Zamknij

Od soboty sporo zmian w komunikacji na Ursynowie! Poznajcie szczegóły

10:06, 27.08.2020 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 20:56, 27.08.2020
Skomentuj SK SK

Powakacyjne zmiany w komunikacji miejskiej na Ursynowie. Część linii pojedzie inną trasą, mieszkańcy osiedli Zielonego Ursynowa stracą bezpośrednie połączenie z pętlą Wilanowska, ale zyskają dogodniejszy dojazd do metra Stokłosy.

Nowy rozkład jazdy wchodzi w życie już od soboty, 29 sierpnia. Na Ursynowie ZTM porządkuje sytuację po zakończeniu budowy wiaduktu na ul. Karczunkowskiej. Po kilkuletniej przerwie wraca tam linia 715, która jedzie z Ursynowa Płn. na Okęcie do P&R Al. Krakowska. Dotychczas jeździła Baletową.

Przez Karczunowską pojedzie też autobus 737 (Ursynów Płn. - Cmentarz Południowy). Do pętli PKP Jeziorki dojedzie "nowa" linia 809, która zacznie swoją trasę na P&R Metro Stokłosy, a z Puławskiej skręci w Baletową i przez Dawidy pojedzie do Karczunkowskiej. Ale kursować będzie rzadko - co 40 minut w szczycie.

Zmiana również na linii 209, która do tej pory ze Stokłosów jechała na Jeziorki. Teraz pojedzie do pętli PKP Dawidy ulicą Baletową. Bez zmian pozostaje linia 239 z metra Stokłosy na Krasnowolę.

Do Wilanowskiej z przesiadką

Po korektach ani jedną linią z osiedli Zielonego Ursynowa nie dotrzemy bez przesiadek do pętli Metro Wilanowska.

- Do pętli Metro Wilanowska nadal dojeżdża wiele autobusów kursujących ul. Puławską. Z autobusów linii kursujących z Zielonego Ursynowa można na każdym przystanku na ul. Puławskiej przesiąść się do autobusów linii np. 709 kursujących z dużą częstotliwością, co zapewni dojazd do Metra Wilanowska - tłumaczy Tomasz Kunert z Zarządu Transportu Miejskiego.

Linie 209, 715, 737 i 809 mają zostać skoordynowane na wspólnym odcinku (od metra Stokłosy do Pelikanów) co da łączną częstotliwość co 10 min. w szczycie, co 15 min. poza szczytem i co kwadrans w weekendy. W efekcie między ul. Baletową a Centrum Onkologii średni czas oczekiwania dla pasażerów na autobus ma wynieść ok. 10 min w szczycie i 15 min. poza nim. I właśnie o poprawę połączeń między wysokim Ursynowem a zieloną częścią dzielnicy chodziło ZTM.

Drugim argumentem przemawiającym za tą zmianą była konieczność zmniejszenia liczby autobusów na przepełnionej pętli Metro Wilanowska.

Autobusy jeżdżą parami

Mieszkańcy Baletowej, którzy autobus po 40 latach starań zyskali dopiero, gdy wycofano je z Karczunkowskiej, w porównaniu do obecnych rozkładów zachowują dwie linie, ale tracą połączenie z Okęciem, które wielu zapewniało dojazd np. z dziećmi na popularną pływalnię w Raszynie.

Pasażerowie narzekali też, że przez korki na Ursynowie i Puławskiej, autobusy jadą jeden za drugim, a później przez długi czas nic nie jedzie. Ale tego problemu ZTM nie jest w stanie rozwiązać.

- W miarę możliwości korygujemy czasy przejazdu autobusów w konkretnych przedziałach czasowych, aby korki miały jak najmniejszy wpływ na punktualność. Nie dysponujemy jednak narzędziami, które pozwolą przewidzieć dokładne godziny występowania korków na ul. Puławskiej i ich natężenia, a tym samym ich wpływu na punktualność - odpowiada Tomasz Kunert z ZTM.

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(10)

RobsonRobson

26 11

Problem korków rozwiąże tylko buspas od Piaseczna do Metra Wilanowska w godzinach 7-10 i 15-19. Skończy się traktowanie Ursynowa i Mokotowa jako P&R. 12:03, 27.08.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

WykopekWykopek

23 10

Buspas na Puławskiej to by się przydał. Więcej osób przesiądzie się do autobusów jak będą śmigać omijając korki.

W ogóle to szkoda mi trolejbusów, które tam kiedyś były. Chciałbym, żeby wróciły 12:12, 27.08.2020


IRIR

6 7

To już lepiej całodobowy - poza szczytem nie przeszkodzi, a będzie go można solidniej wydzielić. 16:03, 27.08.2020


SrobsonSrobson

7 11

To jest portal ursynowski a nie Piaseczna, tam sobie wyskakuj z takimi pomysłami, ktore zakorkuja południe Warszawy. Juz nie mowiac, ze w dobie koronawirusa ludzie nie chcą korzystac z transportu publicznego, co widac zwlaszcza w krajach europy zachodniej. Ten swoj bus pas bedziesz mial po zbudowaniu pulawskiej bis, a póki co Piaseczno ma wkd, wiec jak ktos lubi zbiorkom to zapraszam do korzystania - w 20 minut dojazd do mordoru, biurowce przy ŻiW, dodatkowe kilka minut warszawa zachodnia, centrum, super sprawa, prawie jakby mieli metro. No i mają sciezke rowerowa pod same drzwi, Warszawa wydała na nią grube miliony, wiec sobie pedałujcie. 10:06, 28.08.2020


PipiripiPipiripi

2 1

~Srobson.
Jakie WKD w WPI? Spojrz ba mape. Dojazdowa to chyba WPR, a to z Ursynowem nie ma nic wspolnego. Byly za kazdym razem prezydenckie plany budowy tramwaju WPI-Wawa. Oczywiscie, jak to prezydenckie, tylko na czas kampanii wyborczej. A co do polaczenia kolejowego WPI-Wawa- owszem, jest od wielu lat linia radomska, tyle ze to tradycyjnie pkp, wiec nie dziala jak nalezy. Wszelkie inwestycje w transport szynowy (od tramwajow przez metro po tgv) sa w Polsce przekladane na ostatni moment i wywoluja silne emocje. 12:51, 29.08.2020


SrobsonSrobson

0 1

Mam kilka osob w biurze z Piaseczna, wszyscy dojezdzają pociagiem.
A bus pas spowoduje tylko korki w samej Warszawie. 08:47, 01.09.2020


SrobsonSrobson

0 1

nie wkd, pkp. Jak zwal tak zwał. 08:53, 01.09.2020


reo

bo-bo12bo-bo12

8 2

Buspas na Puławskiej od Piaseczna do Poleczki i odwrotnie powinien pilnie powstać. Usprawni komunikację autobusową z Piaseczna i Zielonego Ursynowa do metra i tramwajów. Super sprawa. 11:57, 30.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SrobsonSrobson

0 5

Nie, nie powinien. Piaseczno ma juz metro, nazywa sie wkd. A pulawska to droga krajowa i to ten ruch generuje korki. 08:45, 01.09.2020


SrobsonSrobson

2 1

Pkp 08:53, 01.09.2020


0%