Wysłużone windy na pierwszej linii metra zostaną wymienione! Metro Warszawskie właśnie ogłosiło przetarg na dostawę nowych dźwigów osobowych na stacjach między Kabatami i Ratuszem.
Windy na ursynowskim odcinku metra są stare i co chwilę się psują. O czym nie raz naszej redakcji donosili mieszkańcy Kabat czy Natolina.
- Ryzykuję, muszę jeździć, bo mam chore kolano i nie mogę chodzić po schodach. Zdarzyło mi się, nie raz ani dwa, że trafiłem na awarię. To sytuacja skandaliczna. Bo jak się coś w kółko psuje, to znaczy, że problem jest poważny i podejmuje się poważne kroki, a nie wysyła majstrów ze śrubokrętem - mówi Piotr.
- Najbardziej wzruszyła mnie mała dziewczynka z wielkim plecakiem na kółkach, który ciągnęła po schodach. Na pytanie dlaczego nie jedzie windą, odpowiedziała, że boi się, że znów zatrzyma się między piętrami. Podobny problem mają rodzice z wózkami i osoby strasze - mówi Krystian Malesa, radny, który ostatnio domagał się wymiany wind w metrze na stacji Kabaty.
Wymienią aż 30 dźwigów
Warszawskie metro wreszcie przyznało, że problem jest, a windy należy wymienić. Te na południowym odcinku pierwszej linii metra liczą sobie ponad 20 lat. Działają bez przerwy od otwarcia metra w 1995 roku. Instytucja właśnie ogłosiła przetarg na wymianę dźwigów w latach 2019-2022.
– Najstarsze hydrauliczne windy wymieniamy na dźwigi z napędem elektrycznym. Są nowocześniejsze, szybsze i wygodniejsze. Dążymy do ujednolicenia rozwiązań, dlatego też przetarg obejmuje aż 30 urządzeń – powiedział portalowi transport-publiczny.pl Maciej Czerski z biura prasowego Metra Warszawskiego.
Nowe windy pojawią się na stacjach: Kabaty (3 szt.), Natolin (3 szt.), Imielin (1 szt.), Stokłosy (1 szt.), Ursynów (1 szt.). A poza Ursynowem wymianą objęte będą stacje: Służew (1 szt.), Wilanowska (3 szt.), Wierzbno (3 szt.), Racławicka (1 szt.), Pole Mokotowskie (3 szt.), Politechnika (3 szt.), Centrum (3 szt.), Świętokrzyska (1 szt.), Ratusz (3 szt.).
W warunkach przetargu Metro Warszawskie zaznaczyło, że wykonawca nie może wymieniać jednej windy dłużej niż 5 tygodni, więc maksymalnie na taki okres pasażerowie korzystający z wind, będą skazani na schodzenie po schodach.
Termin składania ofert mija 5 czerwca, a zamówienie ma zostać zrealizowane do końca 2022 roku.
[ZT]12924[/ZT]
[ZT]13594[/ZT]
wojti10:34, 07.05.2019
serdeczne gratulacje dla ratusza. 5 tygodni bez windy to dla osób w szczególności niepełnosprawnych szmat czasu. w XXI wieku spodziewałbym się informacji o zbudowaniu nowych wind,, tak aby na każdej stacji były po 4 (z każdej strony wyjścia), a nie informacji o tak długim remoncie już istniejących, których jest zdecydowanie za mało. 10:34, 07.05.2019
wojti10:37, 07.05.2019
ps moja znajoma, poruszająca się na wózku inwalidzkim, wielokrotnie spotyka się się z tym że winda na danej stacji nie działa. co jej wtedy pozostaje? wycieczki do kolejnych stacji, z nadzieją na to że tam windy działają i szukanie komunikacji naziemnej. dla ludzi na wózkach to jest istna gehenna. dlaczego ratusz nie zainwestuje w nowe windy? dlaczego nikt nie porusza tego tematu? może haloursynów? 10:37, 07.05.2019
monter11:14, 07.05.2019
Windy na Stokłosach , czy Imielinie chyba dwa lata temu były nowobudowane ? Czy to jakaś pomyłka , czy przekręt ?
Już za kadencji obecnego burmistrza kilka tygodni trwał remont wejść do metra na Służewcu , Stokłosach , Imielinie , a polegał m.innymi ??? na szlifowaniu kamieni na ścianach. Potem dobudowywano windy. Trwało to bardzo długo - lipiec , sierpień , wrzesień. 11:14, 07.05.2019
Somsiad06:01, 08.05.2019
Po co szukasz afery tam gdzie jej nie ma? Windy były budowane na południowych krańcach (tam gdzie od "nowości" były tylko pochylnie). Teraz planowana jest wymiana po jednym dźwigu na każdej z tych stacji - zapewne od strony północnej, tam gdzie są stare i awaryjne urządzenia 06:01, 08.05.2019
ok12:20, 11.05.2019
Niezupełnie . Chyba jednak będą wymieniane nie te windy nowe , tylko te z poziomu -1 do -2 - (na poziom peronu). A szlifowanie kamieni przez 3 miesiące to jednak prawda. 12:20, 11.05.2019
leon ursynowiak10:49, 08.05.2019
Somsiad, sądząc po poziomie komentarzy, to chyba piesek urzędu dzielnicy wypuszczony ze smyczy, coby potrollować w nieładny sposób użytkowników strony, piszących nie po myśli urzędu. a fe, i ps czytaj ze zrozumieniem to co piszą inni 10:49, 08.05.2019
Somsiad (burmiszcz 13:18, 08.05.2019
Od kiedy fakty to trollowanie? Jeden sugeruje przekręty (paranoja?), drugi apeluje o coś, na co właśnie ogłoszono przetarg (problem z czytaniem?). Jeśli oczekujesz słodko-pierdzącej atmosfery, kiedy komentujący dopuszczają się insynuacji albo wykazują gapiostwem to cię rozczaruję. To mówiłem ja, burmistrz (ale nie przyznam się burmistrz czego 13:18, 08.05.2019
Kuba21:47, 08.05.2019
Może przy okazji ktoś tam pomyśli logicznie i wymienią na kilka cm dłuższe żeby normalnie zmieścił się rower? 21:47, 08.05.2019
Zofia23:46, 13.06.2019
Przy okazji czy nasi radni zauwazyli, że w M. Imielin, windy znajduja sie tylko po jednej str ul Ghandi, daleko od skrzyżowania, co sprawia, że ludzie mieszkający po przeciwnej stronie maja utrudnione bądż uniemozliwione korzystanie z metra. Dla ludzi starych, inwalidów czy kobiet ciężarnych przejście tak dużej odległości czesto jest wręcz niemożliwe. Dlatego po raz kolejny zwracam sie do naszych radnych o pomoc.
23:46, 13.06.2019
Somsiad06:04, 08.05.2019
8 2
No właśnie o planowanej wymianie dźwigów jest ten artykuł... Albo nie przeczytałeś, albo nie zrozumiałeś. Tak czy inaczej hip hip hura, twoje postulaty zostaną spełnione 06:04, 08.05.2019