REKLAMAA1 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Nowa ulica będzie przedłużeniem ul. Ciszewskiego i przechodzić będzie przez skarpę ursynowską

    Nowa ulica będzie przedłużeniem ul. Ciszewskiego i przechodzić będzie przez skarpę ursynowską (ZMiD)

    Za dwa lata pojedziemy nowym połączeniem Ursynowa z Wilanowem - ul. Ciszewskiego-bis. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na tę inwestycję.

    Przez ponad 30 lat kierowcy nie mogli doczekać się choćby jednego, istniejącego w projektach, połączenia drogowego między Ursynowem a Wilanowem. Wszystko wskazuje na to, że do końca obecnej kadencji samorządu doczekają się ich... aż trzech. 

    Tuż przed końcem roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na budowę nowego 1,4 kilometrowego połączenia między dzielnicami. Będzie to przedłużenie ulicy Ciszewskiego przez skarpę ursynowską aż do alei Rzeczypospolitej. Czas trwania prac - 22 miesiące.

    A przypomnijmy, dokładnie trzy lata temu burmistrz Robert Kempa otwierał pierwsze połączenie rubieży obu dzielnic - ulicę Rosnowskiego, którą - nie bez komplikacji z uzyskaniem zezwoleń oraz z perturbacjami przyrodniczymi - udało się dzielnicy wybudować. 

    W przyszłym roku kierowcy pojadą na Wilanów również ulicą Płaskowickiej-bis, która połączy się z Branickiego. Dosłownie kilka dni temu o budowie brakującego 130 metrowego odcinka tej ulicy zdecydowali miejscy radni oraz dzielnica Wilanów. Kierowcy będą mogli zjechać ze skarpy, korzystając z węzła POW Ursynów Wschód, ale bez wjeżdżania na trasę ekspresową.

    Ciszewskiego miała być pierwsza

    Inwestycja na Ciszewskiego - jak wszystkie pozostałe dwie budowy - nie miała szczęścia. Pierwszą przeszkodą był przez 12 lat brak porozumienia między dzielnicą a właścicielką działki, która jest niezbędna do wybudowania ulicy. Negocjacje udało się zakończyć dopiero burmistrzowi Kempie w 2016 roku. 

    Procedury związane z uzyskaniem pozwoleń miały się szybko zakończyć. W pierwotnych planach ulica miała być gotowa w latach 2018-2019. Tuż przed wyborami samorządowymi, w październiku 2018 roku, burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski chwalił się nawet gotowym raportem środowiskowym. Ale do uprawomocnienia się decyzji nie doszło. Odwołali się mieszkańcy ze wspólnoty sąsiadującej z przyszłą ulicą. Ich skargi odrzucono. Wówczas sprawę skomplikowało Samorządowe Kolegium Odwoławcze, które pomyliło się w swoim orzeczeniu. O sprostowaniu musiał zdecydować Wojewódzki Sąd Administracyjny, który rozpatrywał także kolejne apelacje sąsiadów.

    Gdy procedury związane z decyzjami środowiskowymi się skończyły, do czerwca 2020 r. ZMiD musiał czekać na prawomocne pozwolenie na budowę. I gdy wydawało się, że lada dzień ogłoszony zostanie przetarg, we wrześniu tego roku nad inwestycją pojawiły się kolejne czarne chmury. Miasto zaczęło rozważać, czy nie przesunąć budowy na lata późniejsze, ze względu na pustki w stołecznej kasie, spowodowane pandemią, polityką podatkową rządu oraz wyższym "janosikowym", które Warszawa musi zapłacić. 

    Ostatecznie radni zdecydowali, że Ciszewskiego-bis powinna zostać wybudowana w zakładanym terminie, czyli do 2023 roku. Miasto przeznaczyło na to w planach wieloletnich 65 mln złotych.

    1,4 kilometra. Czas budowy: dwa lata

    Ciszewskiego-bis połączy centrum Ursynowa z centrum Wilanowem odcinkiem od ul. Kiedacza do alei Rzeczypospolitej. Będzie ulicą z jedną jezdnią o szerokości 7 metrów z dwoma pasami ruchu, po jednej stronie powstanie ścieżka rowerowa, a po obu - chodniki, odwodnienie oraz oświetlenie. Będzie to tak naprawdę jedyne połączenie obu dzielnic z prawdziwego zdarzenia - nie tylko odciążające Dolinę Służewiecką, ale też łączące najbardziej ruchliwe części Ursynowa i Wilanowa.

    Bardziej racjonalnie byłoby, gdyby właśnie to połączenie powstało w pierwszej kolejności, jeszcze przed Rosnowskiego i Płaskowickiej-Branickiego oraz POW. Mieszkańcy sąsiadujący z pierwszym połączeniem - przez Kabaty - skarżą się, że ulice te obsługują tranzyt z podwarszawskich miejscowości, a nie ruch międzydzielnicowy. Dzielnica liczy, że oddanie obwodnicy wraz z tunelem pod Ursynowem, co ma nastąpić w przyszłym roku, spowoduje, że ten tranzyt istotnie zmaleje. A prawie zupełnie zniknie, gdy powstanie ulica, na którą przetarg właśnie ogłoszono. Tranzytowcy nie będą musieli już kluczyć zakorkowanymi ulicami południowego Ursynowa, a pojadą szeroką i wygodną Ciszewskiego.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 47

    • 24
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 5
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 7
      WKURZONY
    • 10
      BRAK SŁÓW

    42Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Niezadowolony 42 7 miesięcy temu

      Na Ursynowie ten tunel to tak potrzebny wystarczy wypadek a cała trasa będzie stać w miejscu na parę godzin

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~petycja 41 ponad rok temuocena: 0% 

      Właśnie przygotowywana jest petycja, żeby przenieść mieszkańców ze Wzgórza Słowików w inną część Warszawy, a w zamian wybudować tam fajne eko tereny, które mają oczyszczać powietrze.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby
    • ~Kazury Boys 40 ponad rok temuocena: 33% 

      To się pan Owsiak musiał wkurzyć jak decyzja w końcu zapadła ... Sitwa HGW i tęczowego Rafałka w końcu przegrała. Drogi to rozwój i cywilizacja. Dobranoc.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby
    • ~Kazury Boys 39 ponad rok temuocena: 0% 

      To się pan Owsiak musiał wkurzyć jak decyzja w końcu zapadła ... Sitwa HGW i tęczowego Rafałka w końcu przegrała. Drogi to rozwój i cywilizacja. Dobranoc.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby
    • ~zyk 38 ponad rok temu

      Zeby jeden gostek blokował całe osiedle !!! W p... się nie mieści

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~rubeus 37 ponad rok temuocena: 80% 

      To połączenie było już zaplanowane jak o Ursynowie jeszcze konkretnie nie myślano.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 3 wpisy tej osoby
    • ~Bvcx 36 ponad rok temuocena: 34% 

      Połączeń dla samochodziarzy wkrótce będzie kilka. Tymczasem miejsc, gdzie bez smrodu spalin ze starych gratów z wyciętym dpf można pobiegać, czy po prostu pospacerować, zaraz nie będzie. Dlatego szkoda skarpy. Wzgórze słowików, aczkolwiek szkaradne, nie smrodzi i nie hałasuje tak, jak blachosmrody.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 19 wpisy tej osoby
    • ~Boom 35 ponad rok temuocena: 71% 

      900 ha lasu to mało? Nagle wylegli wszyscy obrońcy przyrody. Ale stojące auta w gigantycznych korkach z powodu braku dróg to już im nie przeszkadzają, bo nie stoją pod ich oknami, tylko oknami innych mieszkańców Warszawy.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 15 6 wpisy tej osoby
    • ~ jako 34 ponad rok temuocena: 63% 

      @Bvcx - zagadka w takim razie. Co bardziej smrodzi - stary grat z wyciętym dpf stojący w korku, bo nie ma wystarczające liczby ulicy, czy stary grat z wyciętym dpf, który płynnie przemieszcza się po mieście? Walka z blachosmrodami i innymi gratami nie polega na niebudowaniu ulic.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 12 7 wpisy tej osoby
    • ~Boom 33 ponad rok temuocena: 88% 

      Jako, a jakie będą padały argumenty przeciwko budowie dróg jak już coraz częściej będą się pojawiały auta elektryczne? :-)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby
    • ~ jako 32 ponad rok temuocena: 100% 

      @Boom - zwłaszcza, że już niedługo będziemy mieli milion elektryków na drogach. Tak obiecał Pinokio, a przecież Pinokio nie może kłamać :-)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby
    • ~rin 31 ponad rok temu

      p........sz

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~URS 30 ponad rok temuocena: 50% 

      Tyle lat nie było, a teraz kiedy jest Rosnowskiego, a lada chwila będzie POW, to się niszczy skarpę. Gdzie sens, gdzie logika. Przecież Dolinka będzie o wiele luźniejsza.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 18 wpisy tej osoby
    • ~dziki 29 ponad rok temu

      s...laj z Rosnowskiego, cały tranzyt przez Kabaty

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~Rumburak 28 ponad rok temuocena: 71% 

      Jakoś nie mogę uwierzyć w szczerość intencji obrońców skarpy. Gdzie byliście, kiedy budowano Rosnowskiego i S2? Tamte części skarpy są mniej podatne na zniszczenie? Gdzie byliście , kiedy budowano Wzgórze Słowików? Dla Ursynowa właśnie Ciszewskiego bis jest najbardziej potrzebna a z drugiej strony, najmniej uciążliwa.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 15 wpisy tej osoby
    • ~LOL 27 ponad rok temuocena: 27% 

      co cie obchodzi gdzie byli?? Ważne że teraz są.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 10 27 wpisy tej osoby
    • ~Boom 26 ponad rok temuocena: 76% 

      Raczej ważniejsze gdzie teraz mieszkają :-)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 16 5 wpisy tej osoby
    • ~ jako 25 ponad rok temuocena: 75% 

      wpisy ludzi ze Wzgórza Słoików coraz bardziej zaczynają mi przypominać wpisy Kazoorian, ta sama NIMBA, te same fobie i pisowski syndrom oblężonej twierdzy. Może i ja sobie zażyczę, żeby mi ulicę pod blokiem zdemontowali. Po co komu ulica w mieście skoro mogą śpiewać słoiki. Zwłaszcza, że z mojej nie tylko ja korzystam, ale też jakieś inne samochody, fuj!

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 21 7 wpisy tej osoby
    • ~rwt 24 ponad rok temuocena: 42% 

      A czy nie można by już zrobić nowocześnie (wzorem zachodu) DDR jako pas jezdni z podwyższeniem/krawężnikiem między DDR a pasem ruchu. Niech piesi chodzą spokojnie, a rowerzyści uczą się, że są "kierowcami pojazdów" a nie prawie pieszymi.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 14 wpisy tej osoby
    • ~ jako 23 ponad rok temuocena: 82% 

      I wówczas, zwłaszcza przy podwyższonym krawężniku, rodziny z dziećmi będą jeździły chodnikiem. Ale nie tylko one, ale większość rowerzystów. Być może na zachodzie taki DDR się sprawdza, ale u nas sprawdza się jako wydzielona i podzielona od wszystkiego ścieżka rowerowa. Jeśli jest miejsce taka powinna być budowana. Kombinacje ze ścieżkami w jezdniach tylko tam, gdzie jest mało miejsca, istnieje już pierzeja ulicy i nie da się inaczej.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby
    • ~rwt 22 ponad rok temu

      @ Jako, jest w tym trochę racji, ale pamiętajmy że DDR jest dla osób powyżej 10lat. Skoro na zachodzie się sprawdza to czemu u nas by nie mogło zacząć - moglibyśmy potem uniknąć kosztownych przebudów za 10-20lat. Chodzi mi szczególnie o DDR łączące dzielnice, lub trasy przelotowe - taka ekspresówka dla rowerów.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~Jureczek 21 ponad rok temuocena: 33% 

      Głupota, miejmy nadzieję, ze pech towarzyszący powstaniu tego połączenia będzie mu dalej towarzyszył i droga nie powstanie prędko. Szkoda przyrody.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 44 wpisy tej osoby
    • ~pol 20 ponad rok temuocena: 50% 

      ciekawe ile pali twój samochód i wydala zanieczyszczeń. Ta skarpa akurat nie jest jakimś super terenem przyrodniczym ,jak Las Kabacki ,gdzie co niektórzy domagają się autostrady biegnącej jego skrajem

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 12 12 wpisy tej osoby
    • ~Tomasz 19 ponad rok temuocena: 26% 

      Panie Wypad proszę nie obrażać ludzi moderator powinien usunąć Pana wpis a co do tego o czym Pan tak wulgarnie pisze to nie mam nic wspólnego z tamtym blokami po prostu kocham przyrodę i widzę jakie piękne jest tamto miejsce szczególnie ukryta mogiła powstańczą w zaciszu wierzby

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 29 wpisy tej osoby
    • ~Boom 18 ponad rok temuocena: 78% 

      Hipokryta to wulgarne określenie? Akurat jest na miejscu i doskonale opisuje sytuację.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 14 4 wpisy tej osoby
    • ~nie kupiłem sobie mieszkania na Skarpie 17 ponad rok temuocena: 79% 

      Mogiła powstańcza w zgiełku miasta, a nie np. na pobliskim, zacisznym cmentarzu w Wilanowie? W latach powojennych ekshumowano wszystkie ofiary wojny ze wszystkich ulic, podwórek, boisk szkolnych itd. Jak wyglądałaby dziś Warszawa, gdyby tego nie zrobiono? Nie można byłoby zbudować żadnej nowej ulicy, bo jak okiem sięgnąć wszędzie byłby las mogił aż po horyzont...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 11 3 wpisy tej osoby
    • ~ jako 16 ponad rok temuocena: 63% 

      Bardzo dobrze, rozłoży się ruch pomiędzy dzielnicami, odkorkuje nieco Dolinka, bo nie trzeba będzie się przez nią pchać jadąc z północnej części Ursynowa do Wilanowa. Jeszcze tylko przedłużenie Belgradzkiej i będzie załatwiony komplet najpilniejszych spraw.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 21 wpisy tej osoby
    • ~pat 15 ponad rok temuocena: 52% 

      "Tranzytowcy nie będą musieli już kluczyć zakorkowanymi ulicami południowego Ursynowa, a pojadą szeroką i wygodną Ciszewskiego." Chyba ktoś na łeb spadł!!! Jako mieszkańcy sprzeciwiamy się puszczeniu tranzytu przez Ciszewskiego i niszczeniu Skarpy Ursynowskiej!!!!!!!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 24 wpisy tej osoby
    • ~Kronik 14 ponad rok temuocena: 68% 

      Tutaj wszystko już dawno ustalone. Protesty przyniosą tyle co sprzeciwy wobec nowych inwestycji zagęszczających zabudowę Ursynowa czyli nic.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 15 7 wpisy tej osoby
    • ~dziki i swobodny 13 ponad rok temuocena: 72% 

      To budowa twojego betonowego bloczyska zniszczyła przyrodę koło Skarpy! Ta droga od dawna była w planach, a więc widziały gały co brały.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 21 8 wpisy tej osoby
    • ~Rekin 12 ponad rok temuocena: 30% 

      Obstawiam, że i tym razem zarówno projekt jak i ewentualny przetarg, będą zawierać "wady", które przez kolejne dziesięciolecia uniemożliwią realizację tej inwestycji. Tak bowiem działa sitwa byłej prezydent Warszawy pani HGW i obecnego "kolorowego" prezydenta pana Trzaskowskiego. A popracują nad tym, by ta inwestycja nie doszła do skutku.... głowy nowoczesnych magistrów, doktorów i profesorów. Bowiem w Warszawie kasta nadal górą!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 23 wpisy tej osoby
    • ~Srekin 11 ponad rok temuocena: 27% 

      I bardzo dobrze by się stało. Wobec budowy obwodnicy i Płaskowickiej bis ta droga jestniepotrzebnym wyrzucaniem kasy oraz niszczeniem przyrody.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 14 37 wpisy tej osoby
    • ~zwykły obserwator 10 ponad rok temuocena: 21% 

      Tak, dwa lata, opóźnienie rok (zabraknie finansów, kotłowanie na każdym kroku widać), przy okazji paraliż KEN. A i przystanki na wyspach, 50 świateł (dla bezpieczeństwa), czerwona fala, hi, hi. A Chińczycy już przywieźli próbki z Księżyca. Neurobiałki wybierają, hi, hi.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 27 wpisy tej osoby
    • ~Tomasz 9 ponad rok temuocena: 28% 

      Ona nie może powstać bo zniszczy tamtejszą przyrodę!!!!!!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 52 wpisy tej osoby
    • ~Wypad 8 ponad rok temuocena: 73% 

      Tak jak i zniszczyl ją twoj blok, zakłamany hipokryto.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 48 18 wpisy tej osoby
    • ~Kati 7 ponad rok temuocena: 26% 

      Sprzeciw wobec niszczeniu skarpy!!! Ta droga musi zostać zablokowana!

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 15 43 wpisy tej osoby
    • ~mietek 6 ponad rok temuocena: 80% 

      Skarpę zniszczyły bloki które zostały wybudowane tuż przy samej skarpie, więc nie pitolcie o zagrożeniu

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 36 9 wpisy tej osoby
    • ~Przemysław32 5 ponad rok temuocena: 86% 

      Ostatni akapit jest bez sensu, ciszewskiego będzie obsługiwać ruch międzydzielnicowy, stąd też po jednym pasie w koncepcji ciszewskiego bis, tranzyt z podwarszawskich zostanie na rosnowskiego i na obwodnicy, nikomu nie będzie chciało się piąć aż do miasteczka wilanow

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 3 wpisy tej osoby
    • ~Boom 4 ponad rok temuocena: 90% 

      Rozczulają mnie te terminy budowy. 1,4 km ma być budowane aż 2 lata, jakby to był prawie lot w kosmos.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 38 4 wpisy tej osoby
    • ~Władek 3 ponad rok temuocena: 80% 

      To tak mniej więcej 2 metry dziennie :) Chyba aż ze 4 robotników będzie tu pracować!

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby
    • ~Boom 2 ponad rok temuocena: 83% 

      Władek, to prawie jakby tunel kopali i to kilofami :-)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby
    • ~nuda 1 ponad rok temuocena: 100% 

      Budowa zajmie kilka miesięcy ale pieniądze dostaną za dwa lata, zatem po co sprawnie budować? Dla przykładu w 1934 wybudowano w 1,5 roku linie kolejowa do Radomia i to bez ciężkiego sprzętu, tylko łopaty i furmanki.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby
    Artykuł załadowany: 0.4746 sekundy
    REKLAMAA2 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022