdhdhhdheHdhdhhdhe

0 0

Zieloną falę jestem w stanie sam ustawić, djcie mi tylko dostęp do sterowania świateł, sekundnik i jeden dzien! Ale na to władz miasta,dróg i itp juz nie stać. 21:37, 29.09.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%