Zamknij

PILECKIEGO: Nadrabiają kilometry przez absurdalne zmiany

12:35, 09.05.2016 Karolina Kaczyńska-Piwko Aktualizacja: 16:03, 12.05.2016
Skomentuj SK SK

Ponad 700 mieszkańców osiedla Olimpia codziennie nadkłada kilometry, by dojechać do domu. Wszystko przez zmianę przepisów i ich interpretację przez miejskiego inżyniera ruchu. Mieszkańcy z pomocą radnego Ryszarda Zięciaka walczą o ułatwienie dojazdu.

Utrudniony wjazd na teren Osiedla Olimpia to efekt uboczny ubiegłorocznej przebudowy ul. Pileckiego. Po likwidacji możliwości zjazdu z ul. Pileckiego od strony ul. Roentgena, problem z wjazdem na osiedle został czasowo rozwiązany dzięki sygnalizacji świetlnej. Na skrzyżowaniu Pileckiego i Gandhi umieszczono znak, który pozwalał na zawracanie i łatwy dojazd do osiedla. We wrześniu zmieniły się jednak przepisy i zawracać już nie można.

- Znów nie można się normalnie dostać do własnego domu! Zawrócić można dopiero na rondzie. Oczywiście można kombinować wjeżdżając na stację czy na parking Lidla, albo łamać przepisy, jak robi spora część moich sąsiadów i zawracać tam, gdzie nie wolno – mówi Jolanta, mieszkanka osiedla. Część mieszkańców wybiera najbliższą legalną zawrotkę przy Arenie Ursynów albo zawraca przy kościele na Dereniowej. 

W lipcu ubiegłego roku, gdy rozpoczęto prace nad przebudową Pileckiego, dzielnica odmówiła mieszkańcom zmian w projekcie, które pozwalały na łatwy wjazd i wyjazd z osiedla. 

- Burmistrz tłumaczył wtedy, że wprowadzenie zmian w projekcie opóźniłoby inwestycję i zwiększyło jej koszty - mówi Ryszard Zięciak, ursynowski radny PO. - Dzielnica nie widziała zresztą podstaw do poprawek zapewniając, że będzie można zawracać na skrzyżowaniu z Gandhi - dodaje radny.

Już w trakcie robót na Pileckiego weszła jednak w życie nowelizacja rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju a miejski inżynier ruchu zalecił zlikwidowanie możliwości zawracania na tym skrzyżowaniu. Mieszkańcy zostali więc z niczym. Dodatkowym utrudnieniem jest też likwidacja zielonej strzałki na prawoskręcie z Pileckiego w Ciszewskiego, co jest dodatkowym.

Mieszkańcy i radny Zięciak walczą o to, aby urzędnicy przywrócili możliwość zawracania przy Gandhi. Burmistrz nie pozostawia jednak złudzeń.

- Przy obecnej geometrii skrzyżowania pozostawienie możliwości zawracania wiązałoby się z likwidacją tzw. „zielonej strzałki” na wlocie ul. Gandhi od ul. Dereniowej oraz pogorszyłoby warunki ruchu na skręcie w lewo z ul. Pileckiego w ul. Gandhi. Obecne rozwiązanie skrzyżowania jest optymalizacją wynikającą z nowych przepisów – mówi burmistrz Robert Kempa.

- Będziemy wciąż się starać o zmianę ułatwiającą życie mieszkańcom, bo te przepisy generują niepotrzebny ruch na Pileckiego a mieszkańcy codziennie dwa razy nadrabiają po kilkaset metrów, zupełnie niepotrzebnie - mówi Ryszard Zięciak. 

Radny przytacza też przykład niedalekiego skrzyżowania alei Komisji Edukacji Narodowej z ul. Gandhi, które jest o wiele bardziej niebezpieczne niż to z Pileckiego. - Jest tam ścieżka rowerowa, ograniczenie widoczności przez stacje metra a wolno tam zawracać - tłumaczy Zięciak. Dlaczego przepisy dotyczą jednego skrzyżowania a innego już nie?

(Karolina Kaczyńska-Piwko)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

KK

10 1

przy Arenie nie ma legalnej zawrotki :( dopiero na rondzie... 13:08, 09.05.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

romiromi

4 1

Jest, tylko trzeba wjechać 2 mery do Areny i pięknym łukiem wjechać na Pileckiego. Jak w PRL, trzeba kombinować Szanowni Państwo!!!! Już zapomnieliście? 22:47, 10.05.2016


reo

red is badred is bad

19 5

Trzeba zwęzić Pileckiego na całej długości do jednego pasa, zrobić pasy rowerowe, dodatkowe przejścia dla pieszych, zlikwidować światła, zostawić tyle przy ciszewskiego, spowolnić prędkość do 30km/h. Przepustowość się nie zmieni po zwężęniu, bo jest ograniczona z jednej strony przez rondo na Płaskowieckiej. Z drugiej światlami przy Ciszewskiego.
Najwyzsza pora przywrócić miasto rowerzystom i pieszym, co jest zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju czy jak to tam się zwie. Czyż nie, Panowie Wszystko Wiedzący Eksperci Od Zwężania Ulicy Stryjeńskich z Zielonego Mazowsza??!! 13:56, 09.05.2016

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

goostav234goostav234

19 3

Obawiam się że ci Panowie nie załapią sarkazmu :-) 16:06, 09.05.2016


~Kris~Kris

7 13

Przeczytajcie uważnie wypowiedź burmistrza: "Przy obecnej geometrii skrzyżowania pozostawienie możliwości zawracania wiązałoby się z likwidacją tzw. „zielonej strzałki” na wlocie ul. Gandhi od ul. Dereniowej oraz pogorszyłoby warunki ruchu na skręcie w lewo z ul. Pileckiego w ul. Gandhi. Obecne rozwiązanie skrzyżowania jest optymalizacją wynikającą z nowych przepisów"... Tak właśnie działają szerokie, fajne, drogi przelotowe: są wygodne dla ruchu tranzytowego, kosztem wygody mieszkańców lokalnych osiedli. 20:07, 09.05.2016


0%