Już ponad 2,3 mln zł Fundacja Onkologiczna Alivia przekazała chorym na wydatki związane z leczeniem. Fundacja działa już od 6 lat, a jej siedziba mieści się na Kabatach. Dowiedz się w jaki sposób powstała i czym się zajmuje.
Historia Fundacji Alivia
Fundacja Alivia została założona w 2010 roku przez rodzeństwo – Bartosza i Agatę Polińskich. Do założenia fundacji skłoniły ich własne doświadczenia. Agata miała 28 lat, kiedy został u niej zdiagnozowany zaawansowany nowotwór. Rokowania nie były pomyślne. Centrum Onkologii na Ursynowie w pewnym momencie skierowało Agatę na terapię paliatywną, która ma na celu leczenie jedynie objawów raka. Rodzeństwo nie poddało się jednak. Samodzielnie wyszukali w publikacjach naukowych, jaka terapia będzie w przypadku Agaty optymalna, znaleźli odpowiedniego lekarza poza Warszawą i dzięki temu nowotwór udało się pokonać.
Dzięki swojemu doświadczeniu wiedzą, z jakimi problemami stykają się osoby chore na raka i jak można im skutecznie pomóc.
Czym zajmuje się Fundacja Alivia?
Jednym z działań Alivii jest zbieranie środków finansowych na wydatki związane z leczeniem. W tym celu prowadzą Program Skarbonka, który ułatwia zebranie środków na nowoczesne leki, których NFZ nie refunduje, na dojazdy do szpitala czy na rehabilitację. Z Programu skorzystało już ponad 180 osób, dla których przekazane zostało ponad 2 300 000 zł.
Fundacja dostarcza też praktycznych narzędzi ułatwiających proces leczenia. Jednym z nich jest portal www.Onkomapa.pl, który umożliwia pacjentom ocenę lekarzy onkologów i placówek onkologicznych oraz zapoznanie się z ocenami innych. Już ponad 11 000 osób wyraziło swoją opinię na portalu a zapoznaje się z nimi ok. 20 000 osób miesięcznie. Drugim przydatnym portalem stworzonym przez Alivię jest www.Kolejkoskop.pl, który umożliwia znalezienie ośrodka, w którym najszybciej można wykonać badanie diagnostyczne w ramach NFZ. Podobnie jak Onkomapę, odwiedza go miesięcznie ok. 20 tysięcy użytkowników.
Fundacja prowadzi też program Czerwona Skrzynka. Chorym często trudno jest odnaleźć się w systemie ochrony zdrowia. Nie wiedzą co zrobić do diagnozie, jak i gdzie szukać optymalnego leczenia. W ramach Czerwonej Skrzynki mogą napisać lub zadzwonić do fundacji i uzyskać praktyczną poradę. Co roku korzystają z tego setki pacjentów.
A to nie wszystko! Fundacja Alivia prowadzi też kampanie społeczne, które mają na celu zwiększyć w społeczeństwie świadomość na temat chorób nowotworowych. Ostatnia kampania „Wojna z rakiem” odbiła się szerokim echem w całym kraju, a nawet za granicą.
Spot fundacji, stylizowany na grę komputerową ma na celu przełamanie stereotypu „chorego na raka” i zamiast wzbudzać współczucie wobec chorych, zwraca uwagę na ich bohaterstwo i odwagę. Kampania pokazuje, że chorzy nie potrzebują litości, ale solidarności.
Obejrzyj spot:
W realizację spotu “Wojna z rakiem” zaangażowało się między innymi wielokrotnie nagradzane studio Platige Image, polski oddział agencji Saatchi&Saatchi i reżyser Karol Kołodziński. Wszyscy twórcy zrzekli się swojego wynagrodzenia.
Informacja o kampanii pojawiła się już na kilkudziesięciu portalach internetowych, w tym na zagranicznych, a także w serwisach informacyjnych w telewizji. Tylko w internecie spot obejrzało już ponad 380 000 osób.
Fundacja Alivia nie prowadzi działalności gospodarczej. Pomaga chorym na raka dzięki darowiznom, grantom i wpłatom z 1% podatku. Ty też możesz pomóc, przekazując swój 1% podatku właśnie Alivii. Wystarczy, że na formularzu PIT wpiszesz KRS 0000358654.
Więcej o fundacji dowiesz się ze strony www.alivia.org.pl. Znajdziesz tam również program do rozliczania PIT, który ułatwi Ci wypełnienie zeznania podatkowego.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz