REKLAMAA1-AUCHAN-01-01----30-06-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ31 stycznia 2020, 10:01 komentarzy 8

    (ZTM)

    Bilety komunikacji miejskiej powinny być dostosowane do obowiązującego wieku emerytalnego. Tak uważa radny miejski z Ursynowa i domaga się od prezydenta Warszawy spełnienia obietnicy wyborczej.

    W 2017 roku Prawo i Sprawiedliwość przywróciło podniesiony przez koalicję PO-PSL wiek emerytalny z 67 lat dla kobiet i mężczyzn do 60 dla kobiet i 65 dla mężczyzn. Warszawski Bilet Seniora nie został jednak wtedy dostosowany do tej zmiany.

    Kilka miesięcy później, w trakcie kampanii wyborczej o fotel prezydenta stolicy, Rafał Trzaskowski obiecał emerytom: "Dostosujemy Bilet Seniora (50 zł za rok) do nowego wieku emerytalnego kobiet (60. rok życia)". I choć rządzi już stolicą od listopada 2018 roku, zapowiedź nie została jeszcze zrealizowana.

    Według Michała Szpądrowskiego z PiS, radnego miejskiego z Ursynowa, taki stan rzeczy jest nie do przyjęcia. Radny zapytał władze miasta kiedy przedwyborcza obietnica zostanie spełniona.

    Poszkodowane kobiety

    Na rozwiązaniu, które jest w tej chwili tracą kobiety, ponieważ Bilet Seniora za 50 złotych rocznie można kupić dopiero po ukończeniu 65 lat. W przypadku mężczyzn zrównuje się to z wiekiem przejścia na emeryturę.

    - Panie, które idą na emeryturę w wieku 60 lat, muszą aż pięć lat czekać, by kupić sobie Bilet Seniora. Prezydent Trzaskowski obiecał, że to zmieni i dostosuje bilet do obowiązującego w Polsce wieku emerytalnego - mówi w rozmowie z Haloursynow.pl Michał Szpądrowski.

    Na dowód jak ważna jest to sprawa radny przytacza dane Głównego Urzędu Statystycznego z 2017 roku, pokazujące, że kobiet w wieku 60-64 lata, które mogłyby skorzystać z Biletu Seniora, są w Warszawie ponad 73 tysiące.

    Obecnie panie te, jeśli są na emeryturze lub rencie mogą jedynie kupić bilet z 50-procentową zniżką i czekać aż skończą 65 lat, by kupić roczny bilet za stałą cenę. Zapytaliśmy czy Zarząd Transportu Miejskiego pracuje nad możliwością korzystania z Biletu Seniora przez sześćdziesięcioletnie emerytki. 

    - To nie jest nasze zadanie. Takie zmiany może wprowadzić tylko Rada Warszawy, a my się do nich zastosujemy. Czekamy na ewentualne decyzje  - wyjaśnia Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

    W planach najbliższych posiedzeń Rady m.st. Warszawy tematu Biletu Seniora nie ma.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 52

    • 18
      BARDZO PRZYDATNY
    • 3
      ZASKOCZONY
    • 7
      PRZYDATNY
    • 4
      OBOJĘTNY
    • 4
      NIEPRZYDATNY
    • 9
      WKURZONY
    • 7
      BRAK SŁÓW

    8Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~ElżbietaM 8 21 dni temu

      W Bydgoszczy komunikacja dla 65+ jest za darmo. Byłam, jezdziłam na dowód osobisty, nie płacę podatków w Bydgoszczy tylko w Warszawie. Bydgoszcz jest przyjaznym miastem dla emerytów. :)

      Edytowany: 20 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UBywatel 7 26 dni temuocena: 38% 

      Bal dla starych komuchów celem i najważniejszym wydatkiem naszej partii! Bez starych ubywateli nigdy nasz Platforma Ubywatelska nie utrzymała by się u żlobu. Co tam szkoły, co tam dzieci, co tam śmieci ważne żeby towarzysze jak za danych lat w oparach wódy i naftaliny tańczyli do Ałły Pugaczowej.

      Edytowany: 26 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~metoo 6 27 dni temuocena: 80% 

      Problem Warszawy polega na tym, ze jest... mocno dojrzala: juz dzis co trzeci oficjalnie zameldowany mieszkaniec ma wiecej niz 60 lat. Gdyby nie studenci, Ukraincy oraz pracujacy bez mieszkania, Warszawa bylaby... miastem emerytow. Wyobrazcie sobiewidok i w tramwajach, w metrze - co trzeci pasazer mialby 60+. Mlodzi ludzie w przytlaczajacej wiekszosci sa przyjezdni.

      Edytowany: 26 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mieszkanka Natolina 5 27 dni temuocena: 53% 

      Już nie przesadzajmy, najlepiej jakby wszystko za darmo było.. Od zawsze bilet seniora był od 65 roku życia, a darmowy przejazd dla 70 latków. Emeryci dostawali 50% zniżkę, co było też dużym ułatwieniem dla kieszeni emerytów. Ciekawe które to miasta dają darmowe przejazdy emerytom? Zresztą jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.

      Edytowany: 26 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wspniły Rafał 4 27 dni temuocena: 50% 

      W innych miastach wiek 65 lat uprawnia do darmowej komunikacji miejskiej (w Warszawie darmowe przejazdy po 70.). Cóż, trzeba mieć środki na tęczowe ławeczki, zwroty kamienic (odbudowanych przez wszystkich Polaków) dla 140-latków i wiele innych "wspaniałych pomysłów".

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~SM 3 27 dni temuocena: 38% 

      W innych miastach , nie ma nawet ulgowych dla emerytów. Więc proszę nie pisać glupot

      Edytowany: 27 dni temu

      oceń komentarz 5 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~parole, parole 2 27 dni temuocena: 52% 

      Rozliczyć ze wszystkich obietnic to tęczowe bożyszcze lemingów!

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~opinia 1 27 dni temuocena: 55% 

      PiS też nie dotrzymał składanych obietnic

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2899 sekundy
    REKLAMAA2-PrzedszkoleEDULICA-25-02----25-03-2020