Zamknij

Rusza przebudowa skrzyżowania KEN z Bartóka i Surowieckiego. Będą utrudnienia

14:49, 09.08.2021 Kamil Witek Aktualizacja: 15:43, 09.08.2021
Skomentuj KW KW

Ruszyła przebudowa skrzyżowania al. KEN z ulicami Surowieckiego i Bartóka. Chociaż zaczęła się od niedziałającej sygnalizacji świetlnej, to szybko ma ona powrócić. Szykują się jednak inne utrudnienia.

Zapowiadana już kilka lat temu przebudowa skrzyżowania al. KEN z ulicami Bartóka i Surowieckiego ruszyła 3 sierpnia. Ale dopiero od poniedziałku można było zauważyć większe zmiany. Na miejscu pojawiły się koparki i trwają prace nad sygnalizacją świetlną. Pojawiło się więc pierwsze utrudnienie dla użytkowników skrzyżowania - przestały działać światła.

- Podczas przebudowy sygnalizacji, czyli prac ziemnych, szczególnie po wcześniejszych opadach deszczu może się tak zdarzyć - taką informację od wykonawcy przekazuje Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

To nie koniec

Światła mają jednak wkrótce wrócić i działać przez cały okres przebudowy. Wyjątek będzie stanowił dzień, w którym wykonawca zrobi przełączenie na nową sygnalizację. Do innych niedogodności należą zwężone z powodu wykopanych dołów przejścia przez al. KEN. Na późniejszych etapach prac może pojawić się zwężona jezdnia oraz zamknięte części chodników. Na całkowite zamknięcie skrzyżowania się nie zanosi.

Przebudowa skrzyżowania to jedna z większych tegorocznych inwestycji na Ursynowie. Na realizację tego projektu z budżetu obywatelskiego pod nazwą "Usprawnienie ruchu rowerów od al. KEN do Doliny Służewieckiej" mieszkańcy czekają od 2018 roku. A co dokładnie się zmieni?

- Zakres obejmuje przebudowę całej sygnalizacji z włączeniem jej do koordynacji w ciągu al. KEN, przebudowę chodników i przejść dla pieszych, budowę przejazdów dla rowerów na wszystkich wlotach i połączenia drogi dla rowerów do drogi zbiorczej po północno-wschodniej stronie skrzyżowania. Powstanie też alejka pieszo-rowerowa na odcinku od chodnika wzdłuż ul. Dolina Służewiecka do chodnika w parku im. Romana Kozłowskiego - mówił nam pod koniec lipca rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Mikołaj Pieńkos.

Za mało czy za dużo?

Pomysł, na który zagłosowały 1622 osoby, początkowo zakładał jedynie budowę przejazdu rowerowego przez ul. Surowieckiego oraz drogi łączącej ścieżkę rowerową w parku przy Kopie Cwila z uliczkami w rejonie budynków przy ul. Koński Jar 9 i 10. To właśnie rozszerzenie projektu spowodowało trzyletni poślizg - drogowcom zabrakło pieniędzy, a na zmniejszenie zakresu nie zgodziło się ówczesne Biuro Polityki Mobilności i Transportu.

Według wyliczeń drogowców na realizację inwestycji potrzeba było 2 mln złotych. Gdy udało się je uzyskać, ruszył przetarg na jej wykonanie. Szacunki ZDM okazały się jednak zawyżone. Skrzyżowanie za prawie o połowę mniejszą kwotę - dokładnie 1 mln 105 tys. złotych - przebuduje firma Jarpol.

Prace na skrzyżowaniu al. KEN z ulicami Bartóka i Surowieckiego powinny zakończyć się na przełomie września i października. Inwestycja razem z przebudową ścieżki rowerowej na ul. Wąwozowej oraz budową drogi dla rowerów na ul. Stryjeńskich - które również mają być gotowe na jesieni - ma jeszcze bardziej ułatwić cyklistom poruszanie się po Ursynowie.

[ZT]19017[/ZT]

[ZT]18433[/ZT]

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

asteraster

18 21

W końcu jakaś inwestyczja dla rowerzystów! 15:00, 09.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

atsats

23 22

Więcej, więcej przejść dla pieszych i DDR.
Najwyraźniej 2 poprzednie w stronę Dolinki i ze 4 w stronę Kabat to za mało.
W ogóle najlepiej jakby KEN, równoległy do Rosoła, zamieniono w deptak. Przecież kto to słyszał dojechać gdzieś samochodem, jak można z 3 przesiadkami zbiorkomem, albo rowerkiem z przyczepką na zakupy w upał czy deszcz ganiać.
Akrywistom nie robi różnicy, bo oni i tak nigdzie dalej się nie zapuszczają, siedząc w swoich norkach i wymyślając coraz to bzdurniejsze pomysły, byle tylko wydębić kasę z BO. 15:05, 09.08.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Ursynów to dzielnicaUrsynów to dzielnica

10 22

Pomysł, żeby Aleja KEN była deptakiem jest bardzo dobry. W końcu Ursynów to dzielnica MIESZKANIOWA, a nie węzeł drogowy czy skrzyżowanie dróg szybkiego ruchu. 15:54, 09.08.2021


DBCDBC

16 10

Faktycznie, po Ursynowie nie da się jeździć samochodem, codziennie obserwujemy to na ulicach. Biedni kierowcy, tak siedzą w tych unieruchomionych autach i nie jadą. 16:42, 09.08.2021


KenKen

20 5

Ursynów to dzielnica jak każda inna. A tak naprawdę to 150 tysięczne miasto w zespole kilkunastu takich miast. Konieczna jest odpowiednia siatka dróg zapewniających sprawną komunikację. Kto tego nie rozumie to nic nie rozumie 20:09, 09.08.2021


To dalej siedź w tejTo dalej siedź w tej

9 3

No i co z tego, że mieszkaniowa? To znaczy, że ty w tym mieszkaniu tylko ganiasz do pobliskiej żabki i nigdzie dalej nie wyjeżdżasz, tak? Po samej dzielnicy też się nie przemieszczasz, bo po co, nieprawdaż?
Właśnie o tym mówiłem - kolejny aktywista, który nosa z 4 ścian nie wystawia, a jeśli już to tylko łazi po osiedlu i wymyśla kolejne idiotyczne pomysły. 10:50, 10.08.2021


UnicornUnicorn

1 6

Kto to był ten Bartók ? 16:32, 09.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DromaderDromader

8 0

Cos jak Chopin, tylko bardziej na poludnie. 21:24, 09.08.2021


KolkaKolka

2 2

Znowu tylko dla rowerzystów, po co? I tak jeżdżą jak chcą i gdzie chcą, mają ścieżkę, jadą ulicą, albo drugą stroną gdzie jest tylko chodnik, wiecznie im mało. 07:51, 12.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bella122bella122

0 0

A co na tym skrzyżowaniu było złego? Może redakcja podpowie. 14:18, 12.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CzytanieZeZrozumieniCzytanieZeZrozumieni

0 1

@bella - masz w artykule przecież, wystarczy przeczytać. W skrócie będzie kilka rzeczy, których nie było: Zakres obejmuje przebudowę całej sygnalizacji z włączeniem jej do koordynacji w ciągu al. KEN, przebudowę chodników i przejść dla pieszych, budowę przejazdów dla rowerów na wszystkich wlotach i połączenia drogi dla rowerów do drogi zbiorczej po północno-wschodniej stronie skrzyżowania. Powstanie też alejka pieszo-rowerowa na odcinku od chodnika wzdłuż ul. Dolina Służewiecka do chodnika w parku im. Romana Kozłowskiego 14:52, 12.08.2021


0%