Drogowcy wyznaczają buspas na ul. Puławskiej. Priorytet dla komunikacji miejskiej, motocykli oraz taksówek będzie obowiązywał na odcinku od Doliny Służwieckiej do pętli autobusowej przy alei Wilanowskiej. A co z obiecywanym od lat buspasem w kierunku Piaseczna?
Buspasy to dobry sposób na przyspieszenie autobusów w miejscach, gdzie są największe korki. Ratusz obiecywał, że w 2020 roku w stolicy wytyczone zostaną kolejne buspasy: na Bitwy Warszawskiej – w obu kierunkach, od ronda Zesłańców Syberyjskich do ul. Grójeckiej; na Radzymińskiej – kierunek północny, wyjazd z miasta, od ul. Trockiej do Łodygowej; na Puławskiej – w obu kierunkach, od Doliny Służewieckiej do al. Wilanowskiej; na odcinku Połczyńska-Wolska – od ul. Powstańców Śląskich do al. Prymasa Tysiąclecia oraz na ul. Kasprzaka – od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Płockiej.
Dziś rozpoczęło się wytyczanie buspasa na Puławskiej. Prace trwają na odcinku od węzła "Wyścigi" do pętli autobusowej przy al. Wilanowskiej.
- Pas dla autobusów będzie obowiązywać na obu jezdniach od 24 lipca. Dopuszczony będzie na nim ruch karetek, pojazdów miejskiego transportu osób niepełnosprawnych, motocykli oraz taksówek - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka ratusza.
Buspas z pewnością spowoduje przyspieszenie autobusów takich linii jak 709, 715 czy 739. Ale niezadowoleni z niego mogą być kierowcy, którzy mokotowskim odcinkiem Puławskiej wracają na Ursynów. Dla nich jeden pas mniej to dłuższy postój w korku.
Autobusy w stolicy mają do dyspozycji już prawie 64 kilometry wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej. To nie wszystko. Niektóre ulice dostępne są wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów. Takich odcinków jest ponad pięć kilometrów - chwali się ratusz.
A co z obiecywanym od lat buspasem na ul. Puławskiej na jej ursynowskim odcinku, czyli od Wyścigów do Piaseczna?
- Bardzo ułatwiłby kursowanie autobusom, które wiecznie się spóźniają i stoją w korkach. Przecież miasto cały czas powtarza, że priorytetem jest komunikacja publiczna, więc dlaczego jeszcze tego buspasa nie ma? - mówi nam Marta, mieszkanka Zielonego Ursynowa.
Niestety, plan się nie zmienił. Buspas od granicy Warszawy do Wyścigów ma zostać wprowadzony dopiero po wybudowaniu trasy S7, czyli Puławskiej-bis. A przypomnijmy, zakończenie tej inwestycji się opóźni o prawie dwa lata i planowane jest na jesień 2022 roku.
Na tak krótki czas drogowcom nie opłaca się wytyczanie buspasa, bo na wylotowym odcinku prac analitycznych i projektowych jest bardzo dużo. A wytyczenie takiego priorytetowego pasa to - wbrew pozorom - nie jest prosta sprawa.
- To poważna ingerencja w organizację ruchu. Dlatego przed podjęciem decyzji przeprowadzamy szczegółowe analizy, które pozwalają ocenić faktyczną efektywość buspasa. Wśród analizowanych czynników znajdują się m.in. natężenie ruchu pojazdów transportu zbiorowego i pojazdów prywatnych, okres funkcjonowania buspasa, straty czasowe w ruchu komunikacji miejskiej występujące przed wprowadzeniem usprawnienia, liczba skrzyżowań oraz długość odcinków prostych, od skrzyżowania do skrzyżowania - tłumaczy Karolina Gałecka.
Po nowym - dzisiaj wytyczanym - buspasie na mokotowskim odcinku Puławskiej będą mogli poruszać się także motocykliści. - Przez ostatnie miesiące trwało projektowanie i opiniowanie zmian w organizacji ruchu - mówi Karolina Gałecka z urzędu miasta.
albert13:47, 15.07.2020
S7 odciąży Puławską tak jak S8 odciążyło Krakowską. Jeżeli nie będzie korków to po co na siłę wprowadzać buspas? Sam jeżdżę autobusem ale logiki w tym działaniu nie dostrzegam. 13:47, 15.07.2020
Really14:35, 15.07.2020
Wytyczyć buspas od Piaseczna do Wilanowskiej w godzinach 7-10 i w drugą stronę pomiędzy 15-19. Mieszkańcy Piaseczna przesiądą się do zbiorkomu i nie będą traktowali Ursynowa jako Park&Ride. Miasto zyska na sprzedaży biletów, dzielnica przestanie być rozjeżdżana przez tysiące samochodów. A kto będzie chciał stać w korku na Puławskiej- to jego wola. I akurat na odcinku od Doliny do Wilanowskiej to jest najmniejszy problem dla autobusów (może z wyjątkiem odcinka na wysokości Bazaru na Wałbrzyskiej, gdzie lewy pas jest permanentnie zastawiony przez osobówki, ale akurat buspas tego problemu nie rozwiąże ;/ 14:35, 15.07.2020
nickname15:36, 15.07.2020
Problem ze spóźniającymi się autobusami, to nie tylko sama ulica Puławska. Wiele złego robi również wiecznie zakorkowane Piaseczno i "słynne" skrzyżowanie przy dawnej Laminie, a także wąskie gardło na odcinku Lamina - Energetyczna. We wrześniu - zgodnie z zapewnieniem ZTM pojawią się dodatkowe autobusy które wrócą na ul Karczunkowską, co odrobinę poprawi częstotliwość kursów, przynajmniej na pewnym odcinku ul Puławskiej. 15:36, 15.07.2020
Jeloł17:02, 15.07.2020
Problemy Piaseczna proszę sobie rozwiazywac w Piasecznie. 17:02, 15.07.2020
Andżela14000:12, 17.07.2020
Tak się składa że Puławska to wspólny problem Ursynowa i Piaseczna.
Zamiast się tutaj popisywać,
to bierz sztachetę i wracaj na wieś, bo jak Cię nie ma,
to obcy zza lasu przychodzą na dyskoteki do Twojej remizy. 00:12, 17.07.2020
Jeloł00:21, 17.07.2020
Wspolna sprawa, buahahaha. Macie kolejke, dostaliscie piekna sciezke rowerowa, to zapraszam. Warszawa ma stac w korkach, zeby piaseczno mialo tu buspas.. . Az zajadow dostalem ze smiechu. Chyba andżela solarium za duzo, bo cie mocno przygrzało. 00:21, 17.07.2020
Andżela14011:43, 17.07.2020
Nie udawaj obrońcy Warszawiaków, bo robisz to nieudolnie.
Buspas na Puławskiej = mniej osobówek wlewających się do miasta, a to oznacza mniejsze korki dla kierowców z Ursynowa i Mokotowa.
11:43, 17.07.2020
Mieszkaniec223:30, 15.07.2020
Bardzo dobrze, wreszcie coś dla ludzi, zresztą lewy pas wolny- można śmigać 23:30, 15.07.2020
Klara100:58, 29.07.2020
Czy na KEN i na Rosoła też będzie buspas? 00:58, 29.07.2020
Really14:37, 15.07.2020
11 41
Edit... Oczywiście prawy pas, lewy blokowany jest rano przed Wilanowską , do skrętu w kierunku Marynarskiej i al. Niepodległości 14:37, 15.07.2020
Jeloł17:00, 15.07.2020
31 14
Ale niby, ze mieszkancy Warszawy maja stac w swoim miescie w korkach, zeby mieszkancy Piaseczna mieli tu buspas? Ty ziomek z Warszawy jestes czy Piaseczna?? Maja w Piasecznie szybki pociag na mordor, dworzec zachodni i srodmiescie, zapraszam. A jak nie, to niech se stercza, a od ulic w Warszawie wara. 17:00, 15.07.2020
Really17:53, 15.07.2020
18 26
Bo Puławską to tylko mieszkańcy Piaseczna jeżdżą... Człowieku ogarnij się. Zielony Ursynów dokąd się ciągnie? Od dawna żyjesz w Warszawie, czy od miesiąca? 17:53, 15.07.2020
Jeloł22:18, 15.07.2020
22 14
Od 50 lat. A ty od kiedy?
Piszesz o buspasie do piaseczna, to sie typie zdecyduj o co ci chodzi. Pulawska to droga krajowa, korki generuje tranzyt do pow, i dalej do doliny sluzewieckiej. I bedzie go generowal do czasu pulawskiej bis. A co do zielonego ursynowa, nie interesuje mnie, ze ktos sobie kupuje mieszkanie na zad..iu miasta, a teraz cala poludniowa warszawa mialaby stac dla ich wygody w korkach. Wiedzialy gały co kupowały. 22:18, 15.07.2020
Really04:51, 16.07.2020
10 19
Typowy Polaczek-cebulaczek wylazł z ciebie, nie widzisz nic poza swoim nosem. Szkoda.praądu na takiego tumana jak ty. 04:51, 16.07.2020
zielony15:00, 16.07.2020
3 15
do Jeloł - jeżeli, jak piszesz mieszkasz w Warszawie od 50 lat to powinieneś wiedzieć, że tzw Zielony Ursynów był kiedyś Mokotowem i wyobraź sobie że wtedy też tam mieszkali ludzie. I jeździli Puławską. Czy mam pisać że, nie interesuje mnie co się dzieje na tzw Wysokim Ursynowie? 15:00, 16.07.2020
Jeloł23:40, 16.07.2020
14 1
Tumana to se niedojdo pod koldra szukaj. 150 tys. Ursynow i mokotow maja stanac w korkach, bo przylazles tu fajfusie swoje kompleksy antysamochodowe leczyc?
Nie interesuje mnie zielony, co ciebie interesuje. Natomiast faktem jest, ze przejezdna poki co pulawska do poleczki w strone piaseczna i wszystkie boczne ulice stana w gigantycznych korkach do mokotowa, zeby grupka osob z piaseczna i okolic miala buspas. Lata mi to koło pióra, ze sobie ktos kupil mieszkanie przy DK2. Tak jak cwaniaczki co kupuja na klobuckiej i im samoloty hałasują. Macie odpowiedz w artykule - bedzie pulawska bis, wtedy sobie jojczcie o ten swoj buspas. 23:40, 16.07.2020