REKLAMAA1 MKS VIR 03.01.2022 - 02.04.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ17 listopada 2021, 06:23 komentarzy 12

    (SK)

    Jak ochronić pasażerów przed wpadnięciem pod metro? W wielu miastach na świecie poradzono sobie z tym problemem, montując ekrany. Czy Warszawie też się takie pojawią?

    Już nie raz i nie dwa stacje warszawskie metra stawały się miejscem tragedii. W historii podziemnej kolejki nie brakowało osób, które z premedytacją rzucały się pod nadjeżdżający pociąg. Nie brakuje także sytuacji, gdy ktoś spadł na tory przypadkowo.

    Na stacjach metra nie ma żadnego zabezpieczenia przed takimi zdarzeniami. Nad tym problemem pochylił się ursynowski radny PiS Mateusz Rojewski. Według radnego każda taka sytuacja ma przede wszystkim straszliwy wymiar emocjonalny, ale także komunikacyjny.

    - Każdy taki wypadek to nieopisana tragedia dla rodziny osoby zmarłej, którą nie sposób wyrazić słowami. Każda taka dramatyczna sytuacja wiąże również organy porządkowe na wiele godzin, tym samym zawieszając ruch pociągów w rejonie danej stacji – zauważa radny.

    Dlatego też - jego zdaniem - miasto powinno zastanowić się nad zwiększeniem bezpieczeństwa pasażerów podziemnej kolejki. Radny proponuje rozwiązanie prosto z Londynu.

    - Z obserwacji poczynionych przeze mnie w niektórych miastach zachodu Europy wynika, że na części linii metra (np. niektóre linie metra londyńskiego) zamontowane zostały ekrany, które uniemożliwiają, aby tak dramatyczne wypadki miały miejsce – zauważa Rojewski.

    Za dużo taboru

    Tego typu ekrany wyposażone są w drzwi, które otwierają się jedynie, gdy na peronie stoi już pociąg. Dzięki temu możliwość wpadnięcia pod kolejkę spada praktycznie do zera. Czy takie rozwiązanie mogłoby pojawić się w warszawskim metrze?

    Zarząd Transportu Miejskiego dokonał wstępnej analizy i okazuje się... że u nas takie rozwiązanie jest niemożliwe do wprowadzenia. Problemem są pociągi metra.

    - Metro Warszawskie eksploatuje tabor o różnych parametrach technicznych (obecnie są to trzy typy pociągów) i drzwi w pociągach są różnej szerokości oraz są usytuowane w różnych miejscach pudeł wagonów – mówi Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

    Maszynista musi zatrzymać pociąg tak, żeby zrównać drzwi wagonów z drzwiami przegrody oddzielającej peron od torów. Można więc wyobrazić sobie sytuację, gdy pasażerowie jednego typu pociągu będą mogli wysiąść wszystkimi drzwiami, a innego typu już tylko połową.

    A co z drugą linią?

    Trzy rodzaje taboru to jednak kwestia tylko pierwszej linii metra. A co z drugą, po której jeździ tylko jeden rodzaj pociągów? Tam niedługo pojawią się nowe pociągi Skody, które także będą różniły się parametrami od obecnych Siemensów. Ale nawet gdyby pod Warszawą jeździł jeden typ taboru, montaż ekranów nadal byłby niemożliwy.

    - Budowa tego typu zabezpieczeń wiązałaby się także z przebudową stacji oraz zaprojektowaniem i zbudowaniem na nowo niektórych systemów instalacyjnych, np. przeciwpożarowego czy wentylacyjnego – zauważa rzecznik ZTM.

    Nie ma więc co liczyć na montaż ekranów ochronnych. Przynajmniej na pierwszej i drugiej linii warszawskiego metra. Kto wie, może takie rozwiązanie znajdzie się w planowanej już trzeciej nitce?

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 64

    • 19
      BARDZO PRZYDATNY
    • 3
      ZASKOCZONY
    • 12
      PRZYDATNY
    • 6
      OBOJĘTNY
    • 3
      NIEPRZYDATNY
    • 5
      WKURZONY
    • 16
      BRAK SŁÓW

    12Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~JPRDLE PP 12 2 miesiące temuocena: 100% 

      Ten radny jak zwykle błysnął... Koleś po raz kolejny udowadnia, że nie wie o co wnioskuje. Niech się przejedzie metrem ze 3 x i wtedy może dotrze, że mamy różne składy i nie da się zrobić "jak w Londynie". Nieźli są ci radni... Tacy niezbyt myślący.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chłopski rozum 11 2 miesiące temuocena: 84% 

      Radni to Geniusze, wybulić miliony kasy podatników na „ekrany” i dać koleżkom się nakraść. A samobójcy się przeniosą gdzieś indziej. Jak ktoś chce ze sobą skończyć to to zrobi. Czy są ekrany czy ich nie ma nie zrobi to najmniejszej różnicy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Użytkownik transportu publicznego 10 2 miesiące temuocena: 20% 

      Może przynajmniej nie zablokuje ruchu metra na kilka godzin, dzięki czemu tysiące ludzi dotrą na czas do pracy, a miasto nie będzie aż tak bardzo zakorkowane.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~RealnyWynik 9 2 miesiące temuocena: 80% 

      Byłoby fajnie ale faktycznie przy tak zróżnicowanym taborze nie da się tego zrobić i już. Fajnym pomysłem jest wymyślanie czegoś, co z góry jest niemożliwe do realizacji. I taką drogę wybrał sobie radny Rojewski. Panie Radny - czy może Pan zacząć zajmować się tematami realnymi do wykonania? Z nich bowiem łatwiej jest później Pana rozliczyć i ocenić prace w kadencji. Co do tej pory udało się Panu zrealizować? Pytam nie o pomysły a ukończone projekty.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obywatel 8 2 miesiące temuocena: 83% 

      I dlatego nie powinno być radnych bezradnych bo takimi wystąpieniami tylko się kompromitują zadają tylko pytania by zadać a czy maja one sens czy nie to już inna kwestia tak jak w tym przypadku. To jak poczynił obserwacje to nie zauważył że tam pociągi są tej samej firmy i nie ma problemu a u nas są różne brawo za spostrzegawczość i lotność umysłu takich mamy radnych posłów

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nik 7 2 miesiące temuocena: 94% 

      Samobójstwo to tragedia, ale wstawianie barier to milardowa inwestycja (bramki, nowe wagony, elektornika), która nie zapobiegnie samobójstwom. Jedynie co skutecznie zabobiegnie samobójstwon to ubranie samobójcę w kaftan bezpieczeństwa - ale nikt tego nie robi bo każdy ma wolną wolę i żyje lub umiera na własne ryzyko. Chyba radni nie chcą zaszybować mostów, ogrodzić rzeki, zagrodzić góry etc. i wsadzić wszystkim niepoprawnych w kaftan.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kapralwojtek 6 2 miesiące temuocena: 33% 

      Zapobiegnie (zapobiegłoby, bo nie da się tego wprowadzić) samobójstwom przez skok pod pociąg metra i blokowaniu w ten sposób linii na wiele godzin. O to chodzi w tym pomyśle, a nie o wyeliminowanie samobójstw w ogóle.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tytus de zoo 5 2 miesiące temuocena: 93% 

      A ile tych samobójstw/wypadków było w metrze? Kilka/max kilkanaście przez ponad 20 lat? Ekonomicznie to taka inwestycja (gdyby była możliwa) byłaby całkowicie nieopłacalna. A samobójcy i tak by podjęli próbę może poza metrem. A znając pomysłowość rodaków nawet obeszliby zabezpieczenia? Wielokrotnie więcej przerw w pracy metra jest z powodu pozostawionych pakunków.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 13 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 4 2 miesiące temuocena: 86% 

      Radni siedzą i się nudzą. Temat był już wielokrotnie wałkowany.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dwight 3 2 miesiące temuocena: 92% 

      To niech jeszcze wolniej wjezdzają na stacje. Szkoda kasy.. Na przystankach tramwajowych tez postawimy ekrany, bo smierc pod kolami tramwajow to 1/3 wypadkow smiertelnych w Warszawie?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mona 2 2 miesiące temuocena: 38% 

      Może teraz nie da się tego wdrożyć , ale wystarczy w ciągu najbliższych lat wprowadzić w przetargach takie parametry, żeby za jakiś czas te bramki dostawić...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~O rety 1 2 miesiące temuocena: 82% 

      No i znowu trzeba tłumaczyć *** zagadnienia techniczne trudne do zrozumienia....

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.419 sekundy
    REKLAMAA2 AUTO WIMAR 01.11.2021 - 31.01.2022