REKLAMAA1 StrefaDiet G4  01.06.2021 - 30.06.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Trasa Toruńska z wiaduktu przy Głębockiej

    Trasa Toruńska z wiaduktu przy Głębockiej (Adrian Grycuk/CC BY-SA 3.0 pl)

    Ursynowskie władze po raz kolejny domagają się zainstalowania odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S2. Obawiają się wypadków i kolizji w tunelu POW. Tak właśnie dzieje się na pozostałych trasach ekspresowych w Warszawie. Nie ma na nich dnia bez wypadku. Drogowcy odrzucają apele Ursynowa.

    Po oddaniu do użytku - prawdopodobnie we wrześniu - ursynowski tunel będzie najdłuższy w Polsce (2,3 km), a kierowcy po trzech pasach ruchu w każdą stronę będą mogli jeździć z maksymalną prędkością 80 km/h. Tyle teoria. Bo nadmierna prędkość to jedna z najczęstszych przyczyn wypadków i kolizji, które mogą skutkować zamknięciem tunelu i skierowaniem ruchu na lokalne ulice Ursynowa.

    Dlatego w 2019 roku burmistrz Ursynowa po raz pierwszy wystąpił do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o zainstalowanie na trasie S2 Odcinkowego Pomiaru Prędkości, który zmusiłby wielu kierowców do zdjęcia nogi z gazu. System ten rejestruje średnią prędkość auta na wyznaczonym odcinku, w kilku punktach. Jeśli jest wyższa od dozwolonej, kierowca otrzymuje mandat. 

    Apel, petycja, stanowisko

    Robert Kempa chciał, aby kamery rejestrowały kierowców przynajmniej od węzła w Jeziorkach, gdzie trasa S2 krzyżuje się trasą S79. - Chodzi o to, by w samym tunelu nie było już wyścigu kierowców, co może powodować wypadki - mówił nam w listopadzie Kempa.

    W kwietniu z inicjatywy radnych Koalicji Obywatelskiej ruszyła internetowa petycja kierowana do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Podpisało się pod nią ponad 200 osób. Z kolei w ubiegły wtorek radni przyjęli stanowisko z kolejnym apelem do drogowców o odcinkowy pomiar prędkości w tunelu POW. 

    Radni powołują się na dane z GITD. W marcu 2021 roku fotoradary w Polsce zarejestrowały 168 tys. przekroczeń prędkości. To o 42 proc. więcej niż rok wcześniej. 

    Dane te uprawdopodabniają obawę, że prędkość w tunelu POW będzie nagminnie przekraczana, a to z kolei może doprowadzić do wypadków/kolizji i przeniesienia tranzytu na lokalny układ ulic Ursynowa i Wilanowa. 

    Koszt instalacji Odcinkowego Pomiaru Prędkości szacowany przez GDDKiA wynosi około 2,3 mln zł. To niewielki wydatek, który może zapewnić bezpieczeństwo wielu tysiącom mieszkańcom Ursynowa i Wilanowa 

    - piszą ursynowscy radni w stanowisku przyjętym przy jednym głosie sprzeciu (Kamila Radziwiłła z PiS) oraz trzech wstrzymujących się (Maciej Antosiuk i Bartosz Zawadzki z Projektu Ursynów oraz Antoni Pomianowski z IMU).

    GDDKiA zmieniła zdanie, Inspekcja nie

    Wszystko wskazuje na to, że ten kolejny apel władz Ursynowa nie wzruszył drogowców. W ubiegłym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odpowiadała burmistrzowi, że system pomiarów nie jest konieczny, a prędkością kierowców powinna zają sie policja. Drogowcy jednak zmienili zdanie, widząc co się dzieje na alei Armii Krajowej i trasie Toruńskiej, czyli stołecznym odcinku S8.

    W ostatni poniedziałek warszawski oddział GDDKiA wystąpił o instalację odcinkowego pomiaru prędkości do GITD, ale insytucja ta na razie nie widzi takiej potrzeby. Podtrzymuje swoje stanowisko z końcówki ubiegłego roku.

    - Ewentualne rozmowy dotyczące objęcia tunelu nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących mogą być podjęte po jego oddaniu do użytku i analizie faktycznego stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na tym odcinku POW - powiedziała "Gazecie Stołecznej" Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.

    Tunelem POW wg szacunków początkowo ma przejeżdżać 5 tys. pojazdów na godzinę, a prognozy na 2035 rok przewidują nawet 7,5 tys. aut - czyli 180 tys. na dobę. To tyle samo ile dziś jeździ trasą Armii Krajowej i Trasą Toruńską, czyli odcinkiem S8. Liczba wypadków również może być podobna. 

    Wg statystyk policyjnych w 2016 roku doszło tam do 739 wypadków i kolizji, a w 2018 roku było już 1,1 tys. takich zdarzeń. To oznacza, że średnio trzy razy dziennie ruch na S8 w stolicy jest wstrzymywany lub zakłócany. Najczęściej dzieje się tak z powodu nieprawidłowej zmiany pasa, nadmiernej prędkości czy zbyt małej odległości między autami.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 28

    • 8
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 3
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 7
      WKURZONY
    • 9
      BRAK SŁÓW

    18Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Aśka135 18 miesiąc temuocena: 63% 

      Rząd powinien przyjąć rozporządzenie mówiące, że po pierwszym śmiertelnym wypadku w ursynowskim tunelu spowodowanym przekroczeniem prędkości szef GITD natychmiast trafi do ciupy na 20 lat. Coś mi się zdaje, że wówczas ciupasem wydałby zgodę na montaż odcinkowego pomiaru prędkości.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tee 17 miesiąc temuocena: 75% 

      Czy oni nie rozumieją że jeden poważny wypadek tj. czyjaś śmierć (kto już nie będzie mógł pracować i płacić podatków), odszkodowania, usuwanie skutków i korki dla pół Warszawy na pół dnia to koszt pewnie podobny do 2,3mln zł za radar? Nie popieram radarów w głupich miejscach (gdzie jest dobra, prosta droga) ale wiemy że tunele są miejscami wyjątkowo niebezpiecznymi gdy zdaży się wypadek. Trzeba w tym przypadku dmuchać na zimne.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 16 miesiąc temuocena: 40% 

      Po co 80? Lepiej 50! I JESZCZE PROGI-WYSEPKI JAK NA ROENTGENA, WTEDY TO BĘDZIE BEZ-PIE-CZNIE! A najlepiej to niech wsiądą w 179 robiące kółka przez każdą ulicę i niech zwiedzają Ursynów. Kto to słyszał, na ekspresówce 120 jechać- krowy się nie cielą i kwaśne mleko dają, małe dzieci płaczą i trawka na parkingach zamienionych w parki nie rośnie!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tee 15 miesiąc temuocena: 78% 

      Na zachodzie znajdziesz nawet 5 pasmowe autostrady z ograniczeniem do 80km/h. Wszystko zależy czy droga wprowadza niebezpieczeństwa tj. zmiana nawieżchni (sucha-mokra), widoczności (ciemno-jasno). Z tego powodu nie widzę problemu by zwolnić do 80 przez 2300m. Stracimy dokładnie 34,5s życia na ograniczeniu z 120/80 przy tej odległości - chciałbym wiedzieć jak je lepiej mogę wykorzystać.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~patrzę z boku 14 miesiąc temuocena: 38% 

      "Robert Kempa chciał, aby kamery rejestrowały kierowców przynajmniej od węzła w Jeziorkach, gdzie trasa S2 krzyżuje się trasą S79. - Chodzi o to, by w samym tunelu nie było już wyścigu kierowców, co może powodować wypadki - mówił nam w listopadzie Kempa.” Wygląda na to , że plan polega na uzupełnianiu kasy ratuszowej & ska . Nawiązanie do podwyżki za parkowanie, za śmieci, za komunikację iiiii ....... co nie da! A żadnego wpływu na poprawę warunków jazdy.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 13 miesiąc temuocena: 88% 

      Niby jak pieniądze z mandatów mają wpływać do kasy miasta? Zdradzisz sposób?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 12 miesiąc temuocena: 26% 

      Odcinkowy pomiar, to wyliczenie średniej między A i B. Można zapierniczać byle pod koniec odcinka dramatycznie zwolnić :-). Znając długość odcinka wiemy jaki czas jest potrzebny do jego pokonania. Zwykły minutnik i wiadomo ile trzeba poczekać na końcu, by czas się zgadzał. Mam taki jeden odcinek na stałej swojej trasie, coś pięknego, koniec odcinka wypada zaraz za zakrętem ...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zły pomysł 11 miesiąc temuocena: 5% 

      Wg mnie na autostradach i drogach ekspresowych nigdy nie powinno być ani odcinkowych pomiarów prędkości ani fotoradarów. 20 lat temu miała tędy iść autostrada, ale dla mieszkańców Ursynowa to było za wiele. Teraz okazuje się, że droga ekspresowa i to w tunelu to też za wiele... Natężenie ruchu i tak będzie takie, że nie będzie się dało jechać więcej niż 100, max 120 km/h

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 10 miesiąc temuocena: 74% 

      A kiedyś wydawało mi się, że szwajcarskie rozwiązania, czyli monitoring wszystkich autostrad to zbyt ingerujące rozwiązanie, ale tam jazda jest relaksująca. A u nas jazda S8 to walka o życie i wyprzedzanie zawalidróg ze środkowego pasa z prawej i lewej. Ostatnio widziałem faceta jadącego 70 km/h autem z przyczepą środkowym pasem, a na pozostałych gimnastyka, bo na prawym ciężarówki jadące szybciej niż ten dziad środkowym. A to tego mistrzowie jazdy na zderzakach lecący 150 km/h. A po jednym dniu takiego szwajcarskiego monitoringu byłby od razu porządek. Ale tam policja nie ma głównego zadania pilnowania najbardziej syfiastego klocka na Żoliborzu, schodów donikąd czy też protestujących. Einstein kiedyś powiedział, że idiotą jest ten co robi to samo i spodziewa się innych wyników. Śmiało można do nich zaliczyć policję i drogowców.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gustaf 9 miesiąc temuocena: 30% 

      Nie zaliczaj „drogowców” to ogółu „lepszego sortu” tj. decydentów bo mijasz się z prawdą. Ja ostatnio jechałem 15km S8 na Wyszków za demonem prędkości który nie zjechał dopóki nie wyprzedził wszystkich tirów. A że jechał 90km/h cóż go to obchodziło... cytując klasyka - taki mamy klimat! Nic tu nie zmienisz bo jesteśmy zaściankiem Europy.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tee 8 miesiąc temuocena: 100% 

      Popieram Boom. Na budowie A1 mieli problemy z kierowcami jadącymi po 150-200 na ograniczeniu do 70. Zrobili dwa odcinkowe pomiary (jeden 40km a drugi kilkanaście) i przez 4 miesiące mają tyle co na całej reszcie radarów w Polsce przez rok 2020 (sic!). A i tak ruch jest o wiele spokojniejszy bo może 5% jedzie ponad limit.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 7 miesiąc temuocena: 89% 

      W życiu bym nie pomyślał, że będę popierał system kontroli ruchu, ale mam po prostu dosyć tych bezmyślnych i niedouczonych kierowców na drogach szybkiego ruchu. Każdego dnia na S8 coś się dzieje, a za chwilę będzie to samo na S2. Nieudolna policja nie zapewnia bezpieczeństwa, a idioci z Sejmu myślą, że jak wprowadzą kolejne regulacje czy kary to coś zmieni. Bez egzekwowania przestrzegania przepisów nic się nie zmieni. I dlatego w Szwajcarii kierowca Ferrari jedzie 120 km/h obok innego auta na autostradzie, a u nas w Ferrari rozbija się o wiadukt na Puławskiej testując auto i zabijając pasażera. Nawet jazdy na zamek część kierowców nie przyswoiła.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kierowca 6 miesiąc temuocena: 90% 

      Bez pomiaru prędkości będzie taka sama dzicz jak na S8. Patologicznych "kierowców" trzeba trzymać za mordę.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Facepalm 5 miesiąc temuocena: 59% 

      Raczej kampania edukacyjna by się przydała ze jeździ się prawym pasem a nie środkowym. O połowę mniej dzwonów by było.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Xz 4 miesiąc temuocena: 75% 

      Dlaczego tylko w tunelu? A jak bedzie dzwon 5 metrow przed tunelem?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~niewierzący 3 miesiąc temuocena: 88% 

      ta, akurat, załatwi ? już to widzę ! tak samo jak załatwił nam.....brak filtrów.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~papparappa 2 miesiąc temuocena: 33% 

      Ale kto? Podmiot!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 1 miesiąc temuocena: 29% 

      jaki guział!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.365 sekundy
    REKLAMAA2 AUTO WIMAR 01.05.2021 - 31.07.2021