REKLAMAA1-BOBOWOZKI-(X2)-04-02----03-05-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Wizualizacja poszerzonej Płaskowickiej

    Wizualizacja poszerzonej Płaskowickiej (Unibail Rodamco Westfield)

    REKLAMA

    W środę pierwsze spotkanie z mieszkańcami w sprawie poszerzenia ul. Płaskowickiej. Nową ulicę chce wybudować właściciel Centrum Handlowego "Ursynów". Inwestor planuje też rozbudowę swojej galerii.

    Wąskie gardło na Płaskowickiej przy Roentgena najbardziej daje się we znaki rano i po południu. Wówczas kierowcy stoją po kilkadziesiąt minut w długich korkach. Najbardziej zatłoczony jest kierunek do ulicy Puławskiej, kolejka aut ciągnie się czasami aż do Pileckiego. Nie pomogło wybudowane wiele lat temu rondo, więc stoi także ulica Roentgena.

    Władze miasta od lat myślą o wykupie działek pod poszerzenie Płaskowickiej na odcinku od ul. Gandhi do Puławskiej. Ze względu na duże koszty, plany nie mogą wciąż się ziścić.

    W październiku 2016 roku budowę ulicy zaproponował władzom Warszawy właściciel Centrum Handlowego "Ursynów", firma Unibail Rodamco Westfield (właściciel Arkadii, Galerii Mokotów czy Galerii Wileńskiej), która chce rozbudować swoją galerię przy Puławskiej 427. Zadeklarowała, że sama wybuduje drugą nitkę Płaskowickiej.

    - Zwieńczeniem rozmów było podpisanie stosownej umowy partycypacyjnej dotyczącej rozszerzenia ul. Płaskowickiej, którą 14 grudnia 2017 roku CH Ursynów zawarło z Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych - informuje inwestor.

    Jak informowaliśmy na początku lipca, warunkiem wybudowania drogi przez prywatnego inwestora jest zmiana planu miejscowego dla obecnego centrum handlowego przy Puławskiej, tak aby mogło zostać ono rozbudowane. Unibail planuje tu stworzenie galerii handlowej z prawdziwego zdarzenia, podobnej do "Arkadii", ale w mniejszej skali. Zabudowane mają być przede wszystkim obecne naziemne parkingi centrum.

    Ruszają konsultacje społeczne

    Miasto przystąpiło do zmiany projektów planu miejscowego, widząc w propozycji Unibail dobry interes. Zgodnie z umową, firma ma pokryć wszystkie koszty rozbudowy ulicy - ok. 64 mln złotych, w tym wykup gruntów od prywatnych właścicieli. Po wybudowaniu ulica przeszłaby na własność miasta. 

    Inwestor od kilku tygodni przedstawia mieszkańcom swoje pomysły. W centrum handlowym pokazywano wstępne wizualizacje nowego odcinka Płaskowickiej oraz obrazki z przyszłą galerią handlową. Przeprowadzono także sondaż na reprezentatywnej próbie ursynowian.

    Wyniki były mało zaskakujące. 67 proc. zapytanych stwierdziło, że jeździ ul. Płaskowickiej, a 80% przyznało, że ulica jest zakorkowna przy dojeździe do Puławskiej. 76,5 proc. chce poszerzenia drogi, 77% jest w stanie zaakceptować utrudnienia związane z przebudową.

    W środę Unibail rusza z kolejnym etapem konsultacji z mieszkańcami. Zaprosiło zainteresowanych na godz. 18:00 do budynku Digital Knowledge Village przy ul. Puławskiej 457. Mowa będzie o kształcie nowej ulicy, wjazdach i wyjazdach, utrudnieniach.

    - Chcemy na nim odpowiedzieć właśnie na takie pytania, przybliżyć planowany projekt drogi w odniesieniu do najbliższego otoczenia - co i jak inwestor planuje w tym zakresie zrobić. Będzie sporo konkretnych informacji - zapowiada Maria Podgórska z CH Ursynów.

    Organizatorzy proszą mieszkańców chętnych do udziału w spotkaniu o mailowe potwierdzenie obecności pod adresem: rzecznik@chursynow.pl, choć nie warunkuje to wstępu na konsultacje. 

    Kiedy ruszy budowa ulicy?

    Uchwałę podziałową, która wyłącza teren centrum handlowego (od Puławskiej do przyszłego węzła trasy POW z ul. Płaskowickiej) z dotychczasowej uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego, pozytywnie zaopiniowali już kilka miesięcy temu ursynowscy radni, a 5 lipca zrobiła to Rada Warszawy. Gotowy plan dla centrum handlowego miejscy radni mają przyjąć już w następnej kadencji.

    Bez niego Unibail nie rozbuduje swojego centrum handlowego. Ustawa z 2015 roku wprowadziła zasadę, że lokalizacja obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. m.kw. może nastąpić wyłącznie na podstawie osobnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zmiana uchwały ws. planu na tym terenie, w przeciwieństwie m.in. do planowanej rozbudowy Tesco na Kabatach, nie budzi emocji. Dotyczy bowiem obszaru istniejącego centrum handlowego oraz terenu przyszłej Południowej Obwodnicy Warszawy.

    Nie wiadomo jeszcze kiedy budowa ulicy mogłaby się rozpocząć. Wstępne, ostrożne plany mówią o przyszłym roku. Unibail pracuje nad projektami.

    - Czekamy cały czas na kolejne działania administracyjne, by móc precyzyjniej określić ramy czasowe. Do tego potrzebne są m.in. wewnętrzne uzgodnienia między jednostkami miejskimi - wierzymy, że prace będą sukcesywnie postępować, co pozwoli wyznaczyć dokładniejszy harmonogram inwestycji - mówi Maria Podgórska, rzeczniczka inwestora.

    Przypomnijmy, inne odcinki Płaskowickiej wybuduje wykonawca POW w ramach kontraktu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Od Gandhi do Pileckiego powstanie druga nitka ulicy, odtworzona zostanie też druga jezdnia na odcinku do Stryjeńskich/Dereniowej. 

    Na odcinku od Dereniowej do Cynamonowej ma pozostać jedna nitka - miasto doszło do przekonania, że odbywa się tam wyłącznie lokalny ruch i nie ma potrzeby poszerzać tego fragmentu. Odcinek od Rosoła aż do Wilanowa - czyli Płaskowickiej-bis wybuduje Astaldi.

    Przebudowa ulicy w zamian za zmiany w planie. Dobry interes?

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 88

    • 47
      BARDZO PRZYDATNY
    • 3
      ZASKOCZONY
    • 20
      PRZYDATNY
    • 4
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 8
      WKURZONY
    • 5
      BRAK SŁÓW

    10Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~momo 10 8 miesięcy temuocena: 80% 

      Jakby ludzie umieli jeździć po rondzie to korki też by były mniejsze.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kierowca mza 9 8 miesięcy temuocena: 100% 

      W tym miejscu by nie były po prostu dwie dwupasmówki nagle schodzą się w jeden pas, dodatkowo po drodze mamy rondo, które ze względu na niedrożność drogi w kierunku puławskiej też ciągle jest zapchane. Co to ma do umiejętności jazdy po rondach? Weselej jest na rondzie płaskowickiej/stryjeńskich, gdzie co 10 auto leci prosto przez ciągłą z prawego pasa...

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ala 8 8 miesięcy temuocena: 67% 

      Dlaczego pan Kińczyk uparcie pisze o zmianie planu? Przecież na tym terenie nie obowiązuje żaden plan! Czy tak trudno to sprawdzić zanim się napisze? Plan, który powstaje jest nowy od początku do końca i pierwszy na tym terenie.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~vacat 7 8 miesięcy temuocena: 63% 

      Z poszerzeniem Płaskowickiej należy poczekać do ukończenia obwodnicy. Obecnie bardzo duża część ruchu, jaki jest na tej ulicy, to tranzyt z głębi Ursynowa do Puławskiej i dalej na POW. Jak powstanie wjazd na POW przez Indiry Gandhi, to ruch na Płaskowickiej zmaleje.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wiecej mysłeć niż doraźnie trwonić kasę 6 8 miesięcy temuocena: 44% 

      Od razu trzeba przemyśleć i zrobić bezkolizyjne skrzyżowanie z Puławską z użyciem ślimaków i estakad, aby upłynnić ruch ewentualnie wspomóc nowymi światłami. Przecież tam znacznie wzrośnie ruch po uruchomieniu tunelu wylotowego z obwodnicy. Poszerzanie jezdni to tylko półśrodek, że więcej pojazdów będzie stało w korkach na tej poszerzonej jezdni pod obecnymi światłami...

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ips 5 8 miesięcy temuocena: 100% 

      Ruch wylotowy z tunelu będzie kierowany wyłącznie w kierunku obecnej trasy S2 do istniejącego węzła przy Puławskiej. Nie będzie możliwości wjazdu na ul. Płaskowickiej od strony tunelu , a tym samym w rejon CH Ursynów. Budowanie dodatkowych estakad przy Pułąwskiej/Płaskowickiej to absurd

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dyjnsbteb 4 8 miesięcy temuocena: 57% 

      W końcu :) aczkolwiek ja stoję tam góra 7 minut - trzeba umieć jeździć :) Nawet jak bym stanął w korku już na wysokości Alternatywy to góra 18 minut korka do puławskiej - nie piszcie bzdur

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~urysnow 3 8 miesięcy temuocena: 0% 

      18 minut żeby przejechać dystans, który rowerem zrobisz w 1/3 tego czasu... Skończą się wakacje, mamusie zaczną podwozić dzieci 3 przecznice od domu samochodem i korek się będzie zaczynać na skrzyżowaniu Belgradzkiej ze Stryjeńskich, a kończyć na Puławskiej.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jasio 2 8 miesięcy temuocena: 71% 

      Najwyższa pora.. Jeszcze powinni tam dobrze działające światła na rondzie zrobić. Korki i tak pewnie będą, ale mniejsze.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~cvgfb 1 8 miesięcy temuocena: 20% 

      Poszerzą Płaskowickiego od strony zachodniej w lewo za prostą ale pod prąd w kierunku przeciwnym do skrzyżowania od strony ścieżka rowerowa.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2288 sekundy
    REKLAMAA2-WOZKI-Teve-15-04----15-05-2019