
(Astaldi)
Za nieco dwa tygodnie budowniczy Południowej Obwodnicy Warszawy odcinają ul. Lanciego od Płaskowickiej. Kierowcy mogą się spodziewać jeszcze większych korków niż w tej chwili. Trwają starania, by na Lanciego zachować kursowanie autobusów.
Budowa 2,3 km tunelu trasy S-2 pod Ursynowem trwa w najlepsze, mimo niepokojących doniesień z Włoch o złej kondycji finansowej firmy Astaldi. W szybkim tempie postępuje budowa tzw. ścian szczelinowych, na których ma się oprzeć strop tunelu. Prace są tak zaawansowane, że budowlańcy postanowili przyspieszyć zamknięcie ulicy Lanciego od strony Płaskowickiej, choć wcześniej, w nieoficjalnych rozmowach, powtarzali, że raczej nie nastąpi to przed końcem roku.
Jak informuje Astaldi, ulica Lanciego zostanie zamknięta od strony Płaskowickiej w piątek, 26 października w godzinach wieczornych. Od tego dnia będzie ulicą ślepą z wyjazdem w kierunku Belgradzkiej. Zamknięcie ulicy ustalone zostało już w 2012 roku, podczas tworzenia tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy POW.
Co odcięcie ul. Lanciego oznacza dla kierowców z Ursynowa? Większe korki. Jest to druga z osiedlowych ulic (obok zamkniętej 21 września Braci Wagów), która stanowiła alternatywę dla potoku aut w Rosoła, alei KEN czy Stryjeńskich. Część kierowców wyjeżdżających z południa dzielnicy korzystała z tego wyjazdu, choć koniec końców i tak trafiała w aleję KEN lub ul. Rosoła. Lanciego odciążała jednak te ulice w ruchu międzyosiedlowym. Po odcięciu jej od Płaskowickiej oraz Cynamonowej, nie będzie już wyjścia - mieszkańcy tej części Natolina będą mieli tylko jeden wyjazd - w stronę Belgradzkiej.
Co z autobusami?
Na Lanciego kursują trzy autobusy - 192, 136, 503, 504 oraz N37. Odcięcie ulicy od Płaskowickiej spowoduje zmiany tras tych linii. Mieszkańcy okolicznych osiedli nie wyobrażają sobie ulicy bez komunikacji miejskiej, tym bardziej, że całkiem niedawno ją sobie wywalczyli.
- Jak mielibyśmy dojść gdziekolwiek, skoro mamy już swoje lata? Autobus musi tu być! - mówi nam małżeństwo starszych ludzi, których spotkaliśmy na przystanku w rejonie Migdałowej.
- Nie wyobrażam sobie tej ulicy bez autobusów, tu mieszka mnóstwo rodzin z dziećmi, dużo starszych osób. Może można będzie puścić autobus ulicą Migdałową? - mówi pani Zofia.
Dzielnica od wielu miesięcy zastanawia się nad tą koncepcją. Prowadzi też rozmowy ze spółdzielnią "Przy Metrze", która jest właścicielem ul. Migdałowej. Wiele lat temu były pomysły, by samorząd ją odkupił, ale na wstępnych deklaracjach się skończyło. Na przeszkodzie stoją nieuregulowane sprawy własnościowe pomiędzy urzędem a spółdzielnią.
- Nie mogę powiedzieć na 100%, że autobus pojedzie ul. Migdałową. Jest to jedna z koncepcji rozładowania ruchu w tej okolicy - mówi Antoni Pomianowski, zastępca burmistrza Ursynowa, który prowadzi rozmowy ze SM "Przy Metrze". Dodaje, że teraz - gdy znamy już terminy odcięcia Lanciego - ruszą rozmowy o konkretach.
Aby puścić autobusy ul. Migdałową należałoby zmienić organizację ruchu - uporządkować parkowanie oraz rozwiązać kłopot z progami zwalniającymi. Nie wiadomo czy Zarząd Transportu Miejskiego zgodzi się też na taką korektę trasy.
Do poprawki pozostają też światła na rogu Belgradzkiej i Lanciego. Pewne zmiany zostały już wprowadzone przez miejskich drogowców na wniosek dzielnicy, ale z pewnością będzie trzeba dostosować program sygnalizacji do faktycznego natężenia ruchu, który pojawi się już po 26 października.
66Komentarze
Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Mieszkańcy wywalczyli sobie autobusy na Lanciego?????? Co za bzdura!!! Mieszkańcy walczyli o zachowanie tej ulicy jako spokojnej, osiedlowej. Ulica, która jest usytuowana dwa kroki od metra... Braci Wagów jest tak samo oddalona od metra i nie ma autobusów - to może puścić autobusy właśnie ulicą Braci Wagów! I w końcu może doczekamy się spokoju na Lanciego (jak jeszcze miało to miejsce parę lat temu).
Edytowany: 3 miesiące temu
Na Braci Wagów jest przejście dla pieszych na wyniesieniu, z którym niskopodłogowe autobusy sobie źle radzą, dlatego nie jeździły tamtędy. Na Lanciego jeździły autobusy już od 1985 roku, (linia 508, potem 515, 193, 165, 143, 306, 192 itd - o czym ludność świeżo napływowa może nie pamiętać) więc z tym spokojem na Lanciego bym nie szalał.
Edytowany: 3 miesiące temu
Lewoskret z Migdałowej w Rosoła w strone Centrum w ramach obecnych świateł dla pieszych !!! Jedyny sposob na wzgledne rozładowanie ruchu z Lanciego. Proste i tanie rozwiązanie!!!
Edytowany: 4 miesiące temu
Co to jest "nieco dwa tygodnie??? Czy autor ukończył kurs języka polskiego na poziomie podstawowym?
Edytowany: 4 miesiące temu
hmm, drodzy napływowi mieszkańcy, toż to będzie wam łatwiej do rodziny jechać, pod samym nosem będziecie mieli trasę, to jest dopiero szpan.
Edytowany: 4 miesiące temu
A może redakcja zawalczy o wprowadzenie poprzedniej organizacji ruchu na skrzyżowaniu Wąwozowa/Rosoła? Teraz potok aut z Konstancina/Wilanowa ma pierwszeństwo, blokując całkowicie ruch lokalny. Owszem są tam światła, ale jeszcze nieczynne (i długo tak będzie). W godzinach szczytu nie ma jak wyjechać z Kabat. I druga rzecz, na Rosoła powinna być zielona fala lub ruch powinien być bardziej uprzywilejowany. Szczególnie warto się przyjrzeć skrzyżowaniu z ul. Nugat. Rano w stronę centrum to koszmar.
Edytowany: 4 miesiące temu
Precz z POW!!!
Edytowany: 4 miesiące temu
POW w tym miejscu NIGDY nie powinna powstać !
Edytowany: 4 miesiące temu
Drogie słoiki, autostrada w tym miejscu planowana była na długo przed tym, zanim powstały okoliczne osiedla, więc albo wracajcie na swoją wioskę, albo przestańcie marudzić. Cieszcie się, że POW będzie przez Ursynów przebiegała w tunelu, bo inne dzielnice nie mają takiego luksusu.
Edytowany: 4 miesiące temu
~qwr, kłamiesz kolego - stąd wnioskuje, że jestes z piSSu bo to w ich zwyczaju. Osiedla "w tym miejscu" powstawały wtedy, kiedy Polacy za bardzo nie wiedzieli, co to znaczy "autostrada' bowiem ŻADNEJ w Polsce nie było a szczytem osiągnieć była "gierkówka". Tak, ze nie pier...ol kolego. I...kolego - słoju, mieszkałam na Ursynowie w czasie, kiedy ciebie jeszcze w planach nie było, domniemuywam. W przeciwnym razie wiedziałbys, słoju, kiedy powstały bloki w okolicy POW.
Edytowany: 4 miesiące temu
Argument że ktoś 50 lat temu planował tu obwodnicę jest bezsensowny. W normalnym kraju jeśli pod miastem 50 lat temu powstała by autostrada to teraz by ją zamykano i przenoszono poza miasto, które się rozwija. Wszak to obwodnica. Zdrowia życzę wszystkim okolicznych mieszkańcom. Już teraz zapalenie przy budowie jest takie że wszystkie rośliny są oblepione grubą warstwą syfu. Na płucach tego nie widać, ale do czasu.
Edytowany: 4 miesiące temu
Do Italiano: Bo obwodnica to ławka w parku, którą można ot tak przesunąć... Plany były, prace nad obwodnicą w ogóle trwały, więc można się było domyślić, co nas czeka. Zresztą droga będzie w tunelu, na górze zyskamy park, a filtry szybko założą, bo za duży szum się podniósł. Nie ma co histeryzować, choć też wolałbym, żeby prace trwały dwa miesiące, a nie dwa lata.
Edytowany: 4 miesiące temu
~Warszawiak ~iszta ~Italiano Na szczęście to nie wy decydujecie, i POW powstanie pomimo waszego bólu dupy.
Edytowany: 4 miesiące temu
Jakby ktoś niezauważył, to przy samym tunelu powstają budynki prywatnych inwestorów, kupili tanio ziemię, wybudowali mieszkania i sprzedali drogo nie wspominając o trasie. jak bardzo trzeba być nierozgarniętym aby nie sprawdzić co w przyszłości będzie planowane w okolicy mieszkania.
Edytowany: 4 miesiące temu
Zgoda, obwodnica powinna biec po obwodzie, a nie przez środek dzielnicy mieszkaniowej!
Edytowany: 4 miesiące temu
Panie Kempa nie trzeba było likwidować pętli dla kolesia Karczewsliego. Teraz przez pański głupi upór znów zmienią się trasy autobusów, ale co tam mieszkańcy ma ich pan w d...e. Liczy się tylko kasa. Najpierw wmawił pan że pętla jest nie potrzebna. To dlaczego 503 i 195 stoją na ulicy przy pętli? Przez pańską niegospodarność miasto znów poniesie koszty. Nie życzę nikomu takiego burmistrza.
Edytowany: 4 miesiące temu
Na czas budowy POW powinno zostać przebudowane skrzyżowanie ul. Migdałowej z ul. Rosoła w taki sposób, aby możliwy był wyjazd z ul. Migdałowej na ul. Rosoła w stronę centrum. Pełne skrzyżowanie nie jest tam potrzebne. Cykli sygnalizacji zatem właściwie nie trzeba by bardzo modyfikować. Przecież już teraz po jednej (tj. południowej) stronie jest tam przejście dla pieszych z sygnalizacją.
Edytowany: 4 miesiące temu
Jako współwłaściciel ul Migdałowej nie zgadzam się. Chyba że miasto wykupi ulicę od "SM Przy metrze".
Edytowany: 4 miesiące temu
Przywiązanym do indywidualnego transportu 4kółkami, proponuję pozostawianie auta po północnej stronie ulicy Płaskowickiej, np. P+R Stokłosy, czy P+R Ursynów i alternatywne (pieszo, rowerem, autobusem czy metrem) pokonanie brakującego odcinka. Najprawdopodobniej będzie dużo szybciej...
Edytowany: 4 miesiące temu
pati, jeździj sobie swoja rikszą kiedy chcesz i odczep sie od innych.' czy ja każę ci jeździc do szkoły/roboty hulajnoga? Płace takie same podatki jak ty (a nawet większe, jako uzytkownik samochodu) wiec bądź uprzejma zachować sobie swoje "cenne uwagi" dla swoich np. bachorow. Albo innych członkow rodziny. A mnie zostaw wolny wybór, bez rad typu "zła ciocia" Jesli ciebie korki nie dotyczą bo po wuj tu wchodzisz?
Edytowany: 4 miesiące temu
@iissa A czy ja tobie coś karzę? Rozumiesz znaczenie słowa "proponuję"? Nie podoba się propozycja, nie ma sprawy. Trać czas w korkach i jeszcze większych korkach, w imię poruszania się autem! Twoja sprawa, twój czas, twoja decyzja. Dlaczego zakładasz, że mnie korki nie dotyczą? Mieszkam przy budowie POW i korki jak najbardziej mnie dotyczą, to smutna codzienność!
Edytowany: 4 miesiące temu
~Pati, w przeciwieństwie do ciebie ja jestem "piśmienna" i potrafie zrozumieć "propunuje". w twoim wydaniu. I ciesze się, że wreszcie zrozumiałaś, że ja (i inni) mogę wybierać. Mimo, czy też pomimo, ze mi coś "karzesz" czy też nawet każesz.
Edytowany: 4 miesiące temu
@iissa bezproduktywnie strzelasz jadem na oślep!
Edytowany: 4 miesiące temu
"...Na Lanciego kursują trzy autobusy - 192, 136, 503, 504 oraz N37..." Czy napewno nie ma w redakcji nikogo, kto nie zna matematyki w stopniu podstawowym???
Edytowany: 4 miesiące temu
A mnie zastanawia dlaczego nie można by robic prac etapami. Dlaczego skoro zrobili tunel pod KEn to nie można by otworzyć 2 jezdni ? Dlaczego nie zrobic prac pomiedzy stryjeńskich a KEN a po puszczeniu np.: Braci Wagów zamknąć odcinek KEN - Rosoła ? A u nas jak to u nas - wszsytko trzeba rozbabrać a potem kombinować - a że ludzie maja pod górke "niech mają, przyzwyczają się"....
Edytowany: 4 miesiące temu
Kolejny inżynier się znalazł, internetowy specjalista od budowy tuneli
Edytowany: 4 miesiące temu
@qwr: ale coś nie tak? etapowanie projektów, to jakaś nowość?
Edytowany: 4 miesiące temu
No właśnie etapowanie jest, najpierw zaczęto budowę na terenach które były dostępne, teraz najwyższy czas zająć kolejne tereny. Jeszcze nie zrobili tunelu pod KEN, a tylko wylali boczne ściany i strop. Teraz będzie wybieranie ziemi spod stropu i dalsza budowa. Druga jezdnia KEN zostanie otwarta niedługo, ale tylko po to, aby zamknąć pierwszą i tam wejść z pracami. Inaczej się nie da. Gdyby budować ten tunel po kawałku, całość trwała by z 15 lat.
Edytowany: 4 miesiące temu
Linię 503 można puścić na wprost Stryjeńskich i zakrańcować na końcu ślepego przedłużenia Belgradzkiej, niech się na coś przyda. Bardziej problem jest ze 136. Pozostałe zmiany już dawno zostały przedstawione przez ZTM: 504 pojedzie na wprost Stryjeńskich, tak jak już dawno było planowane. 192 pojedzie Stryjeńskich, Belgradzką do KEN i dalej swoją trasą.
Edytowany: 4 miesiące temu
"Na Lanciego kursują trzy autobusy - 192, 136, 503, 504 oraz N37" - wyższa matematyka :)
Edytowany: 4 miesiące temu
Ursynów wraca do pierwotnego stanu z przed 30 lat gdy budowano metro i Ursynów był jednym wielkim placem budowy.
Edytowany: 4 miesiące temu
Powietrze już cierpi. Właśnie już są podniesione wskaźniki na pomarańczowo. A przecież nie grzeją w tej chwili.
Edytowany: 4 miesiące temu
Jak nie grzeją, jak grzeją? W wielu spółdzielniach już grzejniki ciepłe, a w domach wieczorne przepalanie z pewnością też już się zaczęło
Edytowany: 4 miesiące temu
No tak, bo gorsza jakość powietrza wiąże się przede wszystkim z budową POW xDD. Wcale nie z ludźmi którzy palą fatalnej jakości węglem i śmieciami w piecach
Edytowany: 4 miesiące temu
Ciekawe jak bardzo Jakość powietrza się pogorszy kiedy otworzą tą całą POW?
Edytowany: 4 miesiące temu
O co ten kwik? Przecież mogą jechać metrem.
Edytowany: 4 miesiące temu
Rozumiem, że to wpis prowokacyjny. Jeśli nie... to życzę aby autor/autorka musiała dojeżdżać z małym dzieckiem/osobą niepełnosprawną, czy starszą, w miejsce oddalone od naszej rozległej sieci metra. Powodzenia
Edytowany: 4 miesiące temu
chcialem zauwazyc, ze nastepnym etapem jest zamkniecie linii metra na stacjach natolin i kabaty. Pociagi beda kursowac do natolina... Jedz metrem owszem, poki sie da.
Edytowany: 4 miesiące temu
A gdzie tak zauważyłeś kłamczuszku ? Linia M1 będzie jeździć przez cały czas budowy.
Edytowany: 4 miesiące temu
Jak widać wytłumaczeniem jest stara śpiewka. Wszyscy jeżdżą z dzieckiem, osobą niepełnosprawną lub starą babcią. Każdemu kto tak twierdzi proponuję stanąć i poobserwować ile osób w tych samochodach jeździ. Wówczas nie pisałby tu takich głupot .
Edytowany: 4 miesiące temu
No niestety wielu z nas jednak musi kogoś podwozić. Nie wszyscy są sprawni, młodzi i zdrowi i o tym nie wolno zapominać. Takich osób jest naprawdę dużo. Tak więc zamiast obrażać wszystkich naokoło proszę łaskawie spojrzeć nieco dalej niż czubek własnego nosa.
Edytowany: 4 miesiące temu
Pozdrawiam
Edytowany: 4 miesiące temu
W Gdańsku jedną część al. Jana Pawła II po której kursowały autobusy komunikacji miejskiej sprzedali deweloperowi. I co? I nic. Mieszkańców mają w d...e.
Edytowany: 4 miesiące temu
Moze gdyby czasowo zamykac lacznik z Powsina/Konstancina, chocby tylko w godzinach szczytu, Ursynow odetchnalby z ulga i korki jezeli nie zniklyby w calosci, to bylyby zdecydowabie mniejsze...
Edytowany: 4 miesiące temu
I to jest w interesie mieszkańców. Popieram, może by tak Redakcja się zaangażowała, tu nie czas na "obiektywne raportowanie"...
Edytowany: 4 miesiące temu
z jakiej wsi przyjeżdzają do Warszawy tacy idioci?!
Edytowany: 4 miesiące temu
a może zamknąć puławską dolinę służewiecką i powsińską - po co mieszkańcy Ursynowa mają jeździć do innych dzielnic????
Edytowany: 4 miesiące temu
A kilka lat temu mieszkańcy okolicznych bloków pisali do ZTM o wycofanie autobusów bo im hałasują pod oknami. Zwłaszcza N37 jeżdżące co pół godziny im przeszkadzało. A teraz nagle płaczą, lamentują że matki z dziećmi, ludzie starsi nie będą mieli jak żyć? Dacie radę, powiadam Wam :D
Edytowany: 4 miesiące temu
Nie mieszkańcy, tylko jeden głośny mieszkaniec - jakiś radny, kolega Guziała.
Edytowany: 4 miesiące temu
Przypominam tylko, że ostatnio burmistrz od siedmiu boleści zapowiedział czasowe zamknięcie Rosoła w związku z budową eksterytorialnej autostrady dla WPI. Co się wówczas stanie - wszyscy chyba wiedzą.
Edytowany: 4 miesiące temu
Może sam będzie kierował ruchem :) ? Doprośmy Guziała, to się podzielą obowiązkami ;)
Edytowany: 4 miesiące temu
A 504 w w stronę Centralnego i 503 w stronę Natolina to co?
Edytowany: 4 miesiące temu
NIC. Wg redaktora im trasa się nie zmieni. A nie czekaj pewnie nie podał ich nr , bo na przystanku się nie zatrzymują i w internetach nie znalazł o tym wzmianki, a resztę se sami dośpiewajcie.
Edytowany: 4 miesiące temu
Pozamykają ulice rozkopią , a potem po bankructwie Astaldi zostawią nas z tym burdlem na kilka lat
Edytowany: 4 miesiące temu
jedyny sensowny pomysł na zmniejszenie korków z Kabat do Centrum to znaczne wydłużenie czasu dla zielonego światła na skrzyżowaniach KEN i Rosoła z Płaskowickiej i skrócenie na Płaskowickiej. Dziś jak nie działały światła na KEN/Płaskowickiej, to dało się jakoś przejechać
Edytowany: 4 miesiące temu
w pełni sie zgadzam. ostatnio jak jechałem Rosoła - cały Rosół stał na czerwonym a z Płaskowickiej ruszył jeden samochód z piskiem opon dołączyć chciał do kolegów stojących na Rosoła. Ale zielone dla nich trwało z 2 minuty. I Rosół stał, a na Płaskowickiej nikogo nie było. To było 8 paździa o godzinie 8 z minutami.
Edytowany: 4 miesiące temu
Generalnie synchronizacja (a raczej jej brak) świateł na ul. Rosoła jest jednym wielkim żartem. Jadąc w kierunku centrum, po zatrzymaniu się na czerwonym świetle przy ul. Płaskowickiej - stoimy na każdych światłach aż do Dolinki.
Edytowany: 4 miesiące temu
Mnie bardziej sensowna, wydaje się zrezygnowanie z poruszania się samochodem pod Ursynowie Południowym, przynajmniej w godz. szczytu.
Edytowany: 4 miesiące temu
~Pati, za przeproszeniem, g...cie to obchodzi. ja sie nie wtrącam, jak ty organizujesz swoje życie, nawet w godzinach szczytowania
Edytowany: 4 miesiące temu
@iissa Ogarnij się kobieto! Wolisz tkwić w korkach, to tkwij! Brawo ty!
Edytowany: 4 miesiące temu
Linia M1 działa szybko i sprawnie. Pozdrowienia dla samochodów, które stoją w korkach i siedzi w nich tylko kierowca. Takie osoby nie mają prawa w ogóle narzekać. Powinno jeszcze płacić podatek typu "bykowe" za bezsens swojego działania i tworzenie korków.
Edytowany: 3 miesiące temu
Czekaj, właśnie przekierowali autobusy z GK , Piaseczna i Konstancina i teraz kończą trasę na pierwszej stacji metra. Myślę że i tu zrobi się korek jak się skończy ładna pogoda.
Edytowany: 4 miesiące temu
cieszymy sie, że dajesz radę w M1! Nie wypowiadaj sie w tematach, które ciebie nie dotyczą. Raczej udzielaj sie na forach dotyczących -punktualnosci metra -tłoku w metrze -czystosci metra vel bezdomni w metrze Żeganamy Maćka bez żalu!
Edytowany: 4 miesiące temu
~Korbol - na razie jest zawalony parking przy tesco na kabatach. Potraktowany najwyraźniej jako parking P+R. Kiedy klienci (czyli ja) chca podjechac po zakupy, w godzinach przed 16.00, to znalezienie wolnego miejsca graniczy z cudem.
Edytowany: 4 miesiące temu
ziebią do końca ten Ursynów....to już jeden wielki plac budowy :-/ Korki z każdej strony, nie da się przemieszczać, paranoja
Edytowany: 4 miesiące temu
...a najgorsza jest ta ~iissa ... dobrze, że chociaż ciągnie jak należy.
Edytowany: 4 miesiące temu